Problemer med mpeg2 og mpeg4 – nyt tv signal

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56070
    Jakob
    Deltager

    Jeg har for et par år siden købt en fladskærm. Jeg var allerede dengang klar over problematikken omkring fremtidssikring af produktet og spurgte derfor forhandleren om fjernsynet var fremtidsikret. Det forsikrede han mig om at det var.

    Siden har jeg selv sat mig ind i sagerne omkring mpeg2 og mpeg4 og han solgte mig en skærm med mpeg2 reciever – den var ikke fremtidssikret.

    Nu har jeg været ved forhandleren og klage, men han afviser og siger at jeg bare kan købe en setup boks fordi teknikken aligevel ændres hele tiden og at man derfor skal regne med at købe nye bokse hvert 3-5 år.

    Det syntes jeg er det mest vattede svar jeg længe har hørt!

    Så mit spørgsmål er:

    Er der faldet dom i de sager der har kørt om problemet tidligere?

    Kan jeg tage en afgørelse med på skrift der kan overbevise ham om at jeg skal have penge tilbage?

    Hvem klager jeg til hvis han ikke vil betale tilbage?

     

    #60458

    http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/radio-tv-mm/Mpeg2-modtager-tv-pris

    Sådan klager du link http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Elektronik/Fladskaerms-tv/Saadan-klager-du-over-koeb-af-tv-med-digital-modtager?tc=79C48FF7656B44F2B03BE28849C61DBD

    Dansk Erhverv ville for et år siden køre en domstolssag på baggrund af aførelsen. Jeg ved ikke lige hvad status er på det.

    #60459
    reslfj
    Deltager

    admin sagde

    http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/radio-tv-mm/Mpeg2-modtager-tv-pris

    Sådan klager du link http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Elektronik/Fladskaerms-tv/Saadan-klager-du-over-koeb-af-tv-med-digital-modtager?tc=79C48FF7656B44F2B03BE28849C61DBD

    Dansk Erhverv ville for et år siden køre en domstolssag på baggrund af aførelsen. Jeg ved ikke lige hvad status er på det.

    Efter hvad jeg ved kører disse sager videre.  Der er imidlertid tidsgrænser for at klage – bla inden 2 år efter købet.  

    Det kan jo ikke længere komme som en overraskelse i 2011, at  MPEG-2 ikke virker i fremtiden.  Det har allerede længe har været kendt,  at bla.  DR-K, Ramasjang, DR-Update  anvender MPEG-4 og det stod helt klart i  'Det ny signal', at alt ville overgå til MPEG-4.

    Men det er næppe rigtigt, at man skal have ny boks hvert 3-5 år.

    At du skal skifte nu og vi alle ret kort derefter til DVB-T2 teknologi skyldes mest en blanding af manglende tålmod og en helt manglende forståelse for,  hvordan man undgår/minimere ulemperne ved teknologiskift.

    De mennesker, der besluttede, synes ikke at have (haft) forståelse for at alt det sjove er ligegyldigt.  Det er den rå teknologi og især den løbende  økonomi, der alene tæller.   Hvis det er sjovt eller facinerende – er det ligegyldigt – det kan markedet selv klare. Men politikerne blev alligevel fx vist interaktive services – MHP – som aldrig er kommet og nok i stor grad overhales af den internetadgang, som snart kommer til alle fjernsyn.   

     

    Lars  smile

     

    PS! Ovenstående har kun betydning for modtagelse via antenne – ikke fra kabel, íkke via IPTV (TDC mfl) og ikke fra satellit.

    #60460
    #60509
    player
    Deltager

    Jakob

     

    Her vil jeg lige blande mig.

    Jeg opfatter problemet fra to meget forskellige vinkler.

     

    Da man gik over til DVD smed man Optagere ud, ud med de ækle extra Boxe og aldrig mere noget ekstra ind i sit hjem. Så klart klart det skal være inde i ens Tv, det som man nu skal bruge.

    Nogen Tv har jeg mistænkt for at de ikke kunne modtage MPEG2  lavere end  470MHz, således mange digitale programmer ikke ville kunne modtages.

    Der hvor sagerne har været kørte, er de som IKKE havde MPEG4, selvom man fra november 2009 gik over til digitalt Tv 

    OG vel at mærke MPEG4 i de øvrige MUX'er.

    Og ej at forglemme man skulle modtage MPEG4, via kablerne, for se HDTV.

    Så sælgerne har bestemt været  i  Ond Vilje,  ved ikke oplyse kunderne om forældede Tv.

     

    Og hvis jeg tager fejl, hvorfor har jeg da sporet faktisk samtlige antenneforeninger i at anbefale udbyderens modtagerbokse, ud fra den selvfølge det er det man skal anvende.

    #60510
    player
    Deltager

    Jakob

     

    Tilbage i 1984 eller var det 1985 købte jeg et nyt farve Tv.

