Kedelig overraskelse med Canal Digital PVR 101-ST. Venter en glædelig overraskelse med HD Entertain Center?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56779
    kaare
    Deltager

    Undertegnede har anvendt PVR 101-ST satboksen lige side den kom på markedet. For nylig fik jeg en ny 46″ Samsung fladskærm og samtidig en kedelig overraskelse, idet jeg konstaterer at billedkvaliteten fremtræder betydelig mere diffust med boksens satellittuner sammenlignet med tv’ets egen DTT tuner. Har sammenlignet programmer fra DR1 og DR2 via Hovesenderen, hvor billedet står som en drøm, og jo, jeg har anvender HDMI indgangen med et kabel af højeste kvalitet, og signalstyrken ligger på omkring 86. 

    Mit spørgsmål er, om der her i forummet har været tilsvarende erfaringer med billedkvaliteten, idet det vil være formålsløst for undertegnede at skifte, såfremt kvaliteten ikke er bedre med den nye boks. Så vidt jeg ved, anvender Canal Digital ellers en langt højere bitrate end de jordbaserede signaler. Håber på et svar herinde fra, idet jeg nødig vil tvinges til at skifte til Boxer.

    mvh
    Ole Kaare

    PS: Har været i kontakt med Canal Digital, men der får man en sludder for en sladder af en medarbejder med standardsvar uden konkret relevans til problemet

     

    #64389
    collector
    Deltager

    du er sikker på du modtager DVBS versionen af DR1 og DR2 på din PVR? idet din PVR boks jo også har egen DVBT tuner, som kunne være dårligere end tv’t. og sidst så kan TV’t forbedre billedkvalitet når den behandler DVBT signalet anderledess end når din DVBT PVR modtager gør det.

    Men prøv om du ikke kan se forskel på DVBS DR1 og 2, end PVR modtagerens DVBT version af antenne signalet, som helt sikkert er mere ringe.

    #64397
    kaare
    Deltager

    Tak for hurtigt svar. Ja, jeg er sikker på min skelnen mellem boksens satellit- og terrestrial tuner (har rodet med antenneudstyr i mange herrens år), og jeg er ikke i stand til at konstatere en kvalitetsforskel på de to tunere. De er lige ringe billedmæssigt sammenlignet med tv’ets egen tuner, men forklaringen må vel ligge i, som du selv anfører, at tv’et behandler DVBT signalet anderledes.

    Jeg har selvfølgelig individuelt tilpasset alle parametre optimalt hvad angår lys/kontrast/farve etc. med blandt andet en Spyder kalibrator for henholdsvis tv’ets tuner og boksens tunere, men som nævnt tv’ets egen tuner er den absolutte vinder. Billedet fremtræder mere brillant og ikke diffust som via satboksens tunere. Da jeg fik boksen i sin tid var der absolut ingen forskel i billedkvaliteten ved sammenligning, erindrer jeg, men i dag er det ret iøjnefaldende, hvorfor jeg overvejer Canal Digitals seneste boks i håb om, at den behandler signalet bedre, men jeg tvivler oprigtigt.

    Et digitalt signal er jo et signal, der ikke på samme vis som et analogt kan forringes. Bevares man kan tilføre det mere eller mindre lys/kontrast/farve etc., som jeg har nævnt i forbindelse med kalibreringen.

    mvh

     

    #64401
    Bobben
    Deltager

    Det er trolig skalering i  HDPVR 101-ST som gjør at kvaliteten ser dårlig ut. DR1 og DR3 sender f.eks. 720p. Du kan teste med å sette HDPVR 101-ST til å levere 720p over HDMI. Det bør gi forbedret kvalitet for DR1 og DR3.  Det er også mulig at SD kanaler heller ikke skaleres særlig bra.

    HD Entertain Center har ikke samme problem.

    #64414
    kaare
    Deltager

    Tak for det seneste svar. Jo, jeg har forsøgt at anvende720p via HDMI som alternativ til 1080i, men det ændrer desværre ikke ved det faktum, at omtalte skærmbillede er og bliver ringere ved sammenligning med et tilsvarende genereret af tv’ets egen jordbaserede tuner. Møgirriterende, idet jeg har hidtil været glad for boksen, men det må vel være signalbehandlingen/skaleringen som halter. HDMI kablet kan vel ikke være en faktor?

