Ribe antenneforening nedlægges

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56688
    Anonym
    Inaktiv

    Se ( Ribe.nu )

    #63869
    reslfj
    Deltager

    Ripenser sagde
    Se ( Ribe.nu )

    Det tåbelige vil dog ingen ende tage.  Sælge arvesølvet til nogen, der vil nogen der vil tjene penge, det skal det da nok blive billigere for gennemsnitsborgeren.

    Godt jeg bor langt væk fra sådan alt andet end klogt tænkende  mennesker.

     

    Lars  smile

     

     

    #63870
    martin
    Deltager

    Det ærgerlige er nok, at Ribe Antenneforening ikke har set mulighederne (det samme gælder i øvrigt alle andre der køber hele pakken fra Stofa).

    Der er specielt mange penge at spare på internetforbindelserne, hvor Stofa og YouSee tjener gode penge på at være leverandør til en antenneforening.

    Tag eksempelvis Glentevejens Antennelaug, som selv står for internetforbindelserne til deres medlemmer:
    http://www.glenten.dk/internet

    Mindste internetpakke koster 99 kr. og priserne er generelt lavere end hos Stofa.

    Det vil selvfølgelig koste en investering, men den vil også kunne tjene sig hjem på få år – og i alle årene give en besparelse til medlemmerne. Det lugter for mig som om, at bestyrelsen har fået lidt for meget kaffe og kage af Stofa – og ikke har fået ekstern rådgivning til, hvordan de kan gøre det billigst.

    #63871
    reslfj
    Deltager

    martin sagde
    Det ærgerlige er nok, at Ribe Antenneforening ikke har set mulighederne (det samme gælder i øvrigt alle andre der køber hele pakken fra Stofa).

    Der er specielt mange penge at spare på internetforbindelserne, hvor Stofa og YouSee tjener gode penge på at være leverandør til en antenneforening.

    Tag eksempelvis Glentevejens Antennelaug, som selv står for internetforbindelserne til deres medlemmer:
    http://www.glenten.dk/internet

    Mindste internetpakke koster 99 kr. og priserne er generelt lavere end hos Stofa.

    Det vil selvfølgelig koste en investering, men den vil også kunne tjene sig hjem på få år – og i alle årene give en besparelse til medlemmerne. Det lugter for mig som om, at bestyrelsen har fået lidt for meget kaffe og kage af Stofa – og ikke har fået ekstern rådgivning til, hvordan de kan gøre det billigst.

    Det er svært at afgøre om det måske endda er mere end kaffe? Men måske blot et helt uhyggelig kort og dumt perspektiv på verden. Fremsynet er det i det mindste ikke.

    Netop nu (inden udgangen af 2014) skal – og jeg gentager SKAL – alle have adgang til internettet, da bankerne nedlægges og kommunerne ikke længere  vil betjene borgeren personlig for rutineproblemer.

    Her kan det da betyde meget  for en fx en pensionist om man skal betale 199 kr/md, som jeg må betale for min fullrate adgang og eller bare 99 kr/md.

    Lars  smile

    #63873
    Preben Pedersen
    Deltager

    reslfj sagde

    martin sagde
    Det ærgerlige er nok, at Ribe Antenneforening ikke har set mulighederne (det samme gælder i øvrigt alle andre der køber hele pakken fra Stofa).

    Der er specielt mange penge at spare på internetforbindelserne, hvor Stofa og YouSee tjener gode penge på at være leverandør til en antenneforening.

    Tag eksempelvis Glentevejens Antennelaug, som selv står for internetforbindelserne til deres medlemmer:
    http://www.glenten.dk/internet

    Mindste internetpakke koster 99 kr. og priserne er generelt lavere end hos Stofa.

    Det vil selvfølgelig koste en investering, men den vil også kunne tjene sig hjem på få år – og i alle årene give en besparelse til medlemmerne. Det lugter for mig som om, at bestyrelsen har fået lidt for meget kaffe og kage af Stofa – og ikke har fået ekstern rådgivning til, hvordan de kan gøre det billigst.

    Det er svært at afgøre om det måske endda er mere end kaffe? Men måske blot et helt uhyggelig kort og dumt perspektiv på verden. Fremsynet er det i det mindste ikke.

    Netop nu (inden udgangen af 2014) skal – og jeg gentager SKAL – alle have adgang til internettet, da bankerne nedlægges og kommunerne ikke længere  vil betjene borgeren personlig for rutineproblemer.

