NRK, SVT, DR (Nabolandskanaler via parabol) og Union of Broadcasting Organizations

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56288
    rpc
    Deltager

    Jeg undrer mig over at nabolandskanalerne ikke er tilgængelige via parabol, når nu disse kanaler er tilgængelige i lokale antenneforeninger.

     

    Vi hører hele tiden at det er pga. rettigheder, men jeg tror at det er en løgn !

    Jeg har fundet et PDF dokument på Internettet, og jeg henviser til side 26:

    Satellit-tv

    På nuværende tidspunkt er der ingen nordiske nabolandskanaler på satellitplatformen, men UBOD og Copydan har indgået aftaler

    med Canal Digital og Viasat vedrørende Danmark, hvorfor disse tv-distributører nemt kan videreudsende de nordiske

    nabolandskanaler, hvis de ønsker det.

    Dokumentet er fra Union of Broadcasting Organizations: “http://www.ubon.dk/”.

    Mærkelig nok findes hjemmesiden ikke mere, men jeg har PDF dokumentet og vil sende det til dem som ønsker det,

    da jeg ikke kan vedlægge det her.

     

    Jeg skrev til Canal Digital og vedlagde PDF dokumentet og henviste til hjemmesiden – og nu er den pist væk !

    Jeg har dog fundet “Union of Broadcasting Organizations” omtalt andre steder:

     

    http://werebuild.wnh.me/wiki/Copyswede (nederst på siden)

    http://www.copyswede.se/fileadmin/user_upload/pdf/copyright.pdf (under Copyswede´s Partners)

    http://articles.latimes.com/2001/aug/17/entertainment/ca-35085 (omtalt i afsnit 8)

    Søg selv flere.

     

    Fra PDF dokumentet:

    Union of Broadcasting Organisations
    UBO står for Union of Broadcasting Organisations og er en fællesbetegnelse for fem sammenslutninger
    mellem en lang række radiofonier. For hvert nordisk land findes en særskilt organisation:
     
    UBOD for Danmark (herunder også Grønland og Færøerne), UBON for Norge, UBOS for Sverige,
    UBOI for Island og UBOF for Finland. UBO dækker således hele Norden. UBOD blev etableret i 1985
    af DR, SVT, NRK, ARD og ZDF. Herefter kom UBOS til i 1991, UBON i 1992, UBOI i 2000 og UBOF i 2007.
     
    UBO varetager de deltagende radiofoniers rettigheder i henhold til de nordiske ophavsretslove
    vedrørende samtidig og uændret videreudsendelse af deres tv- og radiokanaler. UBO varetog
    i starten kun medlemmernes rettigheder i forbindelse med kabelvidereudsendelse, men
    efterfølgende er også medlemmernes rettigheder til kompensation for privatkopiering samt
    andre former for videreudsendelse af tv- og radiokanaler blevet omfattet af samarbejdet.

     

    René

    #61845
    Anonym
    Gæst

    dr1+2

    nrk1+2+3

    svt1+2 + alle regioner

    dk tv2 hovedkanal (alle regioner)

    travel channel

    kan modtages med fx en dreambox med rette sw inst  fra 5″ø

    #61846
    Bosse
    Deltager

    De samme kanaler åbnes på 5°Ø  af :

    Vantage 8000

    Miraclebox med Mcas.

    #61847

    Husk venligst dette forums regler…

    #61848
    rpc
    Deltager

    Jo det er greit at der finns programvare som kan dekode SoftCryptede kanaler, men det virker ikke for alle og er ganske uinteressant i denne debatten. Min pointe er her:

    • Hvorfor får vi ikke de skandinaviske kanalerne på satellit, når der er lavet rettigheds avtaler ?
    • Hvorfor får vi ikke de skandinaviske kanalerne på satellit, når det er normalt at disse er med i kabelnett ?

    Disse kanalerne bør være en del af Family pakken, eller mulig tilvalg – da rettighederne er forhandlet på plass.

    Jeg ønsker å skabe debatt om dette, og håber andre vil kontakte Canal Digital/Viasat vedrørende dette.

    Kanske holder Canal Digital tilbake, dersom der p.t. kunn er lavet avtale i danmark når det gælder satellit distribusjon, og man ønsker ikke å levere mere til danske kunder.

     

    UBO

     

    Det omtalte PDF dokument kan hentes nederst på denne side:

    http://cdml.positionett.se/politiken/FMPro?-db=ArtiklarOff.fp5&-Lay=Alla&-format=forskningen3/artikel.htm&-lop=AND&-op=eq&ID=211523&-Token.0=666649&-Token.1=Nordicom&-Token.2=&-Token.3=Nordicom&-Token.4=513066&-Token.5=&-Token.6=Nordicom&-Token.7=&-Token.8=130.238.128.0&-Token.9=O0fxO0uvw78eo5fs8QZ2&-find=

     

    Eller direkte link: 

    http://www.nordicom.gu.se/common/publ_pdf/280_pfeiffer.pdf

    #61850
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, det er mærkeligt nu da rettighederne er på plads, at der ikke bliver åbnet for disse skandinaviske kanaler på satellit.

    Jeg selv har savnet disse kanaler siden piiratkortene sluttede at virke, jeg brugte den menlig av denne grund, at jeg også kunne se de Norske og Svenske kanaler. De Finske var for mit vedkommende ikke så interisante, fordi det er for svært at forstå det finske sprog i forhold til de andre.

