Råd til god modtager til motorstyring.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56321
    Mads Sloth
    Deltager

    Hej jeg har sat en Triax skærm (110cm) op sammen med motorsyring

    det virkede rimelig sammen med min Dreambox 500 jeg købte billig brugt.

    ville så skifte image på dreamboxen det gik ikke så godt og de andre andre modtagere jeg har til at stå kan ikke bruges til motorstyring.

    Nu tænker jeg på at investere i en hel ny modtager der kan modtage HD Kanaler

    tænker på en modtager med DVB-S2 gerne med harddisk så jeg kan optage.

    Nogle der har erfaring med dette og kan komme med gode råd, skulle gerne være en modtager hvor jeg kan administrer kanal listen på en pc da det er rimelig mange kanaler jeg kan modtage og skal have sorteret en del kanaler fra jeg aldrig vil komme forbi.

     

    For at gøre det kort kravene er

    • DisEqC 1.2 (da den skal bruges til motorstyring)
    • DVB-S2 modtager.
    • Hdmi udgang
    • Kanal liste håndtering via pc.
    • Harddisk  
    • Blindscan

    Håber nogle vil kunne hjælpe da og husk pengene hænger ikke på træerne med ved godt med alle mine krav vil det koste noget.
    #62013

    Kommer lidt an på hvor god en blindscan funktion du har behov for. Men VU+ Uno kunne være et god bud, såfremt du ikke har krav om twin tuner. https://digitalt.tv/vu-uno/

    #62014
    Mads Sloth
    Deltager

    admin sagde

    Kommer lidt an på hvor god en blindscan funktion du har behov for. Men VU+ Uno kunne være et god bud, såfremt du ikke har krav om twin tuner. https://digitalt.tv/vu-uno/

    jeg har intet krav til twin tuner.

    jeg ved ikke hvor stort mit behov for blindscan er men tror det ville være rart nok at have med.

    jeg kigger lidt mere på den anbefalede tuner.

    #62016
    Anonym
    Gæst

    vedr twin tuner så er det klart noget der kan anbefales og kigge efter ,vælg en boks med udskiftelige tunere hvor tuner 1 er dvb-s2 og tuner 2 fx er dvb-c så kan man modtage yousee/stofa kanaler

     

    vedr dreambox så er den god til motor styring ,at det ikke virker i dit tilfælde har noget med softwaren der bruges /opsætning af denne og ikke boksen der fejler noget

     

    kig på hm-sat.de de har et stort udvalg af bokse

    #62018
    Mads Sloth
    Deltager

    jetdirect sagde

    vedr twin tuner så er det klart noget der kan anbefales og kigge efter ,vælg en boks med udskiftelige tunere hvor tuner 1 er dvb-s2 og tuner 2 fx er dvb-c så kan man modtage yousee/stofa kanaler

     

    vedr dreambox så er den god til motor styring ,at det ikke virker i dit tilfælde har noget med softwaren der bruges /opsætning af denne og ikke boksen der fejler noget

     

    kig på hm-sat.de de har et stort udvalg af bokse

    Hvis jeg skulle vælge en Twin tuner bliver det dvb-s2 og dvb-t2

    Ved godt det ikke er selve boksen der fejler og ved også hvad min fejl består i så kunne godt laves.

    Og har haft den oppe at køre et stykke tid med motorstyring uden problemer og synes den er let og overskuelig at arbejde med.

    men tænkte i stedet for at rode mere med den kunne det være sjovere med en nyere boks, den jeg har skaffet mig er en ældre klon.

    kigger lige på hm-sat.de

    #62019

    VU+, Xtrend eller Dreambox vil sikkert passe dig fint så, når du er vant til DM500.

    #62020
    Mads Sloth
    Deltager

    Har en IT uddannelse,

    så skulle gerne hurtig kunne sætte sig ind i noget nyt.

    og synes de bokse er lette at bruge, opsætnings og opdatering af image, og man lærer af sine fejl.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button