LG 50PK550N – hjælp til at finde digital kanaler!!!! Er desperat!!

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #58629
    xenoh
    Deltager

    Der er kommet en løsning:-) Nyt tv det bliver et samsung som elgiganten garantere kan klare disse frekvenser og båndbredde, mit tv kan åbenbart ikke køre 8 mhz båndbredde, jeg bytter det og får et nyt på mandag, men tak for hjælpen alle sammen er meget taknemlig, uden jer var jeg ikke nået til denne konklusion:-)

    #58630
    Preben Pedersen
    Deltager

    Hej Xenoh,

     

    Se netop lige det med valg imellem 6 -7 – 8Mhz på setop boksen, gøre at den kan finde frekvenserne 218000 og 226000, det ser ud til, at dit TV kun søger med 7 Mhz på samme frekvenser .Dette burde LG kunne svare dig på, hvis de ellers vil ud med det.

    2 spørgsmål til LG:  

    Søges der med både 7 og 8 Mhz i VHF båndet ?

    Hvis der søges med 8 Mhz i VHF båndet, hvilken frekvenser søges der så på i VHF båndet ?

     

     

    Det burde også være muligt, at en fremtidiget firmware opdatering kan løse dette problem, hvis LG ellers har bygget deres TV-tuner rigtigt.

     

     

    Hele denne problematik, er opstået i 2006, da folketinget besluttede, at MUX1 skulle være must carry og tilgængelig i grundpakken, selv om mange antenneforeninger havde grundpakker, som kun lå i VHF-båndet, uden samtidiget at kræve af tv-fabrikanterne, at der skulle kunne søges i VHF båndet efter nordig.org standarden, som dog også er blevet ændret lidt på undervejs, men siden 2006, så har netop 8 mhz i VHF båndet været nævnt, dog kun som optionel. Derfor kunne antenneforening vælge, at omforme DVB-T til DVB-C, som netop kan søges på i VHF båndet eller også stille krav om setop boks (der var nemlig kun must carry, at udsende Mux1 ikke at man skulle kunne modtage det hos det enkelte medlem).  Det har også stor betydning for udnyttelse af anlægget frekvensbånd, som ville blive begrænset ret meget, hvis man skulle havde grundpakke, som sluttede i UHF båndet.

     

    At boligforeningen/antenneforeningen har givet en setop boks, som god service (selv om de ikke behøvde det), men hvis man har fuldpakken og som du nævner omkring tv2 sport, så burde man kunne genudsende Mux1 og Mux2 på frekvenser i UHF-båndet, som går fra UHF kanal 21 – 59, da de sidste kanal 60 – 69 er givet væk til andet formål senere, som evt. kan give forstyrrelser, hvis de benyttes, dog ikke sikkert, men det må fremtiden vise.

     

    Desværre har dette forum skiftet til nyt lagout, samt nedlukke adgangen til det gamle forum, her var gode artikler omkring dette problem med Mux1 i VHF båndet. Og bare vent til udmeldning omkring skift til DVB-T2/Mpeg4 HD, så skal der igen skiftes tv-udstyr, så frem man ikke for tv-signalet leveret via en antenneforening/kabeltv, da man her kan skifte til modtagelse af tv-kanalerne fra anden udbyder end de luftbåret DVB-Tx signaler og så sende dem videre i DVB-T/Mpeg2+Mpeg4 HD eller DVB-C/Mpeg2+Mpeg4 HD.

     

    Sammenhold giver nu flere muligheder, for at forlænge levetiden på tv-udstyr, dog uden der gives evighedsgaranti Winkny 

    Derfor er det en meget god idé, at undersøge/forespørge sin tv-udbyder, før man køber nyt tv-udstyr eller bruge sin demokratisk stemme på boligforeningen møder/antenneforeningens generalforsamling, så løsninger kan tilpasses. Google-søgning har givet denne http://www.osterbroantenneforening.dk/?page=Digital (valgt løsning med konvertering til 7Mhz i VHF) og http://antenne.yderholm.net/tv.htm 

     

    Afventer spændt dit svar, på hvad LG svarer Winkny 

     

     Kan se, jeg har været forlangtid om, at skrive mit indlæg, du har posted et nyt, held og lykke med dit nye tv

     

     

     

    #58631

    Preben Pedersen sagde:

    Desværre har dette forum skiftet til nyt lagout, samt nedlukke adgangen til det gamle forum, her var gode artikler omkring dette problem med Mux1 i VHF båndet.


     Det gamle forum kan man skam stadig besøge.

    #58635
    Anonym
    Gæst

    admin sagde:

    Preben Pedersen sagde:

    Desværre har dette forum skiftet til nyt lagout, samt nedlukke adgangen til det gamle forum, her var gode artikler omkring dette problem med Mux1 i VHF båndet.


     Det gamle forum kan man skam stadig besøge.


    Kan ikke finde linket til det – måske, det var bedre, hvis du smider det på forsiden igen, som før? Da var der et link, som hed: “Besøg det gamle forum her”.Smileny

    #58636
    per drage
    Deltager

    Turbo sagde:

    admin sagde:

    Preben Pedersen sagde:

    Desværre har dette forum skiftet til nyt lagout, samt nedlukke adgangen til det gamle forum, her var gode artikler omkring dette problem med Mux1 i VHF båndet.