    Her kan det da betyde meget  for en fx en pensionist om man skal betale 199 kr/md, som jeg må betale for min fullrate adgang og eller bare 99 kr/md.

    Lars  smile

    Det kan vel kun tilskrives året ender på 13 – så derfor større ulykker skér end man lige tænker over længere ud i fremtiden, netop kan tilbyde gode og billigere løsninger – det kan vel ikke tilskrives – at stavnsbåndet (tilslutningspligten) ophører pr. 31.12.2013 – Og ved at sælge til Stofa – så bliver kunderne lige stavnsbundet 4 år mere, for at få den såkaldte rabatcrazy Hvem søger for, at priserne ikke stiger mere end pris index.

    Men når man har haft Google lidt omkring Ribe eller andre “stofa” samarbejdende foreninger – så har flere jo allere investeret meget i infrastrukturen – som jo er guldet i foreningen. Ved at tænke lidt alternativ – så kan der opnås meget højere internethastigheder bare ved, at benytte nogle mini CMTS eller CMTX (homepna) produkter ude i det allerede fiberforbundet ø-opdelte anlæg. Dette koster ikke ret meget i ekstra investeringer – men måske skulle der bare samarbejdes med en anden kommerciel leverandør i en 3 årige periode – således investeringsbeløbet blev meget mindre end en betaling op front. winkny

    Måske de foreninger, der overvejere et salg skulle kigge lidt mere på dette link, http://issuu.com/fdadinbrancheorganisation – for at få lidt mere inspiration – Eller er der kun tale om et “proforma” salg – således antenneforeningen kun ligges i dvale i 4 år og derefter kan tilbage købe anlægget for xx kr.question – for så giver det bedre mening.

     

    #63878
    Anonym
    Inaktiv

    Vores antenneforening blev nedlagt pga. griskhed. Vi havde egen 25 meter mast og antenner, men det havde set bedre dage, så valget stod mellem investering af ny mast, antenner og nye kabler eller komme på kabel-tv hos enten TDC Kabel-TV eller Glentevejen.

    Da så mange af de ældste beboere og alkoholikere hørte, at der var et pænt overskud i foreningens kasse og at hver hustand kunne få 500 kr udleveret bar på hånden, så var de mere interesserede i at få de kontanter end helt nyt modtage udstyr. Desværre var de i flertal end dem der gerne ville have nyt udstyr, så var det stort set slut med den antenneforening og vi blev tvunget på TDC Kabel TV, fordi Odense Kommune ikke ville give tilladelse til at der blev gravet op over en hovedvej, så vi kunne komme på Glentevejen, hvilket faktisk var 1ste valg at der så skulle ind her.

    De forsøgte på at holde liv i den gamle antenneforening i en del år efter vi havde fået kabel-tv, men det var ret ud sagt latterligt. Det var kun de gamle griske gubber og alkoholikerne der dukke op. Første punkt på dagsorden var også altid hvornår der var bajere og efterhånden som de folk døde pga. alderdom eller druk, så døde den antenneforening helt af sig selv sammen med dem.

    Så sådan kan man også tage livet af en antenneforening.

    #63880
    Preben Pedersen
    Deltager

    Per M sagde
    Vores antenneforening blev nedlagt pga. griskhed. Vi havde egen 25 meter mast og antenner, men det havde set bedre dage, så valget stod mellem investering af ny mast, antenner og nye kabler eller komme på kabel-tv hos enten TDC Kabel-TV eller Glentevejen.

    Da så mange af de ældste beboere og alkoholikere hørte, at der var et pænt overskud i foreningens kasse og at hver hustand kunne få 500 kr udleveret bar på hånden, så var de mere interesserede i at få de kontanter end helt nyt modtage udstyr. Desværre var de i flertal end dem der gerne ville have nyt udstyr, så var det stort set slut med den antenneforening og vi blev tvunget på TDC Kabel TV, fordi Odense Kommune ikke ville give tilladelse til at der blev gravet op over en hovedvej, så vi kunne komme på Glentevejen, hvilket faktisk var 1ste valg at der så skulle ind her.

    De forsøgte på at holde liv i den gamle antenneforening i en del år efter vi havde fået kabel-tv, men det var ret ud sagt latterligt. Det var kun de gamle griske gubber og alkoholikerne der dukke op. Første punkt på dagsorden var også altid hvornår der var bajere og efterhånden som de folk døde pga. alderdom eller druk, så døde den antenneforening helt af sig selv sammen med dem.

