Ny UHF antenne – intet signal?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57044
    pjg
    Deltager

    Hej

    Jeg har en lille UFH antenne sidenden på mast på et villa hus i Fredensborg, hvor signalet pixelerer med jævne mellemrum.

    For at undgå dette købte jeg en Televes DAT-HD BOSS 790 DVB-T med aktiv forstærkning.

    Inden jeg sætter den op på masten har jeg så prøvet at tilslutte den indendørs. Jeg forventede at der bare i det mindste ville være bare noget signal, men der er overhovedet intet – signalet står på 0 uanset hvordan jeg drejer antennen. Og det er på første sal ved vindue mod Gladsaxe & Hove senderen 26 & 30 km.
    Udendørs antennen sidder ca. 3,5m højere oppe.

    Kan dette være rigtigt og vil det løse sig når jeg sætter den op udendørs eller er der noget helt galt med den nye antenne?

    MVH Peter

    #66138
    Anonym
    Gæst

    vender du antenne rigtig mod tv2 senderen ?

    pilen på antennen skal pege væk fra tv2 masten 

     

    husk dobbel skærmet kabel og hf tæt antenne stik

    kablet går lige igennem ingen gamle filtre og lign

    #66139
    pjg
    Deltager

    jetdirect sagde
    vender du antenne rigtig mod tv2 senderen ?

    pilen på antennen skal pege væk fra tv2 masten 

     

    husk dobbel skærmet kabel og hf tæt antenne stik

    kablet går lige igennem ingen gamle filtre og lign

    Ja, antennen peger den rigtige vej. Iøvrigt har jeg drejet langsomt rundt 380 grader, for at se om der kom signal fra andenside. Det samme gør sig gældende fra Svensk TV – intet signal.

    Nyt kabel og nye stik – har lavet en interimistisk helt ny installation med 4 m kabel fra antenne til forstærker og 3 m fra forstærker til TV – altså intet gammelt.

    Tilslutter jeg TV’et til den eksisterende installation, så pixelerer DR1 idag og Svensk TV1 & 2 står kniv skarpt.

    #66140
    yamaha xj
    Deltager

    hej,har du strøm på forstærkeren..

    #66141
    pjg
    Deltager

    yamaha xj sagde
    hej,har du strøm på forstærkeren..

    Ja, har også prøvet uden forstærker.

    #66142
    per drage
    Deltager

    pjg sagde

    yamaha xj sagde
    hej,har du strøm på forstærkeren..

    Ja, har også prøvet uden forstærker.

    Når du absolut intet får ind, så må der være en fejl i kabel eller stik som du overser, måske en af trådene i skærmen der kortslutter

    vh Per

    #66143
    pjg
    Deltager

    antenne.dk sagde

    pjg sagde

    yamaha xj sagde
    hej,har du strøm på forstærkeren..

    Ja, har også prøvet uden forstærker.

    Når du absolut intet får ind, så må der være en fejl i kabel eller stik som du overser, måske en af trådene i skærmen der kortslutter

    vh Per

    Jeg prøvede at sætte den nye forstærker ind i mit eksisterende system og så var billedet perfekt. Så måske en kortslutning et sted som du nævner.

    Så tror jeg lader den være ved det, og så har jeg bare en sprit ny antenne i overskud.

    Takker for alle input 🙂

    #66144
    Anonym
    Gæst

    Når du afisolerer kablet så tjek lige om det er irret (grøn i skærmen) så er der kommet fugt ind i kablet) og bør skiftes.

    men det kan også anbefales hvis det er en gammel instalation og lige klippe enderne rene og montere kablerne igen 

     

    hvis antennen ikke er 14 dage gammel så returner den mm den gamle har nogle defekter i elementerne så den trænger til udskiftning .

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button