Panasonic DMR-BCT820EG – opfølgning på anmeldelsen

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 63 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56445

    Denne tråd beregnet til opfølgning på anmeldelsen af harddisk/blu-ray optageren Panasonic DMR-BCT820EG

    https://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct820eg/

    #62738
    Flemming Larsen
    Deltager

    Hvad kan jeg sige: Super anmeldelse, som fik mig overbevist 100%, om at det er næste større indkøb.

    #62744
    Carsten Kindt
    Deltager

    Fin anmeldelse.

    Du skriver i testen “I forhold til optagelse af live tv, så er der mulighed for at opsætte en fast margin både før og efter optagelser (op til 10 min), så du er bedre sikret, når et program går over tiden.”

    Skal det forstås derhen at man ikke kan lægge mere end 10 min oven i en optagelse startet via EPG?

    F.eks. ved sportsbegivenheder, hvor det skal findes en vinder vil det træls ikke at få det hele med og det kan jo sagtens være mere end 10 min.

    Ellers løses problemet jo med manuel timersmile

    Ligner ellers en maskine der tager meget fint over efter den “gamle” Sony DVD optager der står unde TV’et idag.thumbs-up

    Læs artiklen: https://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct820eg/#ixzz290m5bIJN

    #62745

    Ja maks 10 min. er det man kan vælge. Så man skal ind og redigere manuelt.

    #62747
    martin
    Deltager

    admin sagde
    Ja maks 10 min. er det man kan vælge. Så man skal ind og redigere manuelt.

    10 minutter er lidt en deal-breaker for mig. Mit eget set-up i dag optager 15 minutter efter og det viser sig ofte, som kun lige værende nok. Det er ikke kun sport, som ofte kræver mere end 15 minutter, men også ved mange andre direkte udsendelser – eks Vild med Dans, hvor der igennem sæsonen ofte er forsinkelser, som ændre i sendeplanen. Her er det rart at få et helt kvarter med, da det ofte dækker ind, så man får optaget Live fra Bremen og Den Blinde Vinkel. Kan kun forestille mig, at hvis det man normalt optager er fodbold – så vil man gerne have 45 minutter ekstra.

    #62748
    Anonym
    Inaktiv

    Angående betalings kanaler der kræver kort hos Yousee, der skal man anvende et Viaccess CAM fra SMiT.

    Jeg har prøvet flere forskellige CAM moduler fra andre producenter i min PVR, men af en eller anden grund så virkede de aldrig ordentligt med de kodede kanaler hos Yousee. Til sidst havnede jeg så på et CAM fra SMiT og nu faldt det hele lige pludselig i hak. CAM virker stabilt, kortet læses ordentligt, kanalerne afkodes som de skal uden bøvl og opdateringer af kortet fra Yousee virker også perfekt.

    Nu er mit Viaccess SMiT CAM ikke CI+, for der er ikke krav om dette til min PVR. Men SMiT har lavet et der understøtter CI+ (set på deres hjemmeside), men hvor det lige forhandles ved jeg desværre ikke.

    Hvordan CI+ Viaccess kortet ser ud kan ses ved at scrolle lidt ned på siden.

    http://www.smit.com.cn/products_class.php?bid=9&sid=16&lang=en

    #62749
    C. Johansen
    Deltager

    Per M.: For at være helt sikker, betyder det, at modulet fra SMiT virker bedre end det Strong-modul, som You-See selv sælger?

    #62750
    digifreak
    Deltager

    Synes ikke det fremgår nogen steder, men hvad sker der med 5.1 lyden fra f.eks. DR HD når man kopierer en optagelse over på en bluray skive ? Bliver lyden konverteret til DD5.1 (DTS 5.1) eller bliver det kun i stereo (2.0 PCM) ??

    #62751
    C. Johansen
    Deltager

    digifreak: Man får alle lydkanaler med i DR-mode – også på BD-skiverne.

    Konverterer man fra DR-mode til en anden lavere kvalitet får man 2.0 PCM 

    #62752

    digifreak sagde
    Synes ikke det fremgår nogen steder, men hvad sker der med 5.1 lyden fra f.eks. DR HD når man kopierer en optagelse over på en bluray skive ? Bliver lyden konverteret til DD5.1 (DTS 5.1) eller bliver det kun i stereo (2.0 PCM) ??

    Jeg har ikke haft en Blu-ray skive tilgængelig ved min test, så har ikke testet det. Men går du fra det er som c. johansen skriver

    #62753
    digifreak
    Deltager

    C. Johansen sagde
    digifreak: Man får alle lydkanaler med i DR-mode – også på BD-skiverne.

    Konverterer man fra DR-mode til en anden lavere kvalitet får man 2.0 PCM 

    OK, men kan bluray-skiver optaget i DR-mode så også afspilles på andre bluray-afspillere (og med 5.1 lyd) ?

    #62756
    Anonym
    Inaktiv

    C. Johansen sagde
    Per M.: For at være helt sikker, betyder det, at modulet fra SMiT virker bedre end det Strong-modul, som You-See selv sælger?

    Det gør det i hvert fald med min PVR. Den har meget nemmere ved at finde deres CAM modul under boot af min boks.

    Jeg ved ikke hvad det er med de SMiT Viaccess CAM’s siden det er på den måde med min PVR, om det så har noget at gøre med at det er en Linux PVR, men Strong er den heller ikke særligt glad for. Den havde problemer med at finde modulet under boot.

    #62757
    C. Johansen
    Deltager

    digifreak: Det skulle der meget gerne kunne svares ja til, og det har da også fungeret på de – ganske vist få – afspillere, jeg har prøvet. Det har været mærker som Pioneer, Oppo, og så Panasonics egne afspillere. 

    Per M.: Det er lidt svært at vurdere, om Panasonic-recorderen vil virke bedre med det modul, du omtaler. Strong modulet virker okay undtagen med MTV live HD. Jeg er bare ikke klar over, om det skyldes modulet eller andet. Mener du, problemet skyldes modulet?

    #62758

    C. Johansen sagde
    digifreak: Det skulle der meget gerne kunne svares ja til, og det har da også fungeret på de – ganske vist få – afspillere, jeg har prøvet. Det har været mærker som Pioneer, Oppo, og så Panasonics egne afspillere. 

    Per M.: Det er lidt svært at vurdere, om Panasonic-recorderen vil virke bedre med det modul, du omtaler. Strong modulet virker okay undtagen med MTV live HD. Jeg er bare ikke klar over, om det skyldes modulet eller andet. Mener du, problemet skyldes modulet?

    Tror ikke det er modulet i forhold til MTV Live HD, hvis det er samme problematik som med Stofa. Jeg har testet 3 forskellige Irdeto cams uden det gjorde en forskel.

    #62759
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har prøvet at google det her med MTV Live HD lidt og fandt et enkelt indlæg på Tivo’s forum, at vedkommende har oplevet kopi beskyttelse ved MTV, da han optog en Bon Jovi koncert på kanalen med hans Tivo HD PVR. Så åbenbart kan der være en form for kopi/optage beskyttelse på MTV kanalerne, som så Panasonic’en reagerer over for med dens indbyggede blokering af kopi/optage beskyttede udsendelser.

    Men det er første gang jeg har hørt om at dette skulle findes i Danmark, jeg har kun hørt om at det er rimelig udbredt i Tyskland med bla. Premiere TV kanalerne.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 63 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button