Hjem Forum Kabel-TV Panasonic tx-48AS640E mangler finder ikke DR1&DR2?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Dette emne indeholder 17 svar, har 0 stemmer og blev senest opdateret af  C. Johansen 1 år, 1 måned siden.

Panasonic tx-48AS640E mangler finder ikke DR1&DR2?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57147

    Linda
    Participant

    Hejsa 

    vi har et problem med vores Panasonic tv. Den finder ikke DR1 pg DR2 – muligvis også andre kanaler, men umiddelbart de to den er gal med. Vi troede der var kablerne i væggen den var gal med , men de er nu skiftet til dem yousee anbefaler. Og problemet er der stadig, men når vi sætter et lidt ældre Panasonic ca 6-7 år gammelt så finder den fint alle kanaler ved selvsamme antennestik. 

    Har lige bestilt en triax if288 antenneforstærker, men tvivler lidt på det er der fejlen ligger. 

    Nu har vi lige taget kontakt til servicebroker.dk som henter tv’et mandag, men er der ting der bør tjekkes inden da vi står med regningen hvis tv’et viser dig at være fejlfrit ? 

    Har prøvet at søge alle kanaler fra ny og at søge manuelt efter DR1 osv men er lidt i tvivl om hvilken frekvens den skal stå på – ved symbolrate skal være 6875 – dette ændrer sig dog automatisk til 6870 når man går ned i næste kolonne og ID 100 på tv’et forlanger den dig at der er fem tal udfor service ID og der står den automatisk på 10000 og det gør den ved alle kanaler. 

    Håber lidt nogen kan hjælpe så vi ikke behøver sende tv’et ind 🙂

     

    pft 

    #66675

    DR1 og DR2 er på frekvens 586 Mhz i hvert fald i Storkbh.

    Symbolrate er 6875.

    Lyder mystisk.

    #66676

    Preben Pedersen
    Participant

    Linda sagde
    Hejsa 

    vi har et problem med vores Panasonic tv. Den finder ikke DR1 pg DR2 – muligvis også andre kanaler, men umiddelbart de to den er gal med. Vi troede der var kablerne i væggen den var gal med , men de er nu skiftet til dem yousee anbefaler. Og problemet er der stadig, men når vi sætter et lidt ældre Panasonic ca 6-7 år gammelt så finder den fint alle kanaler ved selvsamme antennestik. 

    Har lige bestilt en triax if288 antenneforstærker, men tvivler lidt på det er der fejlen ligger. 

    Nu har vi lige taget kontakt til servicebroker.dk som henter tv’et mandag, men er der ting der bør tjekkes inden da vi står med regningen hvis tv’et viser dig at være fejlfrit ? 

    Har prøvet at søge alle kanaler fra ny og at søge manuelt efter DR1 osv men er lidt i tvivl om hvilken frekvens den skal stå på – ved symbolrate skal være 6875 – dette ændrer sig dog automatisk til 6870 når man går ned i næste kolonne og ID 100 på tv’et forlanger den dig at der er fem tal udfor service ID og der står den automatisk på 10000 og det gør den ved alle kanaler. 

    Håber lidt nogen kan hjælpe så vi ikke behøver sende tv’et ind 🙂

     

    pft 

    Hej

    Når der skal indtastes Net ID / Service ID – så tryk 00100 og dermed burde det være korrekte værdi, der søges på.

    #66677

    mich
    Participant

    1. Hvor i landet bor du ?

     

    2. Hvad med nabokanalerne ? :

    Kanal 87 SVT2

    kanal 91 ARD  

    http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/

     

    3. har du fordeler / forstærker på eller går kablet direkte fra stikket i væggen (første indgående i huset) og ind i TV´et ?

    #66678

    mich
    Participant

    mich sagde
    1. Hvor i landet bor du ?

     

    2. Hvad med nabokanalerne ? :

    Kanal 8 SVT2

    kanal 91 ARD  

    http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/

     

    3. har du fordeler / forstærker på eller går kablet direkte fra stikket i væggen (første indgående i huset) og ind i TV´et ?

    Kanal 88 SVT2

    #66679

    Preben Pedersen
    Participant

    mich sagde

    mich sagde
    1. Hvor i landet bor du ?

     

    2. Hvad med nabokanalerne ? :

    Kanal 8 SVT2

    kanal 91 ARD  

    http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/

     

    3. har du fordeler / forstærker på eller går kablet direkte fra stikket i væggen (første indgående i huset) og ind i TV´et ?

    Kanal 88 SVT2

    Hej Mich,

    Læs første indlæg – så kan et andet ældre TV finde alle kanalerne, så tror mere på der indtastes forkert omkring net id/service id – der skal foran stående 00100 – når det nye TV forventer 5 tal i – det samme kan man opleve, når der skal indtastes frekvens – så er man indtaster 000 efter søge frekvens 143

    #66680

    Linda
    Participant

    admin sagde
    DR1 og DR2 er på frekvens 586 Mhz i hvert fald i Storkbh.

    Symbolrate er 6875.

    Lyder mystisk.

    Har snakket med yousee og de siger frekvensen er 196.00 ( vi bor i Tønder) og kanalen står også ganske rigtigt på 196.00 .

    Så er uforstående overfor det ikke vises!

    #66681

    Linda
    Participant

    Preben Pedersen sagde

    Linda sagde
    Hejsa 

    vi har et problem med vores Panasonic tv. Den finder ikke DR1 pg DR2 – muligvis også andre kanaler, men umiddelbart de to den er gal med. Vi troede der var kablerne i væggen den var gal med , men de er nu skiftet til dem yousee anbefaler. Og problemet er der stadig, men når vi sætter et lidt ældre Panasonic ca 6-7 år gammelt så finder den fint alle kanaler ved selvsamme antennestik. 

