Motorstyring og 2 recievere ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56085
    Kasper
    Deltager

    Hej!

    Jeg skal montere en Triax 110 til 28,2 positionen. (Østjylland)

    Jeg har altid tænkt at motorstyring af skålen var liidt for “nørdet” og måske lidt overkill.

    Men efter at have læst lidt er det måske ikke så tosset igen – jeg har bare lige et spørgsmål.

    Jeg vil sige det er muligt selv at indstillere motorstyringen (?), men hvis nu jeg har 2 recievere koblet til Triax 110 skålen – kan det overhovedet lade sig gøre med motorstyring ?

     

    takker

    #60543
    avh
    Deltager

    Du havner ude i et umuligt problem.

    Hvis den ene satmodtager flytter parabolen, får det konsekvenser for den anden..

    Motorstyring som jeg har prøvet bygger på, at når man udvælger en kanal man vil se, så flytter parabolen sig, hvis den ikke står i den rigitige position. Dvs. der til hver kanal-information også er tilknytet en parabol-retning.

    (I min opsætning, en HTPC med dvbviewer, som har en meget udbygget parabolstyring)

     

    Hvis man anvender det system med  en separat boks til at styre parabolen (som så kræver ekstra styrekabel til parabolen), kan man have indkodet et antal parabol retninger og også manuelt skifte retning på parabolen  med boksen…

    Fidusen ved denne løsning er at der ikke trækkes strøm via antennekablet, men via styrekablet (i mit tilfælde almindelig datanetkabel).

    Specielt  mener jeg TV-kort ikke kan belastes ret meget ….

     

    Et alternativ kunne være en TV-server setup, hvor kun TV-serveren styrer parabolen. Der skal så være en TV-klient (mediaplayer) ved hvert TV…

    #60544

    Har aldrig prøvet om det vil virke, men umiddelbart ville det kræve at mindst den ene boks har LNB out altså gennemsløjfning og du sætter den i standby, når du vil bruge den anden. Men ved ikke om det virker med motorstyring…

    Du kan godt montere en twin lnb, og så bare bruge den ene modtager til at styre, hvilken position du vil modtage fra. Jeg har Quad LNB på min.

    #60546
    Anonym
    Gæst

    husk motor styring er langsom når der skiftes fra position til position der er langt fra 28″øst til fx 1″vest det tager en del tid og køre der over jeg hr haft motor styring og der var kun problemer og det blev hurtig smidt ud igen

     

    sæt hellere behovet for hvad positioner du vil se

    #60555
    Kasper
    Deltager

    ok – det var også bare en tanke 🙂

    Motoren skulle også bare skifte imellem 28.2 og 19,2 – tager det lang tid at skifte ?

    #60556
    Bosse
    Deltager

    Jeg har en reciever med twin tuner og kører motor på den ene – den anden med fast parabol  1°w-5°E-13°E-19.2°E-28.2°E.

     

    Da jeg ikke kan bruge motor til 19.2 -> 28.2 har jeg prøvet 7E -> 16E  og det tog 6 sek. ,med en Stab 100 motor,til

    der kom billed på flimmern.

     

    vh/Bosse

    #60574
    Kasper
    Deltager

    Bosse:

     

    Nu står der “Nordsjælland” på din profil, og du nævner 28,2 – så går mit spørgsmål på, hvor stor en skål har du – evt hvilken ?

     

    Tak for svar!

    #60576
    Bosse
    Deltager

    Jeg forstår godt du spø'r – har en selvstændig parabol på 90cm.til 28.2 og kan naturligvis ikke få signal på 2D ,men

    gode værdier på 2A-2B samt Eurobird1 – det vil vel nok kræve en Ø på 180 til 200cm. for at få et stabilt signal her

    hvor  jeg bor.

     

    Der hvor du bor-hvofor bruge motor til 28.2 og 19.2 ? – hvis du monterer en lnb i midten på din 110 cm.til 28.2 

    og en lnb ca.9cm. forskudt til højre burde du få virkelig gode signaler på begge satellitter og ingen problemer med at

     koble flere recievere på.

     

    vh/Bosse

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button