Opsætning af parabol og forhindringer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56676
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har undersøgt lidt på dishpointer.com, fordi de også har en muglighed for at vise højder på forhindringer, hvilket jeg har i form af nogle træer, så jeg undrer mig egentlig om det overhovedet er mugligt at modtage noget fra 28.2 grader øst, da de dumme træer akkurat står i den retning.

    Dette er data jeg har fra dishpointer.com:

    Længde til træerne starter: 35 meter

    Højde på træerne: 21 meter (højest målte)

    Dish info:

    Elevation: 24.9 grader

    Azimuth (true): 158.7 grader

    Azimuth (magn):156.5 grader

    LNB skew: -4.4 grader

     Jeg havde tænkt mig at anvende en af de flade paraboler, der svarer til en 60cm parabol, men er kommet i tvivl om man overhovedet kan snuppe noget med den, nu da man har de træer til at stå akkurat i den retning den skal pege.

    #63768
    big
    Deltager

    der er forskelige meninger om forholdet mellem afstand/højde til en forhindring….det afhænger også af din placering ift den satellit du ønsker, men jeg mener at forholdet er 4:1 ( ie. 4m ude 1 m op, 8 – 2, 16 – 4, 32 -16 )

    dishpointer…tjah, her passer den ikke


    ret meget —-har 2 paraboler,på den ene viser dp højeste forhindring 60m ude, men dp har ikke taget højde for en niveauforskel, så irl er højeste forhindring kun ca 25 m væk, på den anden er højderne på forhindringerne ikke nær korrekte ……………….og du får næppe signal med 60 cm

    #63769
    Anonym
    Inaktiv

    Højden at den skal sidde er også noget jeg glemte, det er 2 meter for at den kommer op over højden af min hæk.

    Men de 35 meter til højeste forhindring lyder til at være meget rigtig. Det var hurtigt regnet ud, da jeg bor i rækkehus og her har jeg prøvet at lagt antal af meter ud til enden af vores rækkehus + længden af nabo rækkehus + brede af stien mellem husene sammen ned til til hvor træerne begynder og det er rundt regnet 35 meter.

    Men træls den så ikke kan bruges, så må jeg glemme parabol tv til en gang når jeg flytter, for i de retninger hvor der er 100% klart til himlen, her ligger kun de satellitter der har mellemøst og  asiatiske kanaler, hvilket jeg har absolut ingen interesse i.

    #63770
    Anonym
    Gæst

    Per M sagde
    Jeg har undersøgt lidt på dishpointer.com, fordi de også har en muglighed for at vise højder på forhindringer, hvilket jeg har i form af nogle træer, så jeg undrer mig egentlig om det overhovedet er mugligt at modtage noget fra 28.2 grader øst, da de dumme træer akkurat står i den retning.

    Dette er data jeg har fra dishpointer.com:

    Længde til træerne starter: 35 meter

    Højde på træerne: 21 meter (højest målte)

    Dish info:

    Elevation: 24.9 grader

    Azimuth (true): 158.7 grader

    Azimuth (magn):156.5 grader

    LNB skew: -4.4 grader

     Jeg havde tænkt mig at anvende en af de flade paraboler, der svarer til en 60cm parabol, men er kommet i tvivl om man overhovedet kan snuppe noget med den, nu da man har de træer til at stå akkurat i den retning den skal pege.

    Sigte linien vil ikke være høj nok når den når træerne på den afstand vil den være er par meter for lav. Det kommer også an på hvor du bor, om du kan bruge en flad, jeg bor på Midsjælland og har fint haft bruge en til SKY, og kan stadig tage en del Freesat med den.

    #63771
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg bor i det syd østlige Odense i direkte retning mod Langeskov og Nyborg, men grundet de træer, der glemmer jeg bare det med parabol og må så tage til takke med kabel-tv fra Yousee.

    #63776
    langkawi
    Deltager

    Per M sagde
    Jeg har undersøgt lidt på dishpointer.com, fordi de også har en muglighed for at vise højder på forhindringer, hvilket jeg har i form af nogle træer, så jeg undrer mig egentlig om det overhovedet er mugligt at modtage noget fra 28.2 grader øst, da de dumme træer akkurat står i den retning.

