Jording af parabolantenne

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56397
    kram5610
    Deltager

    Hej

     

    Jeg er som det ses af min profil bosat i Tyskland. Her i Tyskland bliver alle parabolantenner som ikke sidder på en mast støbt direkte ned i jorden forsynet med en jordforbindelse – dette foreskriver “DIN EN 62305 (VDE 0185-305) 2011-10”.

     

    Jeg har aldrig bemærket dette i Danmark? Er der nogen der ved hvorfor man ikke gør dette i Danmark?

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    #62448
    lytro
    Deltager

    Tror også vi skal det i Danmark.

    Så vidt jeg husker – uha – i min læretid for mange dage(år) siden, skulle antenner jordes. I praksis blev det ikke gjort.

    Men der er en bekostelig adfære, der skal silkkert en elektrikker ud og banke et jordspyd i jorden og måles om det virker, det vil måske koste det samme som antennen.

    En antennemontør er ikke godkendt til det.

    Fællesantenner og sådanne anlæg er jordet.

     

    Lynge smile

    #62449
    kram5610
    Deltager

    lytro sagde
    Tror også vi skal det i Danmark.

    Så vidt jeg husker – uha – i min læretid for mange dage(år) siden, skulle antenner jordes. I praksis blev det ikke gjort.

     

    Lynge smile

    Okay – så er det nok den tyske grundighed der slår igennem… Jeg bor i et nybygger område (hvor der ikke er kabel tv), hvor langt de fleste har fået deres parabol monteret af professionelle (typisk som en del af deres nye hus) – og de er alle forsynet med jording. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button