Problemer med kanaler på Sony Kdl 46w5500

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57139
    JesNis
    Deltager

    God aften.

    Jeg håber een eller anden her på forum kan hjælpe inden jeg bliver helt tosset.

    Mit TV er et Sony KDL46w5500 46″  – lidt ældre sag, men fejler intet, og kan stadig

    det hele (eller.. ? )  Hidtil har der aldrig være problemer med digital TV, intet.

    Vi har kabeltv gennem Yousee – og det plejer at fungere.

    Pludselig i dag forsvinde følgende kanaler:  TV2 (HD)  “3”,  Kanal5, samt DK4

    Ved henvendelse til Yousee får jeg at vide, at disse kanaler ligger på samme “quamm” (?) = 80

    og at der må være noget galt med mit antennekabel.  Det skal siges at huset er rimeligt nyt

    og antennekabler er nye, helt ude fra vejen.  De kabler jeg bruger er ligeledes nye og ikke selvgjorte,

    med dobbelt skærm og korrekte stik.  Det mystiske er så at;  Vi har et andet TV, et Philips af ca. samme

    alder som Sony.  Dette står andetsteds i huset og kan GODT vise de forsvundne kanaler (!) ??

    Jeg har så forsøgt følgende:  Antennekabel fra Philips byttet med det fra Sony.  Hjælper ikke.

    Slæbt Philips ned i stuen og placeret samme sted som Sony.  Alle kanaler er til stede, og det

    er uanset hvilket kabel.  Prøvede endda med et gammel selvlavet kabel med løse lallestik.

    Alle kanaler er til stede på philips, men mangler på Sony.  Nuvel, restarte Sony, geninstallere

    alle kanaler.  Intet hjælper.  Tjekke om opsætning er korrekt, 143 mhz, id = 100 etc.  Alt er

    som det skal være.  På nettet og hente en nyere udgave af softwaren i Sony, opdateres og

    forfra som med nyt TV (når man opdaterer sådan et fjernsyn starter det nærmest som om

    det netop var pakket ud)  geninstallere alle kanaler..  No way.  De forb*ndede kanaler er

    der stadig ikke..  Hvad hulen er der galt ?

    #66606
    mich
    Deltager

    Kan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?

    #66607
    Anonym
    Gæst

    Hvis du har mulighed for det så prøv tv´t på en anden adresse på samme kabelnet.

     

    Tuneren kan godt være mere følsom overfor 4g/lte støj end den der er i dit philips tv.

    #66608
    Preben Pedersen
    Deltager

    Der kan være følgende:

     

    1. sony tv har fået problem med den frekvens, hvor kanaler ligger (fejl på indbygget tv-tuner) eller signal niveau for lavt i forhold til det Sony tv forventer, før frekvensen låses.

    2. Yousee har ændret nogle andre parameter, som Sony tv tuner opfatter anderledes og dermed ikke låser kanaler fast på frekvensen.

     

    hvad siger en manuelt søgning kun på den frekvens, hvor der er problem ? Normalt kan man på tv udsyr, findes et punkt der viser signal information omkring frekvensen og styrken.

    #66609
    Anonym
    Gæst

    Hvilket netværks id bruges der, hvis det er yousee skal 000100 bruges

    har du afprøvet sony tv på philips tv plads ?

     

    hvordan fordelet signalet til de 2 tv

    er der forstærker 

     

    der må lidt mere info frem ellers bliver det en gætte konkurence

    #66610
    JesNis
    Deltager

    mich sagde
    Kan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?

    Det kan man desværre ikke, det er ren digital, der vælger man ikke land, men blot leverandør ID ( = 100)

    Tak for svar 🙂

    #66611
    JesNis
    Deltager

    jetdirect sagde
    Hvis du har mulighed for det så prøv tv´t på en anden adresse på samme kabelnet.

     

    Tuneren kan godt være mere følsom overfor 4g/lte støj end den der er i dit philips tv.

    Det er lige før at jeg havde gjort det, selvom det er sin sag at flytte rundt på det skrummel

    (det er fra dengang hvor selv 46″ vejede en halv elefant.  Problemet er dog løst, se svar længere

    nede.  Tak for dit svar 🙂

    #66612
    JesNis
    Deltager

    Preben Pedersen sagde
    Der kan være følgende:

     

    1. sony tv har fået problem med den frekvens, hvor kanaler ligger (fejl på indbygget tv-tuner) eller signal niveau for lavt i forhold til det Sony tv forventer, før frekvensen låses.

    2. Yousee har ændret nogle andre parameter, som Sony tv tuner opfatter anderledes og dermed ikke låser kanaler fast på frekvensen.

     

    hvad siger en manuelt søgning kun på den frekvens, hvor der er problem ? Normalt kan man på tv udsyr, findes et punkt der viser signal information omkring frekvensen og styrken.

    Og lige netop der har vi problemet:  Yousee har ændret noget uden at informere… men nu har de ændret tilbage igen 😉  Sådan går det når andre også begynder at melde tilbage med problemer.  Som sådan tror jeg ikke at der er noget galt med Sony tuneren.  Der har aldrig været noget galt førhen, og for at det ikke skal være løgn, alle kanaler kan vises uden støj selvom jeg for sjovs skyld anvender et 20 år gammel 15 meter langt skod antennekabel med skodstik uden kappe og flossede ender.. Nu problem.  Har haft fat i DKT og yousee i dag – hvor man jo så har fundet ud af at “noget ikke var som det skulle være” – mere info har jeg desværre ikke kunnet få, men nu fungerer alt igen.  Ergo jeg har spildt min og jeres tid fordi andre har nosset i det 😉   Tak for dit svar 🙂

    #66613
    JesNis
    Deltager

    jetdirect sagde
    Hvilket netværks id bruges der, hvis det er yousee skal 000100 bruges

    har du afprøvet sony tv på philips tv plads ?

     

    hvordan fordelet signalet til de 2 tv

    er der forstærker 

     

    der må lidt mere info frem ellers bliver det en gætte konkurence

    Jeps, Sony er prøvet hvor philips stod …. selvom det var ved at knække min ryg at slæbe det op ad trappen.

    Og efterfølgende føler man sig godt dum fordi fejlen viser sig at være yousee’s … det er næsten det samme

    hver gang.    Har i øvrigt en glimrende antenneforstærker.  Problemet var dog det samme uanset jeg gik direkte fra

    kabel ind i hus og udenom denne boks og direkte i tv.

     

    Tak for dit svar 🙂  – se øvrige kommentarer, problemet er løst 🙂

    #66614
    Anonym
    Gæst

    Godt og høre det virker nu 

    net id 000100

    sr 6875

    frekvens 143000

    #66615
    mich
    Deltager

    JesNis sagde

    mich sagde
    Kan du prøve at skifte f.eks. til sverige i indstillinger på TV´et ?

    Det kan man desværre ikke, det er ren digital, der vælger man ikke land, men blot leverandør ID ( = 100)

    Tak for svar 🙂

     

    Tror man gør det ved nul stilling af TV´et

    Svensk indstilling skulle køre en anden tuner standard end dansk indstilling. Men kan se, du har løst problemet 🙂 

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button