Mangler signal

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57000
    OleHimself
    Deltager

    Hej 

    Jeg har monteret en Triax Ufo 150 digital antenne i gavlen på min kolonihave. Har købt strømforsyning til den, og når jeg sætter antennekablet direkte i indgangen (ikke via antenneudtag) så er der lys i dioden på antennen, samt fint billede på skærmen. Når jeg så montere antenneudtag (slutdåse) og tilslutter antennekablet fra antennen i slutdåsen, og kører antennekabel fra udtaget til indgangen i strømforsyning, så er der intet signal. Prøvede forskellige ting og købte nyt antenneudtag. Intet hjælper. Kabel direkte virker, men ikke via antenneudtag. Hvad er problemet? cry

    #65831
    Anonym
    Gæst

    Det siger sig selv hvorfor der ikke er signal, når forsyningen til antennen ikke som den skal er placeret mellem antennen og udtaget, og ikke som tilfældet er efter udtaget.

    Vil nu også foretrække en normal UHF antenne i stedet for.

    #65832
    OleHimself
    Deltager

    Nu fik jeg anbefalet Ufo antennen af en kammerat :-)

    Men normalt sender et tv eller en digital boks strøm ud til antennen. Hvorfor kan strømforsyningen så ikke sidde i “samme led” og gøre det derfra? Jeg har loft til kip, så det er ikke en mulighed at sætte strømforsyningen på et loft. Den eneste mulige metode må så være at trække 2 kabler ind/ud af væggen, selvom det ikke er optimalt. Er der ingen andre løsninger?

    #65833
    Anonym
    Gæst

    send antennen retur og vælg fx flg ,den medfølgende strømforsyning skal monteres i den rækkefølge producenten skriver og kan ikke sidde som allerede skrevet efter et udtag

     

    http://www.harald-nyborg.dk/p4295/antenne-lte-14-element-ude

    en rundstråle kan bruges på en camping vogn ,problemet med den er den er ikke retnings bestemt 

    så til alm hus brug er det en dårlig anbefaling du har fået 

    #65834
    per drage
    Deltager

    OleHimself sagde
    Hej 

    Jeg har monteret en Triax Ufo 150 digital antenne i gavlen på min kolonihave. Har købt strømforsyning til den, og når jeg sætter antennekablet direkte i indgangen (ikke via antenneudtag) så er der lys i dioden på antennen, samt fint billede på skærmen. Når jeg så montere antenneudtag (slutdåse) og tilslutter antennekablet fra antennen i slutdåsen, og kører antennekabel fra udtaget til indgangen i strømforsyning, så er der intet signal. Prøvede forskellige ting og købte nyt antenneudtag. Intet hjælper. Kabel direkte virker, men ikke via antenneudtag. Hvad er problemet? cry

    du skal vælge en antennestikdåse med mulighed for dc gennemgang så kan du strømforsyne forstærkeren gennem dåsen enten fra strømforsyning, eller tv, hvis det er en 5 volts forstærker

    vh Per

    #65835
    OleHimself
    Deltager

    antenne.dk sagde

    OleHimself sagde
    Hej 

    Jeg har monteret en Triax Ufo 150 digital antenne i gavlen på min kolonihave. Har købt strømforsyning til den, og når jeg sætter antennekablet direkte i indgangen (ikke via antenneudtag) så er der lys i dioden på antennen, samt fint billede på skærmen. Når jeg så montere antenneudtag (slutdåse) og tilslutter antennekablet fra antennen i slutdåsen, og kører antennekabel fra udtaget til indgangen i strømforsyning, så er der intet signal. Prøvede forskellige ting og købte nyt antenneudtag. Intet hjælper. Kabel direkte virker, men ikke via antenneudtag. Hvad er problemet? cry

    du skal vælge en antennestikdåse med mulighed for dc gennemgang så kan du strømforsyne forstærkeren gennem dåsen enten fra strømforsyning, eller tv, hvis det er en 5 volts forstærker

    vh Per

    Har du et link til den antennestikdåse? Jeg har sat en Freja T0B-H op. Kan ikke finde nogen steder om den tillader dc gennemgang ? 

    #65837
    Anonym
    Inaktiv

    Det du skal have er en Triax FUGA antenne dåse, de har DC retur som standard, eks den her:

    http://www.av-connection.dk/?PGr=3112&ML=1233

    Men angående din Freja dåse fra Comega, der i store træk grundet egen negativ erfaring hos Yousee med et Comega produkt med totalt signal drab, så ville jeg aldrig investere i noget som helst fra Comega.

    #65838
    OleHimself
    Deltager

    OleHimself sagde

    Per M sagde
    Det du skal have er en Triax FUGA antenne dåse, de har DC retur som standard, eks den her:

    http://www.av-connection.dk/?PGr=3112&ML=1233

    Men angående din Freja dåse fra Comega, der i store træk grundet egen negativ erfaring hos Yousee med et Comega produkt med totalt signal drab, så ville jeg aldrig investere i noget som helst fra Comega.

    Nu købte jeg i dag et Fuga TD272D antenneudtag, som tillader op til 100mA gennemgang. Det virker IKKE..

    Jeg fatter hat af det her. Hvis mit tv kunne sende strømmen ud til antennen, som mange tv kan, så skulle strømmen jo OGSÅ igennem antenneudtaget. Hvis jeg brugte en digital boks, hvis ikke mit tv havde digital tuner, så skal strømmen OGSÅ igennem antenneudtaget.. Hvorfor hulen virker det ikke?

    NU virker det. Jeg opdagede at det TD272D antenneudtag jeg købte, kun har DC gennemgang via datadelen. Så jeg forbandt det via det, så nu spiller det :-)

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button