Kan ikke se DR1 og DR2 på König KN-DVBT-IN61 digital stueantenne

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57053
    shielddk
    Deltager

    Hej med jer,

    Nogen der kan forklare hvorfor jeg ikke kan se DR1 og DR2, men godt Ramasjang, DR3, DRK og Folketingskanalen?

    Den nye stueantenne får sine 5V og er tændt. Den sidder i tv’et med et normalt antennekabel…

    I følge dr’s hjemmeside bor jeg præcis i et område som har ‘tvivlsomt signalmodtagelse’…(surpriiice halvdelen af Kbh er markeret det samme – ufatteligt at man kan levere sådan et dårligt signal!!!!) har det nogen indflydelse på lige præcis de 2 kanaler?

     

    Håber I kan hjælpe – fatter nada lige nu. :-/

    #66176

    Hej,

    DR’s kanaler sender på to forskellige frekvenser, der kan variere i modtagelses-kvalitet. Så du kan sagtens komme ud for at du kan modtage Ramasjang, DR3, DRK og Folketingskanalen men ikke DR1 og DR2.

    Du må prøve at flytte din stueantenne for at se om du kan få bedre signal, så du får alle kanaler med. Nogle centimeter kan gøre en stor forskel i centrum af byer, hvor der er en forhindringer for signalet.

    Hvis du kan lave en manuel søgning på frekvensen 730 MHz  i Kbh., hvor du kan få signalindikatorer frem på dit tv, så kan det være en måde at finde en god placering på. 

    #66177
    shielddk
    Deltager

    Hej Bo,

    Tak for dit hurtige svar!

    Desværre, så får jeg kun ca 20% styrke og få sekunder hist og her på ca 30%, uanset hvordan jeg vender og drejer den/skifter sted.

    Helt seriøst – kan DR virkelig levere sådan et dårligt signal over hele kbh? Så desuden at HELE Sorø er død – ikke engang ‘usikkert signal’!?

    #66178
    reslfj
    Deltager

    shielddk sagde
    Hej Bo,

    Helt seriøst – kan DR virkelig levere sådan et dårligt signal over hele kbh? Så desuden at HELE Sorø er død – ikke engang ‘usikkert signal’!?

    TV signaler er beregnet til at modtage fra en udendørs antenne, der har en egenforstærkning uden elektronisk forstærker på 10 gange og er placeret frit og 10 m over jorden. 

    Faktisk er der et meget godt TV antennesignal i København, så godt at du kan se mux2 med DR3 og DRK mfl.  selv med en indendørs antenne.  Men man kan ikke påregne at signalet kan gå gennem alle steder til de lavere etager eller i kældre.

    Tv signalet sendes fra Hove masten mellem København  og Roskilde og fra Gladsaxe masten. Men derudover sendes det samme signal fra Lynetten 8 kW og fra tårnet ved telefonhuset i Borups Allé 2 kW.  De to sidste med vertikal polarisation, dvs pindene på en normal antenne skal stå lodret, hvis man får signalet herfra.

    Din stueantenne – skal måske drejes 90 grader, hvis du  bor så en af de to ‘by-sendere’ anvendes.   Du skal helst have antennen i et rum, der har vinduer mod en af senderne.

    Se manualen side 3/4 Fig 3
    http://www.konigelectronic.com/en_us/television/dvb-t-terrestial/56020409?source=search

    Lars  smile

    PS!  Der sendes lokal fjernsyn med DVB-T og – tror jeg nok – testfjernsyn med DVB-T2 fra Borups Allé.  Det kan du muligvis  modtage.

    #66179
    shielddk
    Deltager

    Okay det prøver jeg i morgen. 🙂

    Ved du noget om hvorfor Sorø by er HELT død? I følge DR´s egen oversigtskort over dækning, siger at der slet ikke ER noget signal i byen? (Min gamle mor flytter derned, og Stofa, som sidder (sjovt nok) 100% på kabel tv markedet i byen, tager 189 kr/mdr for en basispakke!!!), så det er derfor jeg tester denne antenne her i byen. 🙂

    #66180
    reslfj
    Deltager

    shielddk sagde
    Okay det prøver jeg i morgen. 🙂

    Ved du noget om hvorfor Sorø by er HELT død? I følge DR´s egen oversigtskort over dækning, siger at der slet ikke ER noget signal i byen? (Min gamle mor flytter derned, og Stofa, som sidder (sjovt nok) 100% på kabel tv markedet i byen, tager 189 kr/mdr for en basispakke!!!), så det er derfor jeg tester denne antenne her i byen. 🙂

    Sorø er ikke helt død, der er bare en dårlig indendørs dækning.  Det er mere København, hvor man har de to ekstra master, jeg skrev om ovenfor.  Den ene fik øget sendestyrken 4 gange sidste forår og Borups Allé begyndte først at sende sidste år.  Boxer ønskede på trods af de højere udgifter  af give bedre indendørsdækning i det indre København, for at kunne sælge Boxertv pakker  til lejligheder inde i byen i konkurrence med især youSee.

    I Sorø skal du nok have en udendørs antenne – sådan en alm UHF antenne med mange pinde – placeret over hustaget eller evt. på en gavl med frit udsyn i nordlig retning – til lidt øst for Jyderup, hvor tv-masten står. Der er kun 27-30 km derop, men Sorø er jo omgivet af bakker og skove.  

    Alternativet er masten ved Vordingborg, men den er ca 20 km længere væk, og der er vist flere skove sydøst for Sorø.

    Lars  smile

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button