Opsætte ekstra vægdåser?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57079
    Strunov
    Deltager

    Hej jeg prøver at beskrive min problemstilling så precist som muligt, for youseee kunne ikke helt forstå…

    Jeg har selvfølgelig mit hovedstik. Det består af tv, radio og data udgang.

    Således:

    Min plan er så jeg vil installere 2 eller 3 yderligere vægdåser med tv og radio. Dem jeg har kigget på, har en indgang til begge udgange.

    https://www.av-cables.dk/antenne-vaegdaase/triax-fuga-daase-td-260d-slutdaase-hvid.html

    Jeg kan så regne ud jeg skal trække et kabel fra hovedinstalationen. Mit spørgsmål går på, hvor skal jeg trække signalet fra? Data udgangen går til selvsagt til internet, så hvilket så efterlader tv og radio stikket.

    Jeg har købt nedenstående til at fordele signalet. Jeg skal bare vide hvor fra 🙂

    https://www.av-cables.dk/antennefordeler/televes-high-end-hf-taet-lte-antennefordeler-3-vejs.html

    #66309

    Eftersom TV / Radio allerede er adskilt i din hoveddåse, så skal du samle det igen for at få både tv og radio til din fordeler.

    Det kan gøres med en Comega TV/FM samler – POF TV/FM. Tror nok der er plads til en sådan på en vægboks som på billedet med data ud, men spørg hellere inden du køber.

    Hvis du kan nøjes med TV, de andre steder, så kan du også bare forbinde tv ud fra din hoveddåse med din fordeler.

    Jeg tør ikke bestemt love, at du får et problemfrit signal delt til 3 uden en forstærker beregnet til kabel-tv. I givet fald kunne du overveje en Triax IFA 284 forstærker. 

    #66310
    Strunov
    Deltager

    Tusinde tak for et konstruktivt svar. Pinligt at man må ty til eksterne fora nu Yousee ikke kunne give mig et svar.

     

    Anyways, det giver god mening. Men dvs hvis jeg sætter en f-connector front på hovedinstalationen kan jeg bruge denne til at føre videre? Jeg prøver den antennefordeler posten allerede er undervejs med, og ellers forsøger jeg med en forstærker istedet. 

    Men tv er nok også det eneste der bliver behov for de andre steder, så holder fast i min eksisterende hoveddåse.

    #66311
    Anonym
    Inaktiv

    Hvis du ikke har noget at anvende den data udgang til, så kan du erstatte den med en Triax TD263D i stedet for, det er en sløjfedåse. Så du kan føre et kabel videre fra den dåse til flere antenne dåser. Det gjorde vi her i huset, så der er samtlet 3 dåser på linien: 2 Triax TD263D (sløjfedåser) og 1 Triax TD260D (slutdåse).

    Lige efter dåsen hvor signalet kommer ind i huset, er der monteret en antenne forstærker fra Triax med F-connector, for at forstærke signalet til de andre dåser og det fungerer fortrineligt.

    Antenne forstærkeren er meget lig den IFA 284 som Bo nævner, det er bare en ældre model med kun 2 udgange og et lidt andet design.

    #66312
    Niels Petersen
    Deltager

    Per M sagde
    Hvis du ikke har noget at anvende den data udgang til, så kan du erstatte den med en Triax TD263D i stedet for, det er en sløjfedåse. Så du kan føre et kabel videre fra den dåse til flere antenne dåser. Det gjorde vi her i huset, så der er samtlet 3 dåser på linien: 2 Triax TD263D (sløjfedåser) og 1 Triax TD260D (slutdåse).

    Lige efter dåsen hvor signalet kommer ind i huset, er der monteret en antenne forstærker fra Triax med F-connector, for at forstærke signalet til de andre dåser og det fungerer fortrineligt.

    Antenne forstærkeren er meget lig den IFA 284 som Bo nævner, det er bare en ældre model med kun 2 udgange og et lidt andet design.

    Ja, det er den løsning der skal bruges, ønskes der Data udtag på en af dåserne, så bruges der et externt filter som påsættes dåsen og som har udtag til Data samt Radio og TV, så er det gjort teknisk korrekt.

    #66313
    Strunov
    Deltager

    Niels Petersen sagde

    Per M sagde
    Hvis du ikke har noget at anvende den data udgang til, så kan du erstatte den med en Triax TD263D i stedet for, det er en sløjfedåse. Så du kan føre et kabel videre fra den dåse til flere antenne dåser. Det gjorde vi her i huset, så der er samtlet 3 dåser på linien: 2 Triax TD263D (sløjfedåser) og 1 Triax TD260D (slutdåse).

    Lige efter dåsen hvor signalet kommer ind i huset, er der monteret en antenne forstærker fra Triax med F-connector, for at forstærke signalet til de andre dåser og det fungerer fortrineligt.

    Antenne forstærkeren er meget lig den IFA 284 som Bo nævner, det er bare en ældre model med kun 2 udgange og et lidt andet design.

    Ja, det er den løsning der skal bruges, ønskes der Data udtag på en af dåserne, så bruges der et externt filter som påsættes dåsen og som har udtag til Data samt Radio og TV, så er det gjort teknisk korrekt.

    Jeg skal lige være helt sikker på din opsætning. Dvs du forlæger signalet 2 gange hos dig?

    Hos mig bliver der nok 3 stik i alt. Hovedstikket i stuen og et i henholdsvis børneværelset og soveværelset.

    #66314
    Anonym
    Inaktiv

    Strunov sagde

    Niels Petersen sagde

    Per M sagde
    Hvis du ikke har noget at anvende den data udgang til, så kan du erstatte den med en Triax TD263D i stedet for, det er en sløjfedåse. Så du kan føre et kabel videre fra den dåse til flere antenne dåser. Det gjorde vi her i huset, så der er samtlet 3 dåser på linien: 2 Triax TD263D (sløjfedåser) og 1 Triax TD260D (slutdåse).

    Lige efter dåsen hvor signalet kommer ind i huset, er der monteret en antenne forstærker fra Triax med F-connector, for at forstærke signalet til de andre dåser og det fungerer fortrineligt.

    Antenne forstærkeren er meget lig den IFA 284 som Bo nævner, det er bare en ældre model med kun 2 udgange og et lidt andet design.

    Ja, det er den løsning der skal bruges, ønskes der Data udtag på en af dåserne, så bruges der et externt filter som påsættes dåsen og som har udtag til Data samt Radio og TV, så er det gjort teknisk korrekt.

    Jeg skal lige være helt sikker på din opsætning. Dvs du forlæger signalet 2 gange hos dig?

    Hos mig bliver der nok 3 stik i alt. Hovedstikket i stuen og et i henholdsvis børneværelset og soveværelset.

    Ja:

    1 sløjfedåse i Rum 1, hvor fra der går et enkelt kabel videre til Rum 2, hvor der så sidder en anden sløjfedåse, hvor fra der så går et enkelt kabel videre til Rum 3, hvor der så sidder en slutdåse.

    Jeg fik bare lige model nummeret forkert på den ene i mit personlige tilfælde. fordi at sløjfedåsen i Rum 2 senere blev erstattet med en TD254D i stedet for der også har SAT udgang, fordi vi senere også koblede en parabol på systemet.

    Men ellers, så er det præcis som beskrevet dengang vi kun skulle have kabel-tv igennem kablerne fra Yousee med 2 stk TD263D og 1 stk TD260D og Yousee godkendte det under et senere teknikker besøg, fordi vi bla. også anvendte 3x skærmede kraftige kabler.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button