    Så sådan kan man også tage livet af en antenneforening.

    Hej Per,

    Jeg håber da dit indlæg mere er hen imod en humoristiske sans – end virkelighed. shock

    For så ville jeg mene, at den dengang siddende bestyrelse ikke havde forstået moderne kommunikationsmetoder, så et valg skete på et så oplyst grundlag, som muligt inden den demokratiske generalforsamling beslutning – så det ikke kun var de nævnte personer der ville møde op – men mange flere.

    Processen omkring salg/nedlæggelse af antenneforeningen burde jo ikke kun udmeldes via en indkaldelse til enten en generalforsamling eller ekstraordinær generalforsamling – men nok burde havde været forbehandlet via en medlemsundersøgelse for hele foreningen, så det resultat lå, som baggrundsmateriale – lige som der gøres omkring tv-kanaler og deres placeringer i tv-pakker. 

     

    #63881

    Ripenser sagde
    Se ( Ribe.nu )

     

    Det er 4 – 5 år siden tilslutningspligten blev ophævet i Ribe. Iforbindelse med at Syd Energi lægger fiber ud i dele af byen. Og mange gik over til dem. Idag er Boxer meget populær med deres mellempakke til 199 kr. pr. mdr. Her tager antenneforeningen 300 kr. pr. mdr. Da det er dyrt at vedligeholde og renovere anlægget. Folk køber hvor det er billigst.

    #63882
    martin
    Deltager

    Ripenser sagde

    Ripenser sagde
    Se ( Ribe.nu )

     

    Det er 4 – 5 år siden tilslutningspligten blev ophævet i Ribe. Iforbindelse med at Syd Energi lægger fiber ud i dele af byen. Og mange gik over til dem. Idag er Boxer meget populær med deres mellempakke til 199 kr. pr. mdr. Her tager antenneforeningen 300 kr. pr. mdr. Da det er dyrt at vedligeholde og renovere anlægget. Folk køber hvor det er billigst.

    Jeg ved godt at teknikken er en anden, men de må kunne nærme sig samme priser som eks. Parknet.dk eller Bryggenet.dk – som er noget billigere.

    #63884
    Anonym
    Inaktiv

    Preben Pedersen sagde

    Hej Per,

    Jeg håber da dit indlæg mere er hen imod en humoristiske sans – end virkelighed. shock

     

    Desværre nej, det er sandheden om døden af vores antenneforening tilbage i vinteren 1994-95.

    Det sammenhold der ellers var dengang vi havde en beboerforening, døde da hele området blev solgt til Odense Kommune.

    Husejerne satte sig på magten med deres grundejerforening og lejerne har ikke længere nogen indflydelse, fordi Odense Kommune ikke gider at blande sig.

    Her gælder “En for alle og alle hver for sig”, som Kjeld engang sagde i en af Olsen Banden filmene.

    #63885
    player
    Deltager

    I begyndelsen af antenneforeningerne var prisen inkluderet I huslejen. Efterhånden som tiden gik og priserne steg blev det mere og mere vanskeligt aftage en Fuldpakke.

    Dette gjaldt vel samtlige tilsluttede, og flere forsøg på mindske udgifterne blev efter nogle år til u-overkommelige priser hvor sparetiltag kun var pebernødder.

    Lejernes indflydelse? Skulle andre udgifter for lejere også kunne stige med same takt som Kabel-Tv, mon dog. De der burde tage lejernes side har kun gjort dette mindre end halvhjertet.

    Mit eneste kabel tv problem er, ved hvilken pris på en grundpakke (og årstallet), kan jeg få lov til blive koblet helt fra et kabel tv net??

    Og hvad sker der så med mit Internet??

    #63886
    Preben Pedersen
    Deltager

    Per M sagde

    Preben Pedersen sagde

    Hej Per,

    Jeg håber da dit indlæg mere er hen imod en humoristiske sans – end virkelighed. shock

     

    Desværre nej, det er sandheden om døden af vores antenneforening tilbage i vinteren 1994-95.
     
     

    Jo dengang var den elektroniske kommunikation ikke så udbredt andet via en Infokanal – som alle kunne se – i dag er der jo både SMS, E-mail og Infokanalen thumbs-up 

     

    #63887
    Preben Pedersen
    Deltager

    player sagde
    I begyndelsen af antenneforeningerne var prisen inkluderet I huslejen. Efterhånden som tiden gik og priserne steg blev det mere og mere vanskeligt aftage en Fuldpakke.

