Modtagelse af danske kanaler.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56135
    J66
    Deltager

    Hej

    Mine forældre har bedt mig om hjælp, og jeg aner intet om modtagelse af tv via sattelit.(har selv yousee).

    De har opsagt deres abb. hos viasat, da de synes det var for dyrt.

    De har udstyret, 2 paraboler og en modtagerboks som de har købt hos viasat.

    Kan man indstille boksen så den kan modtage de programmer man betaler licens for. De har jo ingen kort til boksen mere ?

    Er det muligt at modtage tysk, svensk, norsk tv, lovligt og gratis ?

    Eller skal de have DVB-T antenne, eller andet udstyr ?

    Håber der er nogen der kan hjælpe lidt, for her er jeg virkelig på bar bund.

    Vh John

    #60807
    per drage
    Deltager

    man kan ikke gratis modtage Danske eller andre  nordiske kanaler via parabol uden at have et betalt abonement hos viasat eller canaldigital, nogle sat bokse kan modtage Tyske gratis kanaler andre kan ikke, så det billigst for deres vedkomne er nok modtagelse via DVB-T nettet

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60808
    Anonym
    Gæst

    >john

     

    mail sendt til dig

    #60810
    peterras
    Deltager

    Dansk tv kan kun modtages med DVB-T antenne, hvis det skal være uden abonnement, det kan man så heller ikke TV2 længere end til nytår, hvor man skal betale for denne.
    Tysk tv kan man sagtens se via parabol, så skal skålen drejes til 19,2 grader øst. Det er rigtigt, at nogle Viasat bokse godt kan vise gratis kanaler, mens andre er kodede, så de ikke kan.
    Ellers kan modtagere til gratis kanaler erhverves billigt for omkring 1000 kr
    Svensk og norsk tv kan heller ikke fanges gratis med parabol, men hvis de er heldige at bo tæt nok på grænsen, så kan de kanaler også tages med DVB-T.

    #60817
    Anonym
    Gæst

    Svensk og norsk tv kan heller ikke fanges gratis med parabol, men hvis de er heldige at bo tæt nok på grænsen, så kan de kanaler også tages med DVB-T.

     

    Dreambox er løsningen på dette lille problem så kan dr1+2/tv2 regionerne/nrk1+2 regionerne/nrk3/svt1+2 + regionerne modtages uden problemer

    #60818
    per drage
    Deltager

    det er vel dybt ulovligt at se Svenske og Norske kanaler på en dreambox er det ikke?

    mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60819
    Bosse
    Deltager

    Det kan godt lade sig gøre at hente disse kanaler via parabol,jeg har 2 recievere der klarer det lille “julenummer”,den

    ene er miraclebox 9 hd twin pvr,som Admin har talt om vil komme til test herinde.

     

    Dream Boxene kan ikke hente disse kanaler,det ligger helt fast.

     

    Jeg har omtalt disse frie kanaler før i denne tråd:

    /forum/parabol-tv/frie-kanaler/

     

    vh/Bosse

    #60820
    Anonym
    Gæst

    dreamboks klarer disse kanaler uden problemer ,jeg har 3 maskiner kørende (db7000/db500/600 pt uden problemer ,problemet er nok du intet ved om dreamboks rollover

     

    med rette emulerings cam instaleret kører det uden andre indstillinger

     

    dr1/dr2/tv2 regioner/nrk1+2+3+svt1+2 står med fint billed her fra 5″ øst

     

    så og udtale sig om npoget man ikke ved noget om kan ikke bruges til noget !

    #60828
    J66
    Deltager

    Tak alle

    Nu er jeg lidt klogere. Det der hedder DR er blevet en pengemaskine lige som alle de andre. Altså er det ikke nok at betale multimedieafgift, næ man skal sq have et abonnement for at se fjernsyn. Så forstår jeg bedre de uhyrlige priser hos sattelitudbydere som viasat. De har jo monopol.

    Nå ikke mere negativ snak.

     

    Det vil sige at jeg drejer den ene parabol over på 19.2 gr. Øst og ser om de kan modtage tyske kanaler.

    Bagefter kravler jeg op på deres tag, og skruer en Dvb-T antenne fast, og indstiller den.

     

    Hvad så med TV2 efter januar ?

     

    Egentlig tænker jeg, at det er ærgerligt at de bor et sted hvor der ikke lige er Yousee kabler, så kunne de bare modtage det hele via internettet, det var meget nemmere, for det ved jeg noget om.

     

    /Johncool

    #60829
    peterras2
    Deltager

    Hvad TV2 kommer til at koste efter nytår vides ikke endnu. Udbyderen Boxer er den, de skal se på for at se TV2 og ikke andre betalings kanaler. Boxer har meldt ud, at de vil sælge TV2 alene. De 10-12 kr om måneden, der har været fremme, er kun den pris TV2 tager hos udbyderne. Disse vil så gerne tjene lidt på det også.

    Det kan kun dine forældre svare på, om de vil betale for og om de evt vil have andre betalingskanaler hos Boxer. Kig på http://www.boxertv.dk/?page=1432 Det er betalings tv via DVB-T antenne.

     

    Ikke for at fornærme nogen, men det er mit indtryk at en Dreambox er for teknik nørder, jeg har heller ikke selv en.

    #60830
    per drage
    Deltager

    Har de et fladskærms tv med indbygget dvb-t modtager, eller bruger de stadigvæk et billedrørs tv

    mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60831
    langkawi
    Deltager

    Per skrev:

    det er vel dybt ulovligt at se Svenske og Norske kanaler på en dreambox er det ikke?

     

    Hvorfor skulle det være ulovligt Per?
    Hvis stationerne ikke ønskede at kanalerne kunne modtages, blev kanalerne vel kodet, eller…?
    (spørger af uvidenhed)

    #60832
    per drage
    Deltager

    kanalerne er jo kodede, de ligger ikke fta, på hverken thor eller sirius, og hvis de modtages terristisk må et illegal netværk jo ikke videre fordele dem

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60833
    player
    Deltager

    TV2 fra januar 2012

    Efter have tænk over det med betaling. Alle de der har fravalgt TV2's betalingskanaler og nøjes med en grundpakke/basispakke/pakke1, her vil det blive min tanke at TV2 bør komme som “enkeltvalgs kanal og til samme pris som i den fulde pakke” hos de som ønsker denne (Kabel Tv).

    Teknisk mindede som siger dette ikke er muligt, fint nok, da kan jeg sagtens undvære denne betalings Tv2. Nok muligt Boxer ser dollartegn, men jeg vil gå langt for kun og kun betale ekstra for denne.

    Her hvor jeg bor kunne den “Listes igennem hvor filtrene sidder, omkring kanal 40” Stofa Århus.

    #60834
    J66
    Deltager

    Ja tænk sig, at TV2 både skal have reklamekroner og betaling for overhovedet at kunne se kanalen. Min mening – de kan vist godt begynde at lukke. Men jeg ser heller aldrig noget som helst på TV2.

     

    Jeg har sagt til mine forældre at de kan vælge mellem Boxer, med grundpakke ca. 2.000,- pr. år.

    Eller tage i jem og fix og købe en antenne  300,- og en mpeg4 box 300,-.

    Så må vi håbe at de tyske kanaler kommer til at virke.

     

    Tak for interessen.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button