LTE forstyrelse?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56554
    Jim
    Deltager

    Hej

    Jeg har en triax 343 antenne og en triax fortærker 656,siddene på loftet.Der er et godt signal på div frekvenser,på ka54 har jeg eks 100% signal og kvalitet,men ka59 0%.Nu ved jeg der et tab jo højer man kommer op frekevns,men kan der virkelig være så stor en forskæld fra ka54-59?. Alle kabler og stik er LTE godkendte,måske jeg også har brug for et stopfilter?? mod LTE,eller bare en antenne med større gain??.

    Kan nogle hjælpesad

    Hilsen Jim

    #63228
    nomaden
    Deltager

    Hvor bor du og hvor langt har du til senderen.

    #63229
    lytro
    Deltager

    Det er godt at have en signalkvalitet på 100

    Men have en signalstyrke på 100, det er lige før du kan have en overstyring, og så “døder” signalet.

     

    Den type antennen du har, er konstrueret så den, forstærker de høje frekvenser en smule mere end de lave frekvenser.

    Så hvis du forstærker for meget, kan du risikerer at du får en overstyring.

     

    LTE signalet er der meget hysteri om, Så snart der er et problem får LTE signalet skylden.

     

    Lynge :-)

     

    #63233
    per drage
    Deltager

    Jim sagde
    Hej Jeg har en triax 343 antenne og en triax fortærker 656,siddene på loftet.Der er et godt signal på div frekvenser,på ka54 har jeg eks 100% signal og kvalitet,men ka59 0%.Nu ved jeg der et tab jo højer man kommer op frekevns,men kan der virkelig være så stor en forskæld fra ka54-59?. Alle kabler og stik er LTE godkendte,måske jeg også har brug for et stopfilter?? mod LTE,eller bare en antenne med større gain??. Kan nogle hjælpesad Hilsen Jim

    hvad er grunden til du bruger forstærker, har du prøvet uden?

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #63234
    reslfj
    Deltager

    Jim sagde
    Hej Jeg har en triax 343 antenne og en triax fortærker 656,siddene på loftet.Der er et godt signal på div frekvenser,på ka54 har jeg eks 100% signal og kvalitet,men ka59 0%…..

    Hilsen Jim

    Det gør du urimeligt vanskeligt at give dig en rimelig forklaring, når du ikke fortæller hvor du bor (bare sådan ca) og mod hvilken mast din antenne peger.  Vi må så selv søge i Boxertv.dk og finde et område i landet, hvor både k54 og k59 anvendes – her København – men vi ved fortsat ikke, hvilken mast du anvender, eller hvor langt du har til masten.

    Det er ikke alle 4G  signaler, der kan genere antennefjernsyn, men udelukkende  4G/LTE800, der sendes i 800MHz båndet.  LTE800 vil blive installeret i løbet af 2013 og det vil betyde at et (trods alt mindre) antal antenneseere skal installere et filter mellem antenne og første forstærker.

    I dit tilfælde kan det blive nødvendigt at indsætte et kanal59 filter på loftet, før antennesignalet tilsluttes din forstærker.  Men det er kun, hvis der engang i fremtiden opsættes en 4G/LTE800 mobilsender i ca samme retning som TV-masten og ret tæt på din antenne.    Det er langt fra alle mobilmaster der vil udsende LTE800 signaler.

    Nu bruges k59 i København til mux5  og her sendes med DVB-T2, som en DVB-T modtager ikke kan se eller måle på.

    DVB-T2 bruges i øvrigt også fra TDC’s telefonhus på Borups alle, hvorfra Open Channel sender bla Kanal København over UHF kanal 39 (lodret).   http://www.kanalkobenhavn.dk/digital-tv.html

     

    Lars  smile

     

    PS! DVB-T2 har  været på markedet siden sommeren 2010, været anvendt i Sverige/Skåne fra efteråret 2010, hvor SVT1-HD og SVT2-HD sendes på se-mux6 (Nät6)   http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/Detaljer/?ft=tv&sid=HB/S  

    Boxertv meddelte 14 september 2011, at DVB-T2  ville blive brugt i Danmark (fra 1 april 2012) til bla de gratis Boxer bonus kanaler.

    #63242
    Jim
    Deltager

    Ups! glemte at ka59 er dvb-t2,og det skal man åbenbart sætte boksen op til,når man søger manuelt,det er en humax bxr-hd+

     

    Hilsen Jiim

     

    #63243
    nomaden
    Deltager

    Ja du kan søge manuelt på kanal 59 og på dvb-t2 så kommer de nok ind. På min box køre dvb-t2 ind med mindre kvalitet end alle andre muxer da min forstærker ikke er bygget til det ny signal. Alle muxer fra Videbæk går ind med 100% i kvalitet ca 40 km væk og Varde ca 96% i kvalitet. Varde senderen er ca 90 km væk

    #63244
    reslfj
    Deltager

    nomaden sagde
    Ja du kan søge manuelt på kanal 59 og på dvb-t2 så kommer de nok ind. På min box køre dvb-t2 ind med mindre kvalitet end alle andre muxer da min forstærker ikke er bygget til det ny signal. Alle muxer fra Videbæk går ind med 100% i kvalitet ca 40 km væk og Varde ca 96% i kvalitet. Varde senderen er ca 90 km væk

    Kvaliteten beregnes i modtageren helt anderledes på DVB-T2 end på  DVB-T.   Værdien af signalkvalitet kan ikke direkte sammenlignes.

     

    Lars  smile

     

    #63246
    player
    Deltager

    I princippet bør kanalerne 59 og 60 (via master)  kun anvendes når afstanden imellem er rimelig stor, hvad rimelig så er i dansk sammenhæng.  I historiens begyndelse mente man blandt andet at man i Kablerne også kun kunne anvende hver anden Tv kanal/frekvens.

    Så hvis man endeligt vil sende noget digitalt på begge frekvenser, da kan det kun gå galt.

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button