Køb af stærkere antennekabel gav sort skærm

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #69331
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg bor i København, uden tv-pakke med som licensbetaler og ville tilslutte mit tv (som har alle de fornødne specifikationer vedr. digital modtager osv.) Således at jeg blot kunne se de almindelige dr. kanaler. Dette lod sig også gøre, omend signalet var meget ringe og jeg kom frem til, efter omfattende research, at jeg skulle prøve at købe et nyt og bedre antennekabel.

    Så erhvervede jeg et Vandenberg – antennekabel der er Yousee Ready & Stofa – approved.

    Efter at have taget det antennekabel i brug, så er der fuldstændig sort skærm, når man tænder for Tv’et og den kan ingen kanaler finde.

    Jeg har på ingen måde forstand på Tv, signaler osv. udover hvad jeg lige umiddelbart har kunnet google mig til, så hvis der nogle der har et forslag til hvordan jeg kan afhjælpe problemet ville det være fedt.

    #69332
    Niels Petersen
    Deltager

     

    Hvilken antenne bruges, og hvordan er den placeret.?

    #69333
    Anonym
    Inaktiv

    Vi har ingen antenne i stuen, går udfra at der er en fællesantenne i bygningen, men har ikke undersøgt det, bør jeg gøre det?

    Jeg har blot plugget antennestikket ind i det tilhørende stik i væggen.  Og som sagt fangede det dårlige antennestik kanalerne, men med dårlig stabilitet/signal.

    #69335
    Niels Petersen
    Deltager

     

    Du har skrevet at du ikke har en TV pakke. Så derfor er det jo indlysende at der heller ikke er en levering af signal til dig, og derved kan der heller ikke modtages noget når der sat er kabel i vægdåsen.

    #69336
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har ikke forstand på det, jeg troede bare at man altid burde kunne tage DR – kanalerne uanset om man havde en TV-pakke eller ej. Hvilket Tv’et også kunne med det dårlige antennekabel umiddelbart ikke så indlysende for mig.

    Men det er altså ikke meningen?

     

    #69337
    Niels Petersen
    Deltager

    Det der kom ind på det dårlige kabel er indstråling, netop fordi det er et dårligt Kabel.

    Enten må der betales for levering af signal, eller der skal opsættes en antenne.

    #69338
    Anonym
    Inaktiv

    Tak for din hjælp 🙂

    #69427
    lytro
    Deltager

    Hvis du kunne få et signal ved indstråling på kablet, SÅ køb en alm UHF antenne til at modtage DR signaler.

    Lynge 🙂

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button