     

    BREAKING NEWS – FUNDET LØSNINGEN MEN IKKE ÅRSAGEN TIL LØSNINGEN

    Har hidtil som foreskriften oplyste tilsluttet satboksen til “HDMI in 1 (STB)”. Skiftede eksperimentalt satboksen til “HDMI in 3” og VUPS, billedet står lige så krystalklart og naturligt skarpt som via tv’ets egen tuner. I øvrigt er billedet nu fuldt ud kontrollerbart med tv’ets diverse parametre. Før HDMI skiftet var det på en mærkelig vis skævt i flere vinkler, grønskær i skygger, sorte skygger i personers panderynker, udefinerbar skæv kontrast og unaturlig hudfarve, som kun delvist kunne oprettes. Nu fremtræder billedet naturligt og super harmonisk, så jeg lige frem er bange for, at personerne træder ud af skærmen og ind i stuen. Vidunderligt, men er der en teknisk kyndig, der på forståelig vis kan forklare forskellen på de to interface med og uden STB angivelsen?

    mvh

    #64466
    collector
    Deltager

    forskellen på HDMI1 og HDMI3 lyder mere som defekt HDMI1 eller at kabel ikke sat korrekt i porten. dog er der jo også muligheden at du har sat expert indstillinger på dit tv og tilføjet dem på din HDMI1 indgang, og stadig kører standard på HDMI3 .  På forskellige TV kan du jo vælge hvilken type enhed som er tilsluttet, og er det tilfældet, så burde du kunne fravælge STB og derved måske bekræfte at det ikke er det som er afgørende for det bedre billed.
    Tror på det er dine skærm indstillinger på HDMI3 som er ændret ift. HDMI1 og intet andet.

    #64536
    kaare
    Deltager

    Svar til Collector, Nej, nej, jeg er ikke en af de fjollerikker, der ikke ved, hvad jeg laver. Har tilbage i tiden arbejdet med antenneopsætning og kender mit nye tv i alle detaljer betjeningsmæssigt, men nok om det. Har netop modtaget Canal Digitals HD Entertain Center og med den tilsluttet HDMI in 1 står billedet som en drøm. Hvad årsagen er/var aner jeg ikke, men der må have været et eller andet forstyrrende i den gamle satboks PVR101-ST

    #64544
    ankerhpetersen
    Deltager

    kan være interesseret i den gamle CD box Pwr 101

    #64545
    kaare
    Deltager

    Sagen er den, at den gamle satboks beholder vi, idet vi har en lang række go’e film liggende på den, som vi nødig vil miste, og så kan vi samtidig fortsat anvende den, hvis vi skal optage fra et jordbaseret signal, men ellers tak for din interesse.

    mvh

    #64554
    ankerhpetersen
    Deltager

    Hej

    Jeg mener nu at der er en opdatering så den nye kan levere jordbaseret signal.

    Når du engang har set filmene er jeg stadig interesseret, men det kan jo være at det er “gemmefilm”

    Vh

    Anker

    #64555
    kaare
    Deltager

    Jeg har noteret mig din interesse for min HD PVR 101-ST satboks. Nej der er ingen fysisk DTT indgang på den nye boks. Jeg er nysgerrig, i givet fald, hvad ville du give for min gamle boks?
    mvh

     

     

    #64556
    langkawi
    Deltager

    ankerhpetersen Høng (Canal digital Pwr box) sagde
    kan være interesseret i den gamle CD box Pwr 101

     

    Hvad med et lettere brugt HD Entertain Center?

    #64557
    Vagnen
    Deltager

    kaare sagde
    Jeg har noteret mig din interesse for min HD PVR 101-ST satboks. Nej der er ingen fysisk DTT indgang på den nye boks. Jeg er nysgerrig, i givet fald, hvad ville du give for min gamle boks?
    mvh

     

     

    Korrekt, der er ikke en fysisk DTT indgang på HD Entertain Center.

    Denne kan benyttes istedet:

    https://digitalt.tv/canal-digital-produktnyheder-praesenteret/#dvb-t_usb_tuner_mulighed

    Du kan få fat i den ved at kontakte Canal Digital.

    #64558

    Vagnen sagde

    kaare sagde
    Jeg har noteret mig din interesse for min HD PVR 101-ST satboks. Nej der er ingen fysisk DTT indgang på den nye boks. Jeg er nysgerrig, i givet fald, hvad ville du give for min gamle boks?
    mvh

     

     

    Korrekt, der er ikke en fysisk DTT indgang på HD Entertain Center.

    Denne kan benyttes istedet:

    https://digitalt.tv/canal-digital-produktnyheder-praesenteret/#dvb-t_usb_tuner_mulighed

    Du kan få fat i den ved at kontakte Canal Digital.

    Og mere uddybende her https://digitalt.tv/usb-dvb-t-tuner-til-hd-entertain-center-fra-canal-digital/

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button