Kan et TV signal være for godt!

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55890
    ingoager
    Deltager

    Jeg har problemer med pixeleringer på Canal Digital HD kanalerne: Kanal 5, Discovery, BBC, Animal Planet, Eurosport og History. Rsten af kanalerne er super. Jeg har snakket med Canal Digital om problemet og de siger faktisk at det er fordi signalet er for godt at jeg har problemer på omtalte frekvenser. Mit signal er på 240 men de siger at det skal ligge på 170-190 for at være optimal. Min box er en Sagem ITSD81 HD fra CD. Jeg synes at det lyder mærkeligt at et signal kan være for godt. Og hvorfor er det så ikke galt på alle HD programmer (Frekvenser) ??

    C.D. kundeservice beder mig nedjustere signalstyrken på de dårlige kanaler men de ved ikke hvordan man gør det.

    Er der mon nogen der kan hjælpe mig med disse problemer??QuestionQuestionQuestionSad 

    #59585
    Anonym
    Gæst

    har du prøvet med en anden modtager

     

    har aldrig hørt at signalet fra parabolen  kan være for godt ,men cd skal jo blot feje problemet væk fra dem selv

    #59586

    Du har ikke en trådløs DECT telefon i huset?

    #59592
    lytro
    Deltager

    Hvor stor en skærm har du ?

    Ved en meget stor skærm, kan LNBen overstyres, evt skift LNB hvis den er for følsom eller sender for meget signal ud til modtageren.

     Modtageren kan have problemer med at skrue ned for signal-styrken (indgangstrinet i modtageren overstyres), skift modtager.

     Der findes dæmpe-led i forskellige dæmpninger, men men du har et problem, som skal løses først(rigtigt).

     Skift evt først modtageren (lån en anden modtager af en ven), for det er det nemmest for dig.

     

    Lynge sf smile Forum

    #59593
    Bobben
    Deltager

    lytro sagde

    Hvor stor en skærm har du ?

    Ved en meget stor skærm, kan LNBen overstyres, evt skift LNB hvis den er for følsom eller sender for meget signal ud til modtageren.

     Modtageren kan have problemer med at skrue ned for signal-styrken (indgangstrinet i modtageren overstyres), skift modtager.

     Der findes dæmpe-led i forskellige dæmpninger, men men du har et problem, som skal løses først(rigtigt).

     Skift evt først modtageren (lån en anden modtager af en ven), for det er det nemmest for dig.

     

    Lynge sf smile Forum


    Alle mottagere kan overstyres ved kombinasjonen stor antenne og LNB med høy forsterkning.  Evt. normal antenne+LNB+ linjeforsterker.  

    Om det finnes egnede dempeledd som støtter DC er jeg ikke sikker på.  Jeg har selv noen slike dempeledd liggende men de blir utrolig varme pga. strømmen som går gjennom dempeleddet.  En coax kabel kveil vil også dempe signalet. 

    #59599
    player
    Deltager

    jetdirect sagde

    har du prøvet med en anden modtager

     

    har aldrig hørt at signalet fra parabolen  kan være for godt ,men cd skal jo blot feje problemet væk fra dem selv


    Når man beskæftiger sig med digitale sendinger, da bestræber (  ) man sig på anvende så lav en sendeeffekt som mulig. Indenfor de grænser som tåge og regn også giver. Så ja noget kan blive for kraftigt.

    Men lige hvad som sker for de der bor klods op at sendemasterne?  Winkny

    #59600
    per drage
    Deltager

    player sagde

    jetdirect sagde

    har du prøvet med en anden modtager

     

    har aldrig hørt at signalet fra parabolen  kan være for godt ,men cd skal jo blot feje problemet væk fra dem selv


    Når man beskæftiger sig med digitale sendinger, da bestræber (  ) man sig på anvende så lav en sendeeffekt som mulig. Indenfor de grænser som tåge og regn også giver. Så ja noget kan blive for kraftigt.
    Men lige hvad som sker for de der bor klods op at sendemasterne?  Winkny

    Grunden til at satelliter sender med så lille effekt er bla. at de jo kun råder over den energi som deres solpaneler kan generere

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    #59602
    ingoager
    Deltager

    Tak til alle for jeres svar.

    Jeg har ikke fundet nogen løsning endnu.

    Jeg fandt aldrig ud af om der er nogen i forummet der har haft samme problem med C.D.Crazy

    #59611
    lytro
    Deltager

    Du skal ikke søge efter en med samme problem Crazy

    DU SKAL LØSE DIT PROBLEM Respekt

     

    Lynge Smile

    #59616

    Hvis du har let adgang til parabolen så prøv evt.at dæmpe signalet ved at lægge f.eks. et vådt håndklæde hen over LNB'en og se om det gør en forskel. Jeg tviler nu lidt på det men du har ikke svaret på hvor stor din parabolskærm er?

    Kanal5 HD, Eurosport HD skifter snart frekvens /frekvensnyt-1-vest-januar-2011 så dem får du nok så ikke længere problemer med snart.

    #59617
    per drage
    Deltager

    ingoager sagde

    Tak til alle for jeres svar.

    Jeg har ikke fundet nogen løsning endnu.

    Jeg fandt aldrig ud af om der er nogen i forummet der har haft samme problem med C.D.icon smile kisses Forum


    Fejlen ligger med 99,9% sikkerhed i et af følgende punkter
    Defekt lnb

    defekt boks

    trådløst udstyr i nærheden af Din installation, dect tlf som Admin skriver   mobil tlf  gsm modul til alarm, modem til computer, trådløse termostater til radiatorer, prøv det ellers må Du jo bide i det sure æble og tilkalde fagfolk, og husk hvis Du gør det, så få ALTID et prisoverslag, så undgår Du mange ærgelser i fremtiden, hvor længe har Du haft Canaldigital, fordi der kunne jo være noget med reklamation, især hvis Du ikke selv har installeret.

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button