Ny TV udbyder gir knas med kanalerne på HTPC m tuner fra Digital Devices, Cine CT V6

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57084
    moveng
    Deltager

    Hej. Min trofaste HTPC er udstyret med en dobbelt digital TV tuner fra Digital Devices, en Cine CT V6 for at være helt præcis. Den kører med Windows 7 og Windows Media Center som denne tuner understøtter.

    De sidste par år har jeg brugt brugt den sammen med et TV signal fra Gug Visse Dall antenneforening hvor det virkede fint.Dengang blev den sat op efter den guide der ligger andetsteds her på DigitalTV –
    https://digitalt.tv/digital-devices-cine-ct-v6-duoflex-ct/

    Nu har jeg så skiftet til Bredbånd Nord og så er det jeg ikke kan få Windows Media Center til at finde nogen kanaler. ( mit TV finder dem fint så signalet er der )

    Er der nogen tips til hvordan jeg får fundet mine TV kanaler på computeren igen?

    Kan oplyse at TV’et skulle bruge følgende info for at finde kanalerne: Net ID 100, 234 MHz, QAM 256 og symbolrate 6875.

    WMC gir bare ikke mulighed for at angive disse ting da tunerens driver snyder lidt så WMC tror det er en sattelitmodtager.

    #66329

    Det er rigtig lang tid siden jeg har brugt WMC var nok i forbindelse med anmeldelsen. Vil gætte på at det er pga frekvenslisten ikke passer til Bredbånd Nord. Har du mulighed for at aflæse frekvenser på tv kanaler på dit tv? Så kunne du måske finde ud af at redigere csv frekvensfilen så den passer.

    Det er mit bedste bud i hvert fald.

    #66330
    moveng
    Deltager

    Det er også nogenlunde det som jeg selv gætter på er årsagen. Jeg kan godt åbne CSV filen i MS Excell, men om det er OK  at redigere den der ved jeg ikke.  Alternativt kan jeg jo så tvinge den til at åbne i Notepad.

    Det er straks værre med frekvenserne. Dem kan jeg ikke finde noget om på mit TV. Og hos BN kan jeg kun finde en oversigt over kanalerne, men uden frekvenserne.  :

    #66331
    moveng
    Deltager

    Findes der evt et andet program der nemmere kan udnytte den eller så fine TV tuner fra Digital Devices?  Evt selv scanne frekvenserne igennem efter kanalerne.

    #66332

    Transedit og DVBViewer burde kunne gøre det. I denne kan man scanne udfra den hovedfrekvens tv-udbyderne angiver og så finder programmet automatisk alle øvrige. Du kan se den guide jeg har skrevet omkring det her

    https://digitalt.tv/scanning-af-kanaler-i-dvbviewer-transedit/

    Guiden er umiddelbart lavet til Stofa men jeg nævner også Bredbånd Nord til sidst.

    Transedit kræver at du køber DVBViewer som man kan sige er et tv alternativ til Windows Media Center

    #66333
    Preben Pedersen
    Deltager

    På de fleste TV kan man via Menu finde et punkt, som fortæller kanalen frekvens og signal kvalitet. Har på eget Samsung 2 veje til at få oplyst frekvenser.

    Hurtig udgave, hvor frekvens vises er Tryk på Ch. List – derefter på Info – så vises frekvens for den tv-kanal, der er markeret – så er det bare, at gå igennem kanaler og skrive de forskellige frekvenser ned.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button