Ny webserver bedre hastighed?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56677

    Hej allesammen,

    For nogle dage siden flyttede DIGITALT.TV til en ny webserver, som vi gerne vil se om kører hurtigere og mere stabilt end den gamle. Vores umiddelbare indtryk er positivt. 

    I må gerne skrive om I kan mærke forskel. Det er en femdobling af serverudgifterne i forhold til den gamle så det skulle jo gerne være bedre smile

    #63773
    langkawi
    Deltager

    admin sagde
    Hej allesammen,

    For nogle dage siden flyttede DIGITALT.TV til en ny webserver, som vi gerne vil se om kører hurtigere og mere stabilt end den gamle. Vores umiddelbare indtryk er positivt. 

    I må gerne skrive om I kan mærke forskel. Det er en femdobling af serverudgifterne i forhold til den gamle så det skulle jo gerne være bedre smile

    Sidder på en 60/60 forbindelse.
    Den nye server kører fint.
    Synes dog ikke der var problemer på den gamle server?

    #63774

    Der var noget i sidste uge i forbindelse med mange besøgende samtidigt. Men nej generelt har den gamle kørt fint og vil formentlig også lige teste den igen senere for at afgøre om det er pengene værd. 

    #63775
    martin
    Deltager

    Jeg har også 60/60 (hos Parknet). Oplevede at den var langsom i sidste uge, hvor serveren normalt virkede hurtigere. Nu hvor du nævner det, kan det godt virke som om at den indlæser siderne hurtigere end for to uger siden.

    #63779
    Anonym
    Gæst

    admin sagde
    Der var noget i sidste uge i forbindelse med mange besøgende samtidigt. Men nej generelt har den gamle kørt fint og vil formentlig også lige teste den igen senere for at afgøre om det er pengene værd. 

    Så var det derfor! Jeg prøvede et par gange at komme på sitet – men den søgte og søgte og fandt ingenting – jeg troede så, at sitet var lukket ned midlertidigt af en eller anden grund.. Når man logger på, synes jeg, det går temmeligt langsomt med at komme af sted.

    #63784
    Preben Pedersen
    Deltager

    Login tiden er blev langsommer end tidligere

     

    #63788

    Ok underligt at jeg ikke selv har bemærket det. Der går maks et par sekunder her med at logge ind også via en almindelig brugerkonto udover min admin konto.

    #63789
    langkawi
    Deltager

    Prøvede at logge ud og ind igen… log ud gik hurtigt. Det gjorde login til gengæld ikke! Det tog MEGET lang tid.
    Problemet løses nemt med flueben i HUSK MIG ;-)

    #63790

    Tager det lang tid både via login i menulinjen og login her inde i forummet?

    #63791
    Anonym
    Inaktiv

    admin sagde
    Tager det lang tid både via login i menulinjen og login her inde i forummet?

    Via forum login 1-2 sekunder her hos mig. Den absolutte tids tyv er menu linien, her kan den løbe op på mellem 20-30 sekunder, hvor browseren venter på svar fra serveren.

    #63792
    Preben Pedersen
    Deltager

    Per M sagde

    admin sagde
    Tager det lang tid både via login i menulinjen og login her inde i forummet?

    Via forum login 1-2 sekunder her hos mig. Den absolutte tids tyv er menu linien, her kan den løbe op på mellem 20-30 sekunder, hvor browseren venter på svar fra serveren.

    Helt rigtig, tog også mig via forsiden menulinje 27 sekunder og kun 1-2 via forum login linjen.

    Godt, at kende denne forskel, så vil jeg fremover vælge login via Forum i stedet for, så jeg ikke tror jeg har mistet forbindelsen til om verden, når det tager 27 sekunder – det føles jo, som om man sad på et gammelt 1200 baud modem winkny

    #63795

    Besyndeligt at jeg ikke kan genskabe det. Men vil høre med udbyderen.

    #63799
    Anonym
    Inaktiv

    admin sagde
    Besyndeligt at jeg ikke kan genskabe det. Men vil høre med udbyderen.

    Du kan prøve at forhøre dig hos dem om support af Firefox 23 og 24.

    Jeg har i tidernes løb rendt ind i enkelte steder, hvor Firefox supporten ikke var alt for god, fordi de var lidt for Internet Explorer venlige.

    #63800
    Preben Pedersen
    Deltager

    Per M sagde

    admin sagde
    Besyndeligt at jeg ikke kan genskabe det. Men vil høre med udbyderen.

    Du kan prøve at forhøre dig hos dem om support af Firefox 23 og 24.

    Jeg har i tidernes løb rendt ind i enkelte steder, hvor Firefox supporten ikke var alt for god, fordi de var lidt for Internet Explorer venlige.

    Næ – jeg bruger iPad og dermed safari – sammen problematik med login ind via forsiden, som når jeg benytter internet Explorer på pc. Begge er lige langsom og hurtige, når der bruges login via debat forum 1-2 sekunder.

    Testet med opkobling via mobil  telia 4g og fastnet telia og kabel modem forbindelser.

     

    #63801

    Jeg har lige prøvet at deaktivere plugins på Login siden, ved ikke om det gør en forskel men et forsøg værd. Meld gerne om det gør.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button