Nyt antenne system, hjemme

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56420
    chris08
    Deltager

    antennediagram.jpgHej,

    Jeg er ved at opdatere antenne/parabol systemet i mit hus. Tidligere havde vi et fjernsyn og en satbox med tilhørende parabol og antenne. Nu har vi brug for fire fjernsyn og vi vil gerne kunne et sat (astra og hotbird) på to fjernsyn.

    Jeg har lavet et diagram (vedhæftet), men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal føre to kabler ned hvor der både skal kunne modtages sat og DVB-T eller bruge en kombiner. Jeg er lidt i tvivl om det to satbokse kan forstyrre hinanden via DVB-T splitteren.

    Altså; er min løsning dum og findes der en bedre?

    Mvh.,

    Chr.

    #62562
    Anonym
    Gæst

    tegningen fejler ikke noget

     

    hvorfor skulle de 2 sat bokse lave fejl på dtt siden ,combinerne er lavet til opgaven det vigtige er du ikke vælger isenkram fra harald nyborg men køber ordentlig udstyr og det er Comega combiner/tap fordeler

     

    husk alle kabler skal være dobbel skærmet .

    stik ind i tv skalvære hf tætte ikke noget med de gamle med plast hætte

    keas.dk har alt du skal bruge

     

    13″ø hvorfor vil du have den med ,der er ligsom ikke noget at værdi på den position

     

    vedr de 2 lnb vælge quad hoveder istedet for dual så er du sikret hvis du vil have 3 bokse på med tiden .

     

    husk på tap fordeleren de porte der ikke er i brug skal termineres med 75 ohm fstik mm du vælger en med kun 4 porte

    #62563
    lytro
    Deltager

    Det ser fint ud respekt

     

    Du kan sagtens bruge combiner til at samle signalet, bare husk du også kan bruge en combiner til at skille signalet igen, eller en slutdåse med sat udg.(f.eks TD252)

    Jeg ville også bruge en quad LNB, det er ca. samme pris som en dual LNB.

     

    Udg. fra sat boksen bruger du scart eller HDMI kabel og de kan ikke forstyrre dit DVB-T(2) signal, eller hinanden.

     

    Lynge smile

     

    Ps. Diseqc switchen skal være den HØJ isoleret type (det er de fleste idag.)

    #62564
    chris08
    Deltager

    Tak for begge svar. Jeg har opdateret mit diagram.

     

    Det jeg var bange for var, at fordi de to kombiners er forbundet via min splitter så kunne man forestille sig, at de to satboxe kunne forstyrre hinandens kommunikation med LMB hovederne?!?!

     

    jetdirect; hvad er det som ikke giver værdi på sin position?

     

    Mangler der en strømforsyning?

     

    Mvh.,

    Chr.

     

    diagram2.jpg

    #62565
    lytro
    Deltager

    Du mangler en strømforsyning til forstærkeren til DVB-T. Du kan bruge en 4-fordeler (splitter) med DC gennemgang, så kan du montere forsyningen ved  TV 3 eller TV 4.

    Igen : Diseqc switchen skal være den HØJ isoleret type (det er de fleste idag.) ellers kan den ene sat modtager forstyrer den anden sat modtager, hvis de ser på forskellige pos.

     

    Lynge smile

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button