Problemer med signal fra stofa eller er det tv. Først pixelering, nu vandrette streger

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56496
    cuno mouritsen
    Deltager

    Hej Alle.

    Er super frustreret. Har reklameret til stofa over mit tv laver super mange pixelfejl.

    Det er et 46″ Philips LCD-TV 46PFL7665H.

    Først havde jeg en stofa mand ude og han fortalte at signalet rundt i huset var lige så godt som ved indgang. Nok fordi jeg har Comega MC20TA forstærker med justerbar forstærkning og tilt. Han kunne konstatere uregelmæssigheder på de laveste frekvenser. Men det lineære signal var fint.

    Næste gang de var ude, justerede de på de nedesrste frekvenser, og konstaterede at det nok var tv det var galt med.

    Idag havde jeg så besøg af infocare, der fortalte at det helt sikkert var den philips dongle til internet der lavede løjer. Men han skiftede også bundkort for sikkerheds skyld.

    Nabo havde så besøg af stofa, for efter de havde justeret på antenneskab ved vej, duede hans zaptor ikke. Men det var pga returvejssignalet. Det fik de styr på.

    Da jeg så ville se tv her til aften, var der vandrette fejl på bla dr1, ramasjang. Men ingen på DRHD.

    Hvad gør jeg nu.

    Jeg har desværre ikke flere tv med digital tuner, så kan ikke se om det er en tvfejl. Bare sært at det fx ikke er på DRHD men de andre.

    Alle gode råd er velkomne.

    Mvh Cuno.

    Stofa skal lige i tråden have stor tak, fordi jeg fik nr. til en servicemand derfra, og han kom “spontant” over til min nabo
    idag fordi jeg ringede til ham direkte.

    Læste lige dette på sony hjemmeside


    http://www.sony.dk/support/da/topics/tuning#patterns

    Der er vandrette bånd eller mønstre på tv-skærmen
    Denne problemtype er kendt som TETRA-interferens og skyldes walkie talkie-frekvenser , der typisk anvendes
    inden for det offentlige, militæret, redningstjenester og  transportserviceydelser.

    Hvis du har problemer med TETRA-interferens, skal du anskaffe et high pass filter eller et TETRA UHF-båndstopfilter. Du kan spørge din lokale specialforhandler for at få mere at vide.

    #62957
    player
    Deltager

    Hej

    http://www.sony.dk/support/da/…..g#patterns

    Der er vandrette bånd eller mønstre på tv-skærmen
    Denne problemtype er kendt som TETRA-interferens og skyldes walkie talkie-frekvenser , der typisk anvendes
    inden for det offentlige, militæret, redningstjenester og  transportserviceydelser.

    Hvis du har problemer med TETRA-interferens, skal du anskaffe et high pass filter eller et TETRA UHF-båndstopfilter. Du kan spørge din lokale specialforhandler for at få mere at vide.

      Ordene om anskaffe et high pass filter eller et TETRA UHF-båndstopfilter ______ problematisk fordi en sådan løsning normalt ikke er  i anvendelse indenfor al anden Radio-/Tv transmissioner. Dette gælder uanset hvor kraftig en forstyrrende sender måtte være.

    Båndstopfiltre kan man godt kalde de filtre der rundt om i landet anvendes for spærre for de Tv pakker man ikke har valgt at modtage

    #62969
    Gonardo
    Deltager

    cuno mouritsen sagde
    Hej Alle.

    Er super frustreret. Har reklameret til stofa over mit tv laver super mange pixelfejl.

    Det er et 46″ Philips LCD-TV 46PFL7665H.

    Først havde jeg en stofa mand ude og han fortalte at signalet rundt i huset var lige så godt som ved indgang. Nok fordi jeg har Comega MC20TA forstærker med justerbar forstærkning og tilt. Han kunne konstatere uregelmæssigheder på de laveste frekvenser. Men det lineære signal var fint.

    Næste gang de var ude, justerede de på de nedesrste frekvenser, og konstaterede at det nok var tv det var galt med.

    Idag havde jeg så besøg af infocare, der fortalte at det helt sikkert var den philips dongle til internet der lavede løjer. Men han skiftede også bundkort for sikkerheds skyld.

    Nabo havde så besøg af stofa, for efter de havde justeret på antenneskab ved vej, duede hans zaptor ikke. Men det var pga returvejssignalet. Det fik de styr på.

    Da jeg så ville se tv her til aften, var der vandrette fejl på bla dr1, ramasjang. Men ingen på DRHD.

    Hvad gør jeg nu.

    Jeg har desværre ikke flere tv med digital tuner, så kan ikke se om det er en tvfejl. Bare sært at det fx ikke er på DRHD men de andre.

    Alle gode råd er velkomne.

    Mvh Cuno.

    Stofa skal lige i tråden have stor tak, fordi jeg fik nr. til en servicemand derfra, og han kom “spontant” over til min nabo
    idag fordi jeg ringede til ham direkte.

    Læste lige dette på sony hjemmeside


    http://www.sony.dk/support/da/topics/tuning#patterns

    Der er vandrette bånd eller mønstre på tv-skærmen
    Denne problemtype er kendt som TETRA-interferens og skyldes walkie talkie-frekvenser , der typisk anvendes
    inden for det offentlige, militæret, redningstjenester og  transportserviceydelser.

    Hvis du har problemer med TETRA-interferens, skal du anskaffe et high pass filter eller et TETRA UHF-båndstopfilter. Du kan spørge din lokale specialforhandler for at få mere at vide.

     

    På hvilke frekvenser ligger de 3. programmer du nævner ?

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button