    Dette var uden S-kanalerne, hverken i det lave eller det høje område.

    Det lave eller de lave var fra ca 104 til 170, og fra  225 til 300MHz. Det høje var fra 300 til 470MHz.

    Så jeg føler et alvorligt Deja Vue ved denne her problemstilling.

     

    Og jeg bør faktisk tilføje at der gik et stykke tid inden  B og O  fik isat Tunere til størstedelen eller hele dækningen (Som er fra ca 47-870MHz).  Oplysningerne kan bestemt efterprøves men om eksperterne vil indrømme konklusionen og om ordet DejaVue også gælder er _____

    #60511
    player
    Deltager

    Èn eller flere Antenneforeninger gjorde på et tidspunkt opmærksom på man først ville fordele HDTV når det blev sendt i MPEG4. Tidspunktet for denne udmeldig har jeg ikke.

    Og når man så opdager at sendingerne med MPEG4 via Masterne allerede sker i november 2009, pøser da mere benzin på et i forvejen brændende bål.

     

    Jeg ved ikke lige hvilke konsekvenser dette får, jeg mener hvis man har købt et Tv og opdager man ikke kan modtage MPEG4 via Kablerne, da bliver man vel stiktosset!

    #60512
    Anonym
    Gæst

    player sagde

    Èn eller flere Antenneforeninger gjorde på et tidspunkt opmærksom på man først ville fordele HDTV når det blev sendt i MPEG4. Tidspunktet for denne udmeldig har jeg ikke.

    Og når man så opdager at sendingerne med MPEG4 via Masterne allerede sker i november 2009, pøser da mere benzin på et i forvejen brændende bål.

     

    Jeg ved ikke lige hvilke konsekvenser dette får, jeg mener hvis man har købt et Tv og opdager man ikke kan modtage MPEG4 via Kablerne, da bliver man vel stiktosset!

    Vedr :hvis man har købt et Tv og opdager man ikke kan modtage MPEG4 via Kablerne, da bliver man vel stiktosset!

     

    >nu må man jo også gerne lige selv sætte sig ind i hvad et nyt tv kan og om det fx understøtter dvb-c mpeg4 og ikke blot rive et ned fra hylden i butikken med lukkede øjne .

    at fx mpeg2 dvb-t var på lånt tid kunne ikke komme som en overraskelse for nogen hvis man blot fulgte lidt med i medierne og holdte man sig til de seriøse butikket ville man nok også havde fået en bedre rådgivning ,hvilket man ikke skal forvente i elgiganten/bilka og lign steder

    #60513
    Preben Pedersen
    Deltager

    jetdirect sagde

    player sagde

    Èn eller flere Antenneforeninger gjorde på et tidspunkt opmærksom på man først ville fordele HDTV når det blev sendt i MPEG4. Tidspunktet for denne udmeldig har jeg ikke.

    Og når man så opdager at sendingerne med MPEG4 via Masterne allerede sker i november 2009, pøser da mere benzin på et i forvejen brændende bål.

     

    Jeg ved ikke lige hvilke konsekvenser dette får, jeg mener hvis man har købt et Tv og opdager man ikke kan modtage MPEG4 via Kablerne, da bliver man vel stiktosset!

    Vedr :hvis man har købt et Tv og opdager man ikke kan modtage MPEG4 via Kablerne, da bliver man vel stiktosset!

     

    >nu må man jo også gerne lige selv sætte sig ind i hvad et nyt tv kan og om det fx understøtter dvb-c mpeg4 og ikke blot rive et ned fra hylden i butikken med lukkede øjne .

    at fx mpeg2 dvb-t var på lånt tid kunne ikke komme som en overraskelse for nogen hvis man blot fulgte lidt med i medierne og holdte man sig til de seriøse butikket ville man nok også havde fået en bedre rådgivning ,hvilket man ikke skal forvente i elgiganten/bilka og lign steder

    Nemlig, man må selv som kunde sætte sig ind i tingene og tænke lidt over, at man jo også skal kunne anvende tv-produkterne andre steder, da det jo ikke sikkert man bliver boende sammen sted.

     

    Men der var mange modeller, som i starten kun havde DVB-T/Mpeg4 og kun DVB-C/Mpeg2 og ikke Full HD og der sælges stadigvæk mange modeller uden Full HD understøttelse, men så er priserne jo også noget billigere. Desværre kigger mange kun efter prisen og ikke hvad der er af tekniske muligheder.

     

    Men så er det jo godt, at der kan tilkøbes en ekstern boks, så man kan få adgang til de nyer muligheder, hvis man ikke skifter TV igen…

     

    Der har på dette site været testet nogle gode eksterne bokse, nogen kunne endda blande tv-kanaler fra både DVB-T og DVB-C på samme tid, hvis man havde adgang til begge signaler på samme tid.  winkny

    dk

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button