    Har lige bestilt en triax if288 antenneforstærker, men tvivler lidt på det er der fejlen ligger. 

    Nu har vi lige taget kontakt til servicebroker.dk som henter tv’et mandag, men er der ting der bør tjekkes inden da vi står med regningen hvis tv’et viser dig at være fejlfrit ? 

    Har prøvet at søge alle kanaler fra ny og at søge manuelt efter DR1 osv men er lidt i tvivl om hvilken frekvens den skal stå på – ved symbolrate skal være 6875 – dette ændrer sig dog automatisk til 6870 når man går ned i næste kolonne og ID 100 på tv’et forlanger den dig at der er fem tal udfor service ID og der står den automatisk på 10000 og det gør den ved alle kanaler. 

    Håber lidt nogen kan hjælpe så vi ikke behøver sende tv’et ind 🙂

     

    pft 

    Hej

    Når der skal indtastes Net ID / Service ID – så tryk 00100 og dermed burde det være korrekte værdi, der søges på.

    Har prøvet at taste 00100, men det virker heller ikke og når vi tjekker de andre kanaler som virker og går ind under manuel søgning der står der også 10000 så det må jo være rigtig nok?

    #66682

    Linda
    Participant

    mich sagde
    1. Hvor i landet bor du ?

     

    2. Hvad med nabokanalerne ? :

    Kanal 87 SVT2

    kanal 91 ARD  

    http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/

     

    3. har du fordeler / forstærker på eller går kablet direkte fra stikket i væggen (første indgående i huset) og ind i TV´et ?

    Vi bor i Tønder 🙂

    SVT2 hd virker heller ikke og ligeledes gør ARD heller ikke – er der en sammenhæng der ??

     

    Det bliver ført ind i huset også ind i en forstærker Triax IF288 som vi lige har sat op og derefter bliver det ført ud til forskellige rum i huset , men den nye forstærker hjalp ikke !

    #66683

    Linda
    Participant

    Preben Pedersen sagde

    mich sagde

    mich sagde
    1. Hvor i landet bor du ?

     

    2. Hvad med nabokanalerne ? :

    Kanal 8 SVT2

    kanal 91 ARD  

    http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste-marts-2016/

     

    3. har du fordeler / forstærker på eller går kablet direkte fra stikket i væggen (første indgående i huset) og ind i TV´et ?

    Kanal 88 SVT2

    Hej Mich,

    Læs første indlæg – så kan et andet ældre TV finde alle kanalerne, så tror mere på der indtastes forkert omkring net id/service id – der skal foran stående 00100 – når det nye TV forventer 5 tal i – det samme kan man opleve, når der skal indtastes frekvens – så er man indtaster 000 efter søge frekvens 143

    Når man vil søge kanalerne automatisk som de fleste nok gør siger yousee den skal stå på frekvens 450.00- 6875 og 100 og der finder den også alle kanaler på nær DR1 DR2 ARD og SVT2 hd om der er flere der mangler vides ikke men det er ogsp mest dr kanalerne der er “vigtige” for os.

    Men det lidt ældre tv finder alle kanaler på en automatisk søgning så det hele er lidt mystisk da antennekabel vel nærmest bare er fra A til B og bruge de godkendte kabler, stik osv ??

    #66684

    mich
    Participant

    Der er formentligt en stikdåse i væggen før forstærkeren

     

    Jeg ville prøve med et yousee godkendt kabel direkte fra stikdåsen FØR forstærkeren og direkte ind i TV´et. Ved ikke om du havde det før forstærkeren blev monteret ?

    #66685

    Linda
    Participant

    Nej, der er ingen stikdåse før forstærkeren. 

    Yousee kablet kommer ind udefra og ender oppe i en skunk hvor forstærkeren sidder. Der går kablet i forstærker og derfra fordelt ud i huset ? 

    #66686

    Linda
    Participant

    Og der var tidligere en ældre forstærker og tv’et meldte stadig 100% signalstyrke med den gamle forstærker men valgte at skifte så vi var sikre på at vi brugte det rigtige udstyr. 

    Virkelig svært at sige hvor fejlen ligger. Kan det overhovedet være tv’et den er gal med når de andre kanaler vises ? 

    #66687

    mich
    Participant

    Linda sagde
    Nej, der er ingen stikdåse før forstærkeren. 

    Yousee kablet kommer ind udefra og ender oppe i en skunk hvor forstærkeren sidder. Der går kablet i forstærker og derfra fordelt ud i huset ? 

    Dvs. I selv har afmonteret stikdåsen i væggen der hvor kablet går ind i jeres hus/lejlighed og sat forstærkeren på, hvorfra jeres kabler så går til de forkellige TV´er ?

    #66688

    Preben Pedersen
    Participant

    Hej Linda ,

     

    så er vi nok fremme ved, at Yousee måske igen har nogle parameter fejl i deres system, som gøre at noget udstyr ikke vil låse alle kanaler og frekvenser, når dit gamle tv finder alt.  Der har været en enden tråd omkring dette på dette debat forum og der kan på Yousee driftstatus findes, at der har været fejl i andre dele af landet på DR1 og DR2, men det skulle være løst.

    Har du prøvet en fabrik nulstilling af dit tv og så prøve forfra med kanal indstilling ?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.