     Det gamle forum kan man skam stadig besøge.


    Kan ikke finde linket til det – måske, det var bedre, hvis du smider det på forsiden igen, som før? Da var der et link, som hed: “Besøg det gamle forum her”.Smileny


     

    virker fint her, klik på den fremhævede tekst   `DET GAMLE FORUM KAN MAN SKAM STADIG BESØGE

    mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58637
    Anonym
    Gæst

    Per Drage skrev:

    Virker fint her, klik på den fremhævede tekst   `DET GAMLE FORUM KAN MAN SKAM STADIG BESØGE

    Ja, har allerede gjort dette, men når denne tråd forsvinder fra forsiden, og man så skal til at rode rundt på siden efter den… Så var det da nemmere før, synes jeg. Også for andre, som er her på siden, og ikke lige får den linkede side anbragt i favoritlisten.

    #58641

    Tror ikke link på forsiden er relevant for så mange længere, her hvor der nu er gået et stykke tid. Men naturligvis skal der være et link. Har lavet et Gammelt forum under Diverse med link til det gamle forum. Så er det fast der.

    #58642
    Anonym
    Gæst

    Det var jo en go’ ting!Thumbs up Der er jo et par stykker her i forummet, som har savnet linket…

    #58647
    Preben Pedersen
    Deltager

    Takker for genskabelsen af det gamle debatforum, som dog har været nedlagt eller som nu igen har skiftet link navn. Thumbs up

     

    Det giver dog igen en masse døde link i det gamle debat forum, hvor der linkes til andre artikler i samme debat-forum, lille eksempel

    http://www.henrikfredborg.dk/digitalt/topic.asp?TOPIC_ID=5050 , hvor jeg linker til http://www.digitalt.info/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3974, dette link havde jeg rettet efter som skiftet til det nye digitalt.tv, så hed det gamle debat-forum http://www.digitalt.info , men nu hedder det http://www.henrikfredborg.dk/digitalt .

     

    Håber det så forbliver sådan fremover ellers forsvinder en god del af danmarks historik omkring tv-markedet, samt jeg må indrømme, at jeg overvejer skift til recordere debat-forum, som jo bevare sit debat-forum længere bagud. Respekt

     

    DK

     

     

    #58648
    Anonym
    Gæst

    Kan du blive her, Preben Pedersen!! Ikke noget med at smutte, nu hvor det nye forum er kommet op at køre, og udover designet, ellers igen fungerer som det gamle.Respekt

    #58649

    Det gamle og nye forum bliver, hvor de er nu.

    For bare at nævne det en sidste gang, så var intentionen ikke at smide noget væk. Jeg havde skam gerne beholdt det gamle forum, men det var ikke teknisk muligt. 

    Jeg har desværre ikke lige økonomi til at få folk til skrive konverteringsprogram for de gamle indlæg… Jeg bruger mere tid på digitalt.tv, end jeg tjener ind igen, og det rækker langt fra til at fungere som fuldtidsbeskæftigelse for mig. Gør mit bedste både ud fra egen interesse for emnet og for at levere indhold og platform for at dele viden for ligesindede.

    Og så har vi vist for alvor forladt trådens oprindelige emne 🙂

    #58650
    Anonym
    Gæst

    Ja, og hvad hjælper det så at finde et andet site, fx ovre hos Recordere, og de så finder på at lave om på det hele? Nyt udseende – nyt forum? Så starter den garanteret forfra for dem, med diverse indlæg om ønsker til ændringer, forslag, software-bøvl, kort sagt, alt det, vi har været igennem her…

     

    Det ville da være kedeligt, hvis dette site lukkede, synes jeg, så kære brugere – bliv her!

    #58651
    Anonym
    Gæst

    Admin skrev:

    Og så har vi vist for alvor forladt trådens oprindelige emneSmile

    Xenoh skrev:

    Der er kommet en løsning:-) Nyt tv det bliver et samsung som elgiganten garantere kan klare disse frekvenser og båndbredde, mit tv kan åbenbart ikke køre 8 mhz båndbredde, jeg bytter det og får et nyt på mandag, men tak for hjælpen alle sammen er meget taknemlig, uden jer var jeg ikke nået til denne konklusion:-)

     

    Så er tråden ledt tilbage på sporet igen… 

     

    #58654
    per drage
    Deltager

    Turbo sagde:

    Admin skrev:

    Og så har vi vist for alvor forladt trådens oprindelige emneSmile

    Xenoh skrev:

    Der er kommet en løsning:-) Nyt tv det bliver et samsung som elgiganten garantere kan klare disse frekvenser og båndbredde, mit tv kan åbenbart ikke køre 8 mhz båndbredde, jeg bytter det og får et nyt på mandag, men tak for hjælpen alle sammen er meget taknemlig, uden jer var jeg ikke nået til denne konklusion:-)

     

    Så er tråden ledt tilbage på sporet igen… 

     


     

    mon den så bliver på rette spor

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button