Ny VU+ bruger

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56758
    Chresten
    Deltager

    Hej

    Jeg har i et stykke tid været på udkik efter en Linux baseret satt.modtager. da jeg er lidt facineret af hvad den kan, nu har jeg så købt en, så nu får vi se om jeg er kommet ud i noget hvor jeg har svært ved at bunde, da jeg er vandt til modtager der egentlig bare kører når man trykker på knappen  

    Jeg har købt en VU+ duo2 Dual Tuner 2xS2 (Single Housing) men jeg kan kun se en kanal ad gangen, altså jeg kan ikke optage en kanal og samtidig se en anden, hvordan kan det være?

    Jeg har Canal digital og det ca modul jeg har er af ældre dato kan det være forklaringen? for det kan vel ikke passe at jeg skal have et kort til hver tuner. Jeg havde en TechniSat hs2 med twintuner før og der var der ingen problemer, men der var det ikke nødvendigt med et ca modul.

    kanalliste og software hvordan indlæser man dem, er det via usb eller pc og til hvilken mappe. 

    jeg kan se at der findes forskellige image, det er enigma2 altså standart udgaven jeg har, er der nogle der kan anbefales.  

    På forhånd tak

    Chresten

    #64280
    boldtossen
    Deltager

    Jeg tror desværre der skal 2 kort og moduler til, hvis du skal gøre det 100% efter bogen. 

    Tror næsten alle installerer alternativ software og bruger den interne kortlæser som skulle understøtte det du efterspørger med 1 kort. Men det emne er ikke tilladt her på siden, så du må søge på Google, hvis du vil videre med det.

    Mon ikke VU+ er for dovne til at implementere multikanal dekodning via CI, når de ved de fleste bruger de interne kortlæsere?

    #64281
    Palleba2000
    Deltager

    Tillykke med din nye boks.

    Jeg er vant til Dreambox men Vu+ er nogen lunde det samme. Først skal du installere et altenativ software på boksen, og så skal du installere CCcam 2.1.4, så er du godt kørende. Så bruger du den interne kortlæser i stede for CI-modulet.

    Med to tunere har du muligheder, f.eks. optage flere kanaler ad gangen, fra to forskellige frekvenser, og samtidig se to kanaler via PiP. Jeg har med min Dreambox optaget 7 kanaler på én gang, mens jeg så på nr. 8.

    Hvordan man installerer CCcam må ikke tales om på dette forum…

    Edit: Unskyld, jeg så ikke det forrige svar, ser at mit er stort set en stor gentagelse af det forrige svar.

    MVH
    Palleba

    #64282
    Anonym
    Inaktiv

    Man skal heller ikke hoppe i med det Vu+ Allcam som en del forhandlere sælger (desværre også her i landet), som kan få folk til at tro er et som Vu+ står bag, for det gør de overhovedet ikke.

    Tilgengæld lever det en uhyggelig omtumlet tilværelse på nettet og så er der en masse brokkerier om at det er et håbløst CAM modul at have med at gøre. Så det er åbenbart et som en person står bag, der kun er ude på at køre plat på Vu+ ejere.

    #64283
    Chresten
    Deltager

    Takker for svarene, nu har jeg fået lidt at arbejde videre med.

    Jeg har læst at man kan overføre favoritlister og andet fra en alm. pc til boxen, hvad kræves der af software for at gøre det.

    MVH

    Chresten

     

    #64291
    Lasse64
    Deltager

    Chresten sagde
    Takker for svarene, nu har jeg fået lidt at arbejde videre med.

    Jeg har læst at man kan overføre favoritlister og andet fra en alm. pc til boxen, hvad kræves der af software for at gøre det.

    MVH

    Chresten

     

    Hejsa jeg bruger idreamx, https://www.macupdate.com/app/mac/24263/idreamx linket er til mac, den kan du bruge som ftp. Du skla have VLC instaleret ellers vil den ikke køre

    vh

    Lasse

    #64292
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button