    Dette gjaldt vel samtlige tilsluttede, og flere forsøg på mindske udgifterne blev efter nogle år til u-overkommelige priser hvor sparetiltag kun var pebernødder.

    Lejernes indflydelse? Skulle andre udgifter for lejere også kunne stige med same takt som Kabel-Tv, mon dog. De der burde tage lejernes side har kun gjort dette mindre end halvhjertet.

    Mit eneste kabel tv problem er, ved hvilken pris på en grundpakke (og årstallet), kan jeg få lov til blive koblet helt fra et kabel tv net??

    Og hvad sker der så med mit Internet??

    Nu ikke så negativ – man kan ikke stoppe udviklingen – der jo nødvendigvis kræver, at man bruger sine hårdt tjente penge – således samfundet kan fungerer.

    Det er jo her man kan bruge sin demokratiske røst og deltage i den videre udvikling – af nye muligheder – for hvad er en billig grundpakke – det afhænger jo meget af – hvilke tv-kanaler skal indgå – men når det i tidens løb har udviklet sig til mange flere mindre tv-pakker, frit-valg både på tv-kanaler og medlemskab – så har flere antenneforeninger allerede i nogle år tilbudt også kun en Internet forbindelse pakke, men det er ikke de 2 store Stofa/Yousee – der tilbyder det endnu – men det kommer nok også til dem – en dag. Når de bliver tvunget til det – lige som de første antenneforeninger allerede i 2007/2008 tilbød Clear Digitale TV-pakker – så kom Yousee først på banen den 15 september 2009 – 1½ mdr. før det analoge tv-sluk på Luftsignalet og Boxer startede op i hele landet, dog begyndte STOFA først i 2010 – at tilbyde det samme.

    Tænk hvis ikke sammenholdet i nogle antenneforeninger havde været blevet ved med, at udføre profeti – så ville det godt nok havde set meget mere sort ud i dag og priserne havde været pålagte flere afgifter a la el-regningen.respekt

    Selv antenneforeninger mv.. har en forpligtigelse at være med til holde samfundet i gang og det sker på et frit konkurrence marked enten ved at udleje sine kabler/serviceaftale i en periode eller selv ansætte fagfolk til den daglige drift og forsat med at investerer, når det er nødvendigt.respekt

     

    #63888
    Anonym
    Gæst

    Player skrev

    Mit eneste kabel tv problem er, ved hvilken pris på en grundpakke (og  årstallet), kan jeg få lov til blive koblet helt fra et kabel tv net??

    Og hvad sker der så med mit Internet??



    Som det ser ud lige nu er det ikke muligt at opsige aftagelse af levering som lejer i en Boligforening, og hvis det var, så finder man bare en anden ISP, dem er der mange af.

    #63895
    reslfj
    Deltager

    Niels Petersen sagde
    Player skrev

    Mit eneste kabel tv problem er, ved hvilken pris på en grundpakke (og  årstallet), kan jeg få lov til blive koblet helt fra et kabel tv net??

    Og hvad sker der så med mit Internet??



    Som det ser ud lige nu er det ikke muligt at opsige aftagelse af levering som lejer i en Boligforening, og hvis det var, så finder man bare en anden ISP, dem er der mange af.

    Og det skal der da heller ikke være mulighed for.    Bor man med andre mennesker i en ejendom, så skal man naturligvis dele de samlede udgifter.   Hvis man har råd til frit valg, så kan man jo købe et hus og dele alle udgifter med sig selv.  Men det er totlat set normalt meget, meget  dyrere.

    I bare lidt  store ejendomme kan få meget billige grundpakker (youSee under 100kr/md) og det er naturligvis kun muligt, når alle deltager i at betale ejendommens  kabler mv. og youSee kan se et samlet salg.

    Jeg bliver så gal, når nogen mener, at man med en mindre indtægt  skal kunne slippe for også at bidrage til fællesskabet, blot  for at få mere til egen nydelse. 

    Det er jo netop folk med en mindre økonomi, der har mest at tabe på det individuelle, og som er mest afhængige af gode fælles systemer – fra staten til boligforeningen.    

    Hvem fa’n siger, det skal være sjovt –  det skal i første række være tørt, varmt og uden sult.

    Lars   smile

     

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button