købe Vu+ Duo

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56338
    eidsvik
    Deltager

    Når vi skal købe noget til Færøerne,er det ikke alle som tager den danske moms af beløbet.Hvordan er det når i køber fra Tyskland,skal i betale moms da.Jeg har skrevet til hm-sat-de,men har ikke fået noget svar endnu,tror også det er billigere i Tyskland.

    Hey kram5610 måske du kan hjælpe mig.Min kone og jeg var i Flensburg i 4 dage 2 år siden,smuk by med masser af inkøbsmuligheder,og meget billigt.

    #62093
    langkawi
    Deltager

    Det der ligger i det, med at få momsen retur er, at man kan få den retur, men at man så til gengæld skal betale moms i eget land. DET er en dårlig forretning, når man bor i DK. I Tyskland betaler de typisk 16% mens den er 25% herhjemme.
    Der laves udførselspapirer, så du kan være sikker på, at få en regning fra Told&Skat bagefter 😉

    #62095
    Palleba2000
    Deltager

    Problemet er, at det er flere forhandlere der slet ikke vil trække momsen fra, selv om man bestiller varen til udlandet.

    Jeg selv er kommet ud for at en dansk forhandler har nægtet at trække momsen fra, selv om varen skulle sendes til Færøerne. Så når jag har fået pakken, så har den kostet mig Varens verdi+moms+forsendelse+fortoldningsgebyr+10% told+moms, så 2x 25% moms og 10% told.

    Men de gange jeg har bestilt varer fra Tyskland, har de trukket momsen fra (16%).

    Har selv aldrig været i Tyskland, men enkelte butikker i Danmark har tilbudt mig at skrive de papirer der skal til for at få momsen tilbage ved rejse fra Danmark, men jeg har aldrig brugt muligheden, da jeg ikke gider det bøvlede papirarbejde.

    Men hvis “eidsvik” køber fra sidens sponsor (TV-Radio-Shoppen), så får han garanteret varen tilsendt uden moms.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button