    Jeg har downloadet dokumentet og kan se at Færøerne også er nævnt der, Kringvarp Føroya er nok den ENESTE Public Service TV-station i Scandinavia (måske enda Europa) der IKKE sender på satellit. Det havde nu været godt hvis man kunne få den ad den vej. Men det er en drøm der ALDRIG går i opfyldelse.

    Men jeg kunne for sjov spørge jer, hvad det kunne komme til at koste denne TV-station at få sendt sit signal på 1 grad vest, ved ca. 2-3 Mbit/s, crypteringen skulle så ske med Conax med både Canal Digital og Televarpið som udbyder??

    Måske skriver jeg ind til Canal Digital en dag angående adgang  til Svenske og Norske kanaler, så får vi se hvad de svarer mig. De har nok fået sig et snobbet standard svar på disse spørgsmål.

    MVH
    Palleba

    #61926
    rpc
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    Jeg har downloadet dokumentet og kan se at Færøerne også er nævnt der, Kringvarp Føroya er nok den ENESTE Public Service TV-station i Scandinavia (måske enda Europa) der IKKE sender på satellit. Det havde nu været godt hvis man kunne få den ad den vej. Men det er en drøm der ALDRIG går i opfyldelse.

    Har du sett at RUV (Sjónvarpið) islandsk TV sender på 0.8 grader øst (11.403 V). Her rundt starten af marts var den ukodet i et par uker, men nå er den kodet og ifølge King of Sat er det Canal Digital/Conax. Jeg har ikke set den omtalt på Canal Digitals hjemmeside.

    Jeg kunne nok kun forstå 2% af ordene der taltes, så jeg sakner den ikke så meget – men måske er der håb for at færøsk TV en dag sendes på satellit.

    #61927
    rpc
    Deltager

    Okay, når jeg googler kan jeg se at RUV har været på satellit i lang tid, jeg har bare aldrig lakt mærke til den før.

    #61930
    Palleba2000
    Deltager

    RÚV har sendt ukodet siden desember, og blev kodet for ca. en uge siden. Jeg har købt et kort til denne kanal. Men det er ikke Canal Digital der administrerer dette Conax kort, det er dem  selv der gør det.

    Canal Digital bruger Conax ident: 0B00
    mens RÚV bruger Conax ident: 0B01

    Tror det var i april 2007 at RÚV startede på 1 grad vest.

    Det Færøske TV kan man godt glemme alt om på satellit, medmindre andre vil betale transponderleje for dem.

    MVH
    Palleba

    #61933
    Anonym
    Gæst

    jetdirect sagde

    dr1+2

    nrk1+2+3

    svt1+2 + alle regioner

    dk tv2 hovedkanal (alle regioner)

    travel channel

    kan modtages med fx en dreambox med rette sw inst  fra 5″ø

    Bo, Digitalt.tv sagde

    Husk venligst dette forums regler…

     

    turbo sagde

    Jeg troede ikke, du var til den slags, jet!!!laugh

    #63118
    @gayasus
    Deltager

    Hei Nordiske venner,

     

    Vi har akkurat publisert en artikkel akkurat om dette : Nå ligger ballen hos Canal Digital og Viasat – 

     

    :)

    #63119
    player
    Deltager

    Nabolandskanalerne via Satellit har vel altid været underlagt kodning/dekodning fordi samme kun (  ) var beregnede på fordeling i Kabelnet, og netop IKKE beregnet på enkeltstående paraboler.

    Jeg mener hvis man som enkeltvis skulle modtage DR programmer skulle man af med ligeså meget som dansk licensbetaling.

    Når jeg skriver sådan er det mere fordi jeg føler man ikke kan ændre på det her. Igen pga ophavsretslige aftaler i almenhed.

    #63120
    martin
    Deltager

    player sagde
    Nabolandskanalerne via Satellit har vel altid været underlagt kodning/dekodning fordi samme kun (  ) var beregnede på fordeling i Kabelnet, og netop IKKE beregnet på enkeltstående paraboler.

    Jeg mener hvis man som enkeltvis skulle modtage DR programmer skulle man af med ligeså meget som dansk licensbetaling.

    Når jeg skriver sådan er det mere fordi jeg føler man ikke kan ændre på det her. Igen pga ophavsretslige aftaler i almenhed.

    Men som kunde, bør du vel være stillet ens, om du så vælger kabel-tv eller parabol? Der er vel ikke noget rimeligt i, at kabel-tv kunder kan se SVT og NRK, når parabolkunder ikke kan.

     

    #79347
    Ole Lochmann
    Deltager

    Hej Rpc. Jeg vil gerne se den pdf dokument som du omtaler.

    “Mærkelig nok findes hjemmesiden ikke mere, men jeg har PDF dokumentet og vil sende det til dem som ønsker det”

    du kan sende på mail til [email protected]

    mvh Ole

    #79349
    Anonym
    Inaktiv

    Union of Broacasting Organisations:

    http://www.ubod.dk

    Ikke meget at komme efter, men der er 3 PDF’ere som kan downloades på siden Organisation, ved ikke om det er en af dem der er tale om.

    Men der er da en liste over folk i deres sekretariat at man kan kontakte via mail hvis man har nærmere spørgsmål.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button