Nye antenner

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57114
    Anonym
    Inaktiv

    dkHej,

    jeg har et gl antenne anlæg som står til udskiftning. Mine HD kanaler er meget svage og jeg bor bor forneden af en bakke. Signal styrken svinger meget. Mod Tyskland har jeg bare vand. Er således tit plaget af Tyske stationer der forstyrer signalet på Dr1 og Dr2

    Antennerne skal placeres i mast på gavlen.

    Måske en Telves 45 til Boxer og en anden antenne til Tyskland?

    Kan jeg placere min Triax forstærkere(2 år gl) til Tysklands antenne og samle de 2 antenner og benytte en strømforsyning. Eller skal man ikke regne med at den kan trække både Telves  indbygede forstærkere og Triax forstærkeren til Tysklands antennen?

    Eller er det bedre med 2 Telves antenner samlede i et kabel til  en strømforsyning?

    Eller?????

    mvh

    Lars

    #66455
    Niels Petersen
    Deltager

     Hvorfra modtager du i øjeblikket.? Du har 2 muligheder den ene er Nakskov og den anden er Vordingborg, den bedste for dig er Vordingborg. Afstanden dertil er kun lidt længere, (7 Km), men senderen er væsentlig kraftigere, da det er en Hovedsender (50Kw). Den kan modtages nemt med nævnte antenne, rimeligt sandsynligt også uden forstærkning. Tysk TV har kraftigt signal dernede, men det har du tilsyneladende heller ikke problemer med at modtage. Du er rigtig nok i et lille hul, men med antennen til DK et stykke op på en mast, (ikke under 10M fra jordhøjde), så burde der ikke være problemer.

    En Aktiv antenne skal have en forsyning på 5V. Der må ikke være filtre eller andet mellem antenne og forsyning.

    #66456
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Niels,

    Tak for dit svar.

    Bruger Vordingborg.

    Kan desværre ikke så noget uden forstærkere 🙁

    Det store spørgsmål er om jeg kan benytte en Telves 45 med ‘indbyggede’ forstærkere og benytte den gamle forstærkere til tysklands antennen. Samle de 2 antenner og bruge en strømforsyning?

    mvh

    Lars

    #66458
    Niels Petersen
    Deltager

    Hvordan er antennen placeret for nuværende.? 

    #66459
    Anonym
    Inaktiv

    I toppen af min antennemast.

    Den er 15 år gammel.

    En ‘flad’ antenne til Danmark og en flad til Tyskland.

    Samlede i en Triax forstærkere.

    #66460
    Niels Petersen
    Deltager

    Flade.?

    #66461
    nomaden
    Deltager

    Niels Petersen sagde
    Flade.?

    Er det noget lindene denne?

    https://www.komplett.dk/product/582830#

    #66462
    Niels Petersen
    Deltager

    De er vist ikke videre retningsbestemte, og de er gamle, så udskift til nye retningsbestemte med god gain, en med 12-14 elementer, og så højt op som muligt, ikke under 10M. Husk også nye kabler.

    #66463
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Niels,

    Tak for svar thumbs-up

    Ja, det er de dårlige flade antenner 🙁 

    Mit store spørgsmål er:

    Kan en Telves 45 med inbygged antenne (til DK) arbejde sammen med en antenne til tyskland med en forstærkere? Eller vil de kortslutte?

    Ville bruge en strømforsyning og nye kabler og F-stik.

    mvh

    Lars

    #66464
    Niels Petersen
    Deltager

     Brug enten passive antenner, eller Aktive, husk ved brug af Aktive, så skal forsyningen på mellem antenne og samlefilter.

    #66478
    lytro
    Deltager

    https://www.komplett.dk/product/582830#

    Er retningsbestemt og har en god linearitet i forhold til andre antennetyper.

    Også kalde en “havelåge” (har også en andet øgenavn ??) 

    Blev mest brugt på Lolland pga Tysk tv sendet både på de lave og høje frekvenser.

    Lynge:-)

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button