Lyden er forsinket på digital kanaler…. WHY????

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55662
    xenoh
    Deltager

    Hejsa, jeg har et lille problem.. Jeg har lige byttet til et nyt fjersyn i elgiganten.. Problemet med det andet var, at det ikke kunne finde alle digital kanaler, det har jeg så fået et tv der gør nu, MEN!!!

    Når jeg ser digital kanaler, er lyden forsinket i forhold til mundbevægelser, på mit tv SAMSUNG PS50C555G1W er der en indstilling, hvor man kan “lydforsinke” men det hjælper ikke:-(

    Det skal lige siges, at det er over anlægget at det er forsinket, jeg kører lyden fra tv’et til forstærkeren med et optisk digital kabel…
    Tror ikke det er forsinket på tv’ets egen højtaler, men det er det over anlægget..

    Er der nogen der evt. ved hvad løsningen på dette lille problem er????

    På forhånd tak!!

    #58663
    Bobben
    Deltager

    xenoh sagde:

    Hejsa, jeg har et lille problem.. Jeg har lige byttet til et nyt fjersyn i elgiganten.. Problemet med det andet var, at det ikke kunne finde alle digital kanaler, det har jeg så fået et tv der gør nu, MEN!!!

    Når jeg ser digital kanaler, er lyden forsinket i forhold til mundbevægelser, på mit tv SAMSUNG PS50C555G1W er der en indstilling, hvor man kan “lydforsinke” men det hjælper ikke:-(

    Det skal lige siges, at det er over anlægget at det er forsinket, jeg kører lyden fra tv’et til forstærkeren med et optisk digital kabel…

    Tror ikke det er forsinket på tv’ets egen højtaler, men det er det over anlægget..

    Er der nogen der evt. ved hvad løsningen på dette lille problem er????

    På forhånd tak!!


     

    Det er alltid videodelay i en TV.   Når du ikke benytter TV’ns egen forsterker/høyttalere så må du sette på audiodelay i AVRecever(forsterker). Audiodelay du setter i TV justerer antagelig lydforsinkele kun i TV’ns egne høyttalere.  

    For å finne ut om dette er tilfelle så kan du ha på lyd i TV og forsterker samtidig.  Da skal du høre en slags ekko effekt.  Dersom lydforsinkelsen kun påvirker TV høyttalerene så vil det bli mer ekko jo mer lydforsinkelse du velger i TV.

     

    Min Pioneer 507 TV har ca. 60ms videodelay.  Derfor har jeg satt 60ms audiodelay på min AVreceiver.  

    Nyere TV’er kan ha enda større videodelay siden det gir mulighet for bedre videoprossesering.

    #58668
    xenoh
    Deltager

    De 60 ms hjalp med få tv og anlæg synkroniseret, bare ikke på DR HD, der er der meget forsinkelse… Tv og anlæg er synkroniseret på dr hd, men det passer bare ikke til mund bevægelserne… hvorfor??? det er vildt mærkeligt det her med digitalt tv. de analog kanaler er der ingen problemer med:-P

    #58669
    Bobben
    Deltager

    xenoh sagde:

    De 60 ms hjalp med få tv og anlæg synkroniseret, bare ikke på DR HD, der er der meget forsinkelse… Tv og anlæg er synkroniseret på dr hd, men det passer bare ikke til mund bevægelserne… hvorfor??? det er vildt mærkeligt det her med digitalt tv. de analog kanaler er der ingen problemer med:-P


     

    Har sett en del skriverier i andre forums ang. problemer med synkronisering på DR HD i DVB-T når det mottas multikanalslyd.  Mottar du DR HD fra antenne/DVB-T ?

     

    I DVB-T sendes 5.1 lyden som HE-AAC nivå 4 .   Det kan være at TV’n sliter med dette.  DR HD sender også HE-AAC nivå 2 stereo så dersom du mottar DVB-T så bør du kunne teste de to forskjellige lydene for å se om de begge er ute av sync. 

     

    Via satellitt sendes 5.1 lyd som Dolby Digital.  De større kabeloperatørene sender også 5.1 lyd som Dolby Digital.

     

    #58672
    xenoh
    Deltager

    Jeg modtager via dvb-t

    Men hvordan tester man så disse 2 forskelle??? altså niveu 4 og 2, gør man det på tv’et??

     

    Jeg skulle lige prøve min playstation 3 og da jeg så slukkede den, og gik over på DR HD passede det hele sammen med lyd og mundbevægelser.

    men så var alle de andre digital signaler ude af synkronisering… Det er meget mærkeligt??

    #58677
    Bobben
    Deltager

    xenoh sagde:

    Jeg modtager via dvb-t

    Men hvordan tester man så disse 2 forskelle??? altså niveu 4 og 2, gør man det på tv’et??

     

    Jeg skulle lige prøve min playstation 3 og da jeg så slukkede den, og gik over på DR HD passede det hele sammen med lyd og mundbevægelser.

    men så var alle de andre digital signaler ude af synkronisering… Det er meget mærkeligt??


     

    TV’n bør normalt sett vise to forskjellige lydspor når du trykker på knappen for valg av lydspor.

    #58679
    xenoh
    Deltager

    Det syntes jeg ikke at kunne finde:-(

    Jeg kan ændre fra 5.1 til 2.0 og det er vist bare det??

    #58683
    player
    Deltager

    Synkronisering af lyd og billede. Rent teknisk har det ene vel fortrinsret for det andet, jeg mener hvis systemet skulle korrigere for forsinkelser i lyd hhv. billede, hvad som nu kommer først, så blev man aldrig “Færdig”  Approve  med levere noget på en skærm og via højttalere.   Dette er mere tåget end tilsigtet.

    #58685
    xenoh
    Deltager

    Super cool svaret:-)

    Men fatter bjæle af det.. hehe

    er ikke så teknisk;-) Men det er irriterende:-(

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button