Muligheder??

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56163
    Anonym
    Gæst

    Hej eksperter

     

    Jeg hjælper noget familie og leder derfor efter en tv-løsning, hvor kanalerne TV3, TV3+, TV 2 Sport, TV 2 News og en række tyske tv-kanaler (f.eks. ARD, ZDF, NDR) indgår.

    Der er ikke mulighed for kabel-tv i området (postnummer 6240). Derfor drejer det sig nok om fibernet eller parabol.

    Jeg har kigget på SydEnergis hjemmeside som både har en Waoo!-pakke og en Viasat-pakke, men synes at det hele virker meget uoverskueligt.

    Er der nogen som vil komme med et bud på en god løsning, og hvad ville I selv vælge hvis I var i samme situation?

     

    // Martin

    #61035
    langkawi
    Deltager

    Kunne jeg da bare få fibernet hos mig… http://www.langkawi.dk/smileys/z043.gif
    Jeg ville klart vælge fibernet!

    #61036

    Interessant at SydEnergi tilbyder Viasat pakken. Waoo har jo nemlig ikke Viasat kanaler.

    Du må forhøre dig om det er enten Waoo eller Viasat, eller man kan kombinere dem, hvis du skal tyske kanaler med.

    Så kunne Waoo basis + Viasat pakken være en mulighed.

    Viasat parabol er også en mulighed, men Viasat bokse kan typisk ikke modtage de tyske satellitkanaler.

    Hvis de bor tæt nok på at kunne modtage tysk tv via tv-antenne, og de har et tv med digital DVB-T tuner, så kunne det være en måde at få de tyske ind på uden at skulle betale for dem. Kunne måske også spare Waoo basis pakken på den måde, såfremt de vælger fiber.

    En anden mulighed kunne være TDC HomeTrio Basic + Viasat pakken. Men det er så internet, telefoni og tv samlet hos TDC og ikke en separat TV løsning.

    Husk også at regne på løsningerne hvis familien skal have tv i flere rum. Det kan koste ekstra…

    #61055
    Anonym
    Gæst

    langkawi: Hvad er fordelen ved fibernet? Er man ikke afhængig af en boks? Der er vel ikke tale om signaler i en DVB-standard?

     

    admin: Jeg vil prøve at kontakte Waoo! for at høre om det er muligt at kombinere Waoo! Basis og Viasat-pakken. Så vil det nok være det ideelle. approve

     

    Familien har allerede en Viasat-parabol. Hvis de kan modtage de tyske DVB-T-signaler i 6240, så kan de beholde parabolen og købe et TV med DVB-T-tuner.  approve

     

    Er der forskel på fiber og IP-TV?

    Jeg forstår det sådan at TDC HomeTrio er IP-TV (TV via en internetforbindelse), men ved ikke hvad fiber er…

     

    Og kan det passe at udbudet af HD-kanaler er rigtig ringe hos TDC HomeTrio? Synes at jeg engang læste at man skulle bo i nærheden af en central for at modtage HD… black-eye

    #61056

    TDC’s Hometrio bliver leveret som TV via kobbertelefonledningerne og kvaliteten af disse og hvor langt der er til nærmeste central kan være afgørende for den hastighed der kan leveres og det kan påvirke HDTV mulighed ja.

    Fibernet er lysledere med en kerne af rent glas og langt bedre til at levere trafik på også i langt hurtigere hastighed end med kobbernettet. Og typisk med samme hastighed begge veje i modsætning til kobber.

    Nu er jeg ikke så meget inde i Waoo, men mener at de også sender i hvert fald visse kanaler ud som DVB-C, altså digitale kabel-tv signaler som kan modtages direkte på en fladskærm med DVB-C tuner indbygget.

    #61057
    langkawi
    Deltager

    EnergiFyn's hjemmeside giver ligeledes mulighed for Viasat via fibernettet.

    Fordel ved fibernet: som jeg ser det, så får du mulighed for det hurtigste internet, mulighed for at vælge tv-pakker, og telefoni.
    Og jo, det kræver en boks, ganske som hometrio, viasat og canal digital gør det.

    #61058
    Preben Pedersen
    Deltager

    Der kræves hvis også ekstra pr. tv udstyr, som skal på fiber-nettet.

     

    Men når man først har købt fiberforbindelsen til internet, så kan man da købe Viaplay fra viasat eller har Waoo sat begrænsninger på forbruget. question

     

    Faldt over dette på SydEnergi http://www.se.dk/Media/Produktoversigt/Fiberbredbaand.aspx

     

    Må man så ikke bruge internetforbindelse iforbindelse med hjemmearbejdspladsen – Da det vel er erhvervsmæssig det arbejd man udføre for sin arbejdsplads  rollover

    #61060
    Jay
    Deltager

    Martin_DK sagde

     

    Familien har allerede en Viasat-parabol. Hvis de kan modtage de tyske DVB-T-signaler i 6240, så kan de beholde parabolen og købe et TV med DVB-T-tuner.  approve

    Det burde de godt kunne. Jeg kan modtage DVB-T fra Flensborg med fuld signal i Haderslev – så det må også let kunne lade sig gøre i Løgumkloster.

    #61069
    Anonym
    Gæst

    Tak for jeres forslag indtil videre!!

     

    Måske vil min familie gerne beholde deres Viasat-parabol, og jeg tror måske heller ikke at de har noget imod at have to parabolantenner (og dermed to bokse).

     

    http://ing.dk/artikel/59616-modtag-flere-hundrede-gratis-tv-kanaler-med-din-egen-parabol

     

    For så kunne Astra-satelitterne på 19,2 grader øst være en mulighed.

    Jeg har fundet en liste over kanaler her

    http://www.lyngsat.com/astra19.html

    men er i tvivl om hvilke der kan modtages gratis uden kort. Der er nogle kanaler som er markeret med “F”, som jeg går ud fra er gratis og ukrypterede. Men ZDF er f.eks. ikke markeret med “F”. Og den mener jeg da er ukrypteret og gratis???

    #61070

    Kig på http://en.kingofsat.net/pos-19.2E-fta.php det er kun de ukodede/delvist ukodede og ZDF er ukodet. 

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button