LNB tilpasning/LNB holder tilpasning?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55957
    Bygork
    Deltager

    Hej

    Jeg købte for et par år siden en brugt 150 cm parabol (se billeder vedhæftet) som jeg benytter til at modtage engelske kanaler fra Astra2 og det fungerer også ok. Jeg har dog på fornemmelsen at jeg kunne opnå en endnu bedre signalmodtagelse ved at lave nogle tilpasninger omkring min LNB som jeg ikker er sikker på sidder 100 % optimal.

    Jeg anvender 1 stk inverto black quad LNB, men den passer ikke 100% i min LNB holder, sidder lidt løst.. Derfor er mit spørgmål om jeg på nogen måde kan måle hvor jeg opfanger signalet bedst i LNB holderen?

    Jeg mener at parabolskærmen er en gammel triax, men hvor får jeg en tilpasning til LNB holderen der vil kunne anvendes til forbedre signalet/holde en given LNB og kan jeg så stadig bruge mit nuværende quad LNB?

    På forhånd tak

    mvh

    Bygork

     Forum

     Forum

     Forum

     Forum

     Forum

     Forum

    #59902
    Bygork
    Deltager

    Hej

     

    Kan ikke selv se de billeder jeg har uploadet til mit indlæg, får dog at vide at billederne er uploadet hvis jeg forsøger igen.

    Men til læsere af indlægget, så må i der gerne svare hvis i har problemer med at se billederne eller et bud på hvad der evt. skaber problemerne med billedvisningen?

     

    Bygork

     

    Bygork sagde

    Hej

    Jeg købte for et par år siden en brugt 150 cm parabol (se billeder vedhæftet) som jeg benytter til at modtage engelske kanaler fra Astra2 og det fungerer også ok. Jeg har dog på fornemmelsen at jeg kunne opnå en endnu bedre signalmodtagelse ved at lave nogle tilpasninger omkring min LNB som jeg ikker er sikker på sidder 100 % optimal.

    Jeg anvender 1 stk inverto black quad LNB, men den passer ikke 100% i min LNB holder, sidder lidt løst.. Derfor er mit spørgmål om jeg på nogen måde kan måle hvor jeg opfanger signalet bedst i LNB holderen?

    Jeg mener at parabolskærmen er en gammel triax, men hvor får jeg en tilpasning til LNB holderen der vil kunne anvendes til forbedre signalet/holde en given LNB og kan jeg så stadig bruge mit nuværende quad LNB?

    På forhånd tak

    mvh

    Bygork

     Forum

     Forum

     Forum

     Forum

     Forum

     Forum


    #59904

    Beklager at billederne ikke vises. Kan se at de ligger på serveren, men det ser ud som om at stien til billederne ikke passer i dit indlæg. 

    Gør den godt nok det, når du klikke på indsæt billede knappen vælger gennemse og derefter gennemse fanebladet og trykker på billedet du vil indsætte og klikker indsæt? Eller hvad sker der hos dig? 

    Her virker det i hvert fald med indsæt billede.

    Indsætter dine billeder herunder:

    #59905

    Den inverto LNB du bruger passer til en offeset parabol, og den skærm du har et en focus paraobol.

     

    Derfor skal du bruge et feedhorn som passer til skærmen og anskaffe dig en C120 flance LNB http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=175

     

    Hilsen

    Tyksak 

    #59906
    Bygork
    Deltager

    Hej

     

    Jeg har allerede et Inverto quad C120 flance LNB, men LNB holderen passer simpelthen ikke dertil (hullerne sidder helt forskudt i forhold til lnb'en). Har overvejet at lave et stykke metal så det passer, men er usikker på om jeg ved at sætte C120 flance LNB'en i midten vil opnå den mest optimale modtagetlse?.

     Tvilver dog også på om der findes et feedhorn der kan passe til LNB holderen (uden at en eller anden kender modelnavnet?) eller til min Inverto quad C120 flance LNB?

     

    Er det evt. nogle der kender et feedhorn der kan anvendes korrekt med Inverto quad C120 flance LNB.? Igen skærmen er nok 15 år, så tvivler på at det er til at fastslå model og hvad der passer til den, med mindre det kan måles eller en her kender modellen.

     

    På forhånd tak

    vh

     

    Bygork

     

    tyksak sagde

    Den inverto LNB du bruger passer til en offeset parabol, og den skærm du har et en focus paraobol.

     

    Derfor skal du bruge et feedhorn som passer til skærmen og anskaffe dig en C120 flance LNB http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=175

     

    Hilsen

    Tyksak 


Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button