    Dette er data jeg har fra dishpointer.com:

    Længde til træerne starter: 35 meter

    Højde på træerne: 21 meter (højest målte)

    Stop lige ;)
    Dishpointer MÅLER ikke hvor høje træerne er!  Dishpointer angiver hvor høj en forhindring maximalt må være i en given afstand.
    21 meter høje træer er rimelig høje. Er de nu også så høje?
    23 meter når du har placeringen på 2 meter over jorden med.

    #63778
    Anonym
    Inaktiv

    Aha, så det er efter given antal meter de oplyser. Men de er i hvert fald meget høje de træer. Det er Egetræer der er plantet i starten af 60’erne, guderne vide hvorfor i et tæt bebygget boligområde.

    Efter hvad jeg har læst om dem på nettet, så er det ikke helt ved siden af med hvilken højde de når, 20-28 meter. Så en 20 meter tror jeg nok man skal regne med at de er oppe på, efter 50 år med bare at gro uden nogen former for vedligeholdelse.

    #63780
    langkawi
    Deltager

    Et kobber-søm gør underværker ;-)

    #63781
    Anonym
    Inaktiv

    langkawi sagde
    Et kobber-søm gør underværker ;-)

    Vist nok kun lidt af en skrøne, for jeg har hørt at dette så kræver en pokkers masse før man ser en effekt.

    Men jeg har læst på nettet om både vejsalt og Roundup er blevet brugt til at dræbe træer i nabokrige :-)

    #63782
    Anonym
    Gæst

    langkawi sagde
    Et kobber-søm gør underværker

    Vist nok kun lidt af en skrøne, for jeg har hørt at dette så kræver en pokkers masse før man ser en effekt. Men jeg har læst på nettet om både vejsalt og Roundup er blevet brugt til at dræbe træer i nabokrige

    det er vist ikke helt billigt og udrydde andres træer ,så den pris skal man lige ligge oveni

    så glem alt om det .

    #63811
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har tænkt mig at give dette et shot alligevel. Nu har jeg bevidst lagt mærke til hvordan mange selv har knaldet deres paraboler op i Odense og der lagde jeg mærke til noget, at der må det kunne lade sig gøre med de træer med de godt 35 meters afstand fra huset.

    En jeg bestemt lagde mærke til, var en parabol der så ud til at være på 60-65cm, der var rettet i samme retning mod Astra’erne på 19.2 eller 28.2 grader og kun små 15 meter væk i den retning, var der en stor husfacade der ragede godt 5 meter op over højden hvor den parabol sad placeret ved en altan.

    Så hvis den fidus åbenbart kan slæbe signaler ned på den måde, så må jeg bestemt godt kunne med nogle sølle træer på 35 meters afstand.

    #63829
    big
    Deltager

    nu har jeg ikke haft signal på 28.2 i et halvt år……..men nu falder bladene i en lind strøm, såååååå……stabilt signal på +3db med peaks op mod 7db, en uge eller 2 mere så pynter det på det – de koger klejner på food network AARRRGGHH

    en frisk søgning gav 285 services

    nå ja…..der er forresten 5 træer mellem 15 og 25 meter høje indenfor 20 meters afstand af skålen

    #63830
    langkawi
    Deltager

    Måske skulle vi oprette en gruppe på facebook, der samler underskrifter ind:
    FORBYD HØJE TRÆER I BYOMRÅDER  :) :) :)

    Er der nogen der har en ide om, hvor vidt en 100 cm skærm kan hente noget på 28,2 i 5466 Asperup ?

    #63831
    Anonym
    Inaktiv

    Vi er måske kommet et lille skridt nærmere med at komme af med de høje træer, for det har vist sig at hovedparten af dem er syge og at der måske kan være råd i stammerne. Gartnerne der varetager området har opdaget dette og anbefalet fældning af flere af dem til den grundejerforening der bestemmer her, der normalt ellers ikke er til at hugge eller stikke i om vedligeholdelse af området.

    Så nu drejer det sig om beboernes sikkerhed for at vi ikke pludselig får hele træer eller store tykke grene ned over os eller bilerne under et kraftigt blæsevejr. Gartnerne har tilmed tilbudt at fælde dem gratis, hvis der er værdi i træet fra Bøgetræerne.

    #63834
    big
    Deltager

    dagens søgning (slet før søgning) gav 453….stadig intet fra 2f

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button