Maximum XO-12: Kan den være defekt ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56798
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har monteret en Maximum XO-12 på min 85 cm parabol, der er drejet mod 19.2Ø.

    Her ved en 13 tiden scannede jeg samtlige kanaler ind på min Dreambox plus mit TV og det hele var perfekt med både signal styrke og kvalitet, stort set samtlige kanaler blev fundet med 100% signal kvalitet og en styrke på 91-92%.

    Men senere på eftermiddagen begyndte kanalerne pludselig at forsvinde i perioder. Kanalerne står så lige så perfekt som da de blev fundet første gang i en 30 minutters tid, for så at forsvinde i en 5 minutters tid og vende tilbage med kraftige pixel fejl og pludselig stå helt perfekt igen med samme kvalitet og styrke som de blev fundet med i første omgang.

    Både TV og Dreambox er blevet testet uafhængigt af hinanden med samme resultat.

    Kan det måske være at det er en defekt XO-12 at jeg har der, siden kanalerne periodisk forsvinder på den måde ?

    #64552
    big
    Deltager

    sidder den fast….sidder skålen fast….hvad sker der signalmæssigt når det forsvinder,…….og….du har vel ikke nosset for meget så kablet har fået en løs forbindelse i f-connectoren

    #64553
    Anonym
    Inaktiv

    big sagde
    sidder den fast….sidder skålen fast….hvad sker der signalmæssigt når det forsvinder,…….og….du har vel ikke nosset for meget så kablet har fået en løs forbindelse i f-connectoren

    Ja, skålen sider fast. Når kanalerne forsvinder, så er det som om der bliver slukket for kanalerne som når man slukker for sit tv og nej der er ingen løse forbindelser og der er ikke blevet moslet med det da det hele blev forbundet.

    Glemte at tilføje at selv efter samtlige kanaler er forsvundet, så siger signal styrke stadig 100%

    Men jeg har i mellemtiden prøvet at bestille en Opticum Twin LNB i stedet for hos en anden forhandler, som jeg så prøver af i stedet for den Maximum.

    13 Marts: Det må være fordi den XO-12 er defekt, jeg har hele dagen brugt min XO-11 uden der var nogen problemer.

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button