Modtagelsesrapporter Engelsk TV – Astra 2E

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 104 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56772

    Lad os lave en lille tråd bare med modtagelsesrapporter. Her er nogle af dem der allerede har skrevet:

     

    Bruger: pluto

    Parabol: Triax TDA 88 ( 85 cm).

    Sted: Thy

    Bemærkning: Intet billede i prime time.

     

    Bruger: Zakken

    Parabol: Gibertini 125cm, Black ultra LNB

    Sted: 12km. vest fra Varde

    Bemærkning:  Ingen problemer med modtagelse, heller ikke under kraftigt regn

     

    Bruger: Budspencer

    Parabol: 120cm skærm, Inverto Black LNB

    Sted: Hillerød

    Bemærkning:  Lige nu modtager jeg bbc samt alle channel 5 kanaler inkl den nye 5+24 .Signal på 78% C/N på 12%. Har ikke oplevet udfald i nu . Hverken i primetime eller uden for

     

    Parabol: 1.5 m Gibertini, Invacom Quad, ChannelMaster Feedhorn
    Sted: København
    Bemærkning: In Copenhagen, all BBC transponders coming in strong.

     

    #64358
    tlk
    Deltager

    Modtager BBC 1 mid w og BBC 2 wales med lidt billedúdfald på min Triax 88 cm parabol og det var endda på min gamle reciever. 5 km vest for Ringkøbing.det havde jeg ikke ventet. 110 Triax parabol må være nok i Vestjylland.

    #64359
    Nordsat
    Deltager

    10 km vest for Hobro. 

    125 cm Gibertini. 

    bbc chanel 4hd og channel five er helt væk. 

     

    #64360
    langkawi
    Deltager

    Hvordan kan der være så stor forskel??
    Ser nærmest ud som om signalet bliver sendt ud i bølger…
    Vestjylland: her dur det
    20 km øst : her dur det ikke
    40 km øst : her dur det 
    o.s.v.  o.s.v.

    #64365
    tlk
    Deltager

    Vil gerne høre om brugernavn Zakken stadigvæk modtager uden problemer? Bor ca 40 km nord for dig. overvejer nemlig om jeg skal købe gilbertini 125 cm parabol.

    #64367
    geosat
    Deltager

    Her i Kolding kunne jeg i eftermiddags modtage nogle BBC og ITV kanaler –  fra TP 48 og 49 –  med de forsvandt efter solen gik ned. signal  omkring 90% kvalitet omkring 65%.

    Har pt en Triax TDA 88, med en Maximum Pro-Line P-40 – Quattro LNB 0,1 dB, og en GM Sparktriplex stb. Mon ikke en Gibertini 125 OP, samt opgradering af kabler osv. kunne klar opgaven .   

    #64368
    HTB
    Deltager

    Har idag her i Ringkøbing kunnet modtage samtlige BBC, ITV, Channel 4 kanaler (incl. bla. Film4) fra 2E med ca. signal 40% og kvalitet 45%. Har af en eller anden mystisk grund ikke kunnet modtage noget fra 2F. Fuldstændig som geosat i Kolding også siger, så forsvandt alle ved solnedgang. Har som tidligere nævnt en Vandenberg 90cm med Maximum universal LNB støjtal 0,1.

    #64371
    ynord
    Deltager

    Bor ca. 20 km vest for Horsens, hvor der er god modtagelse af alle kanaler fra både fra 2E (kvalitet: 58-62) samt 2F (kvalitet:50-55). Men også her er det slut, når mørket sænker sig.  (Skyldes det nedsat effekt fra satellitten når solen er væk, eller hvad?). Egentlig skulle “null”-linien iflg. footprintskortene ligge omtrent her op gennem Jylland; men der er altså alligevel lidt signal.

    Har en gammel Triax-skærm 135 cm. med Invacom quad LNB (0.3db) og vu+ultimo receiver.  Billedet forsvinder når snr. (kvalitet) tallet bliver lavere end 40, selv om der stadig ser ud til at være signal (svinger op til 50-65).  Er der nogen, der tør gætte på, hvor stor skærm der kræves, for tilstrækkelig signal om aftenen – har prøvet at tænde gårdlampen, no good!

    #64377
    Zakken
    Deltager

    Vil gerne høre om brugernavn Zakken stadigvæk modtager uden problemer? Bor ca 40 km nord for dig. overvejer nemlig om jeg skal købe gilbertini 125 cm parabol.

     

    Jeg modtager stadig uden de store problemer. Jeg har signal hele dagen og aftenen, men har kortvarigt haft en smule pixellering under kraftig regn kombineret med blæst.

    Jeg tror de problemer jeg har oplevet er pga. 30 meter dårligt kabel med en samling på.

    Findes der nogen her med erfaring i kablets kvalitets indvirkning på signalet?

     

    Mvh Lars

     

    #64379
    pinoh
    Deltager

    Bor i Århus Nord.

    Har i flere år med stor fornøjelse set formel 1 via 28,2  BBC.

    Men hvad nu. Skal der laves en kanal søgning, for at tjekke om jeg kan tage kanaler fra den nye 2e sattelit ?

     

    Mvh Mogens

    #64381
    Anonym
    Gæst

    Da du ikke har dem mere, var det måske en ide at prøve. Men som det første kunne du starte med at skrive, hvor stor din parabol er, og måske også om kabler, med videre er nye og i orden. Og om du må sætte en større parabol op, hvor du bor…

    #64382
    Nordsat
    Deltager

    Som mange andre har jeg mistet de engelske kanaler. 

    Jeg bor helt for mig selv i en skov uden naboer og en kone som også savner bbc, channel 4 og ITV. 

    Med andre ord. 

    Det er muligt for mig at sætte en kæmpe parabol op. 

    Har kigget lifd på en der er 3,65 meter. 

    Den er selvfølgelig rigtig dyr, så det jeg tænkte var, om det er muligt at få en antenne/parabolmand ud og måle, hvor stor en parabol man skal have –  for at kunne modtage de engelske kanaler – inden køb. 

    Det er jo vanvittigt at købe en så stor parabol, hvis den alligevel ikke virker. 

     

    #64387
    pinoh
    Deltager

    Min Parabol er en Triax 110   altså 110 i diameter. Kablet og parabol hoved er i orden. Prøvede foskellige da jeg startede med at tage BBC osv.

    Det er muligt med en lidt en lidt størrer parabol. Hvor jeg bor.

    Vil forsøge kanal søgning.

    Men håber andre i mit område, deler erfaring på tråden her. Det er værdifuldt.

    #64388
    pinoh
    Deltager

    Er azimut vinkler og indstillinger nøjagtig den samme for den nye sattelit. Eller skal der justeres noget .

    Er frekvenserne de samme på de forskellige kanaler på den nye sattelit som på den gamle ?

     

    #64390
    tlk
    Deltager

       tak for dit svar vil købe en gilbertini parabol i Tyskland. Du har et langt kabel. Kan man ikke købe en forstærker til netop det problem?

    Vil gerne høre om brugernavn Zakken stadigvæk modtager uden problemer? Bor ca 40 km nord for dig. overvejer nemlig om jeg skal købe gilbertini 125 cm parabol.   Jeg modtager stadig uden de store problemer. Jeg har signal hele dagen og aftenen, men har kortvarigt haft en smule pixellering under kraftig regn kombineret med blæst. Jeg tror de problemer jeg har oplevet er pga. 30 meter dårligt kabel med en samling på. Findes der nogen her med erfaring i kablets kvalitets indvirkning på signalet?   Mvh Lars  

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 104 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button