Optage Kabel-TV ukrypteret

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #68281
    Alex123
    Deltager

    Hej, ny her på forumet.

    Jeg har læst lidt med og kan se der før er blevet spurgt ind til dette, men prøver med et nyt indlæg da jeg ikke helt forstår det.

    Mit setup lige nu er at jeg har KabelTV fra Yousee, som via antennekabel er forbundet til mit Sony SmartTV. Der er indbygget PVR i TV’et, så jeg kan optage direkte ned på en ekstern harddisk MEN, som så mange andre spørger ind til, så er optagelserne låst den den enhed og TV. Jeg kunne rigtig godt tænke mig et setup hvor jeg kunne optage TV som jeg så kan afspille ugeneret på min computer eller mit andet TV.

    Jeg har så læst lidt om HDCP og kan næsten regne ud at det er det der er problemet. Kan så yderligere læse at man kan bryde denne HDCP kryptering på forskellige måder, men det er f.eks. via HDMI splitters, og jeg kører jo ikke HDMI, men antenne-kabel direkte i fjernsyn.

    Er jeg nødt til at investere i en af de dyre harddiskoptagere der kan optage ukrypteret, og vil det så være tilstrækkeligt blot at koble en sådan til TV’et? Findes der ikke alternativer, evt. små enheder som kan sættes mellem antenne-kablet og fjernsynet som f.eks. kan bryde HDCP beskyttelsen.

    Jeg er en novice på dette område så hvis spørgsmålene er dumme eller ikke giver mening må I bære over med mig.

     

    Tak,

    Alex

    #68282
    Anonym
    Inaktiv

    Yousee benytter ikke nogen form for DRM beskyttelse, det er noget at dit TV selv knalder i optagelserne, grundet ophavsrettigheder som TV producenterne ikke er villig til at betale for.

    Der findes rigtig mange bokse der ude, helt ned til 399 kr, som du kan bruge til at optage på de ukodede kanaler i den lille, mellem eller store pakke hos Yousee, hvor der sker uden DRM beskyttelse.

    Eks. har Harald Nyborg den her lille billige sag fra Denver til 399 kr:

    http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

    #68284
    Alex123
    Deltager

    Okay interessant, tak. Og i forhold til de bland-selv kanalerne, hvor man er nødt til at have et kort fra Yousee og et kort-modul? Sådan nogle har jeg nemlig også. Skal man så have en dyrere boks, som kan understøtte et sådan kort, fordi lige nu sidder kort og modul i mit SmartTV, og hvis det er TV’et der pålægger beskyttelsen, så skal man vel næsten fange kanalen inden den rammer fjernsynet?

    #68286
    Anonym
    Gæst

    dreambox 7020 hd med dvb-c tuner i så har du det der ønskes film optaget i ukrypteret og lige til og lægge på dvd

    #68291
    Anonym
    Inaktiv

    dreambox 7020 hd med dvb-c tuner i så har du det der ønskes film optaget i ukrypteret og lige til og lægge på dvd

    Arh, det er ikke sådan lige til. Det kræver et lidt større arbejde, en speciel Linux driver og special software for at nå de mål at overføre optagelserne fra boksen til DVD eller en Blu-ray skive når det drejer sig om HD.

    Har selv den Dreambox, fordi jeg også anvender den til både Yousee og min parabol.

    Oppe i det høje pris leje for at gøre det nemmest når det kun drejer sig om optagelse hos Yousee, så vil jeg anbefale at købe en af Panasonic’s HDD/Blu-ray optagere, som Bo har anmeldt et par stykker af her på recordere.dk

    De udfylder behovet med brug at Yousee CAM og kort, plus overførelse af optagelser til DVD eller Blu-ray fuldt ud.

    https://digitalt.tv/kategori/anmeldelser/harddiskoptager-anmeldelser/

    #68300

    Oppe i det høje pris leje for at gøre det nemmest når det kun drejer sig om optagelse hos Yousee, så vil jeg anbefale at købe en af Panasonic’s HDD/Blu-ray optagere, som Bo har anmeldt et par stykker af her på recordere.dk

    Hej Per. Jeg er altså ikke rykket over på recordere.dk 😉

     

     

    #68303
    Anonym
    Inaktiv

    Oppe i det høje pris leje for at gøre det nemmest når det kun drejer sig om optagelse hos Yousee, så vil jeg anbefale at købe en af Panasonic’s HDD/Blu-ray optagere, som Bo har anmeldt et par stykker af her på recordere.dk

    Hej Per. Jeg er altså ikke rykket over på recordere.dk ?

    Ups, my bad 🙂

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button