Intet antennesignal efter opsætning af digital tv-boks fra Boxer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #69334
    Casper_DK
    Deltager

    Hej,

    Jeg har udskiftet en gammel TECHNISAT DIGYBOXX T4 med en digital tv-boks fra Sagemcom DT90 HD. Efter udskiftningen er signalet fuldstændig forsvundet, og den vil derfor ikke finde nogle kanaler.
    I selve opsætningen af kanalsøgningen kan man ændre oplysningerne om antennesignalet, men kan ikke finde ud af, om det vil have nogle effekt. Man kunne jo være så heldig, at den bare var indstillet forkert.
    Jeg har vedlagt et billede, så man kan se hvordan oplysningerne om antennesignalet er skrevet.

    Casper

    #69339
    Niels Petersen
    Deltager

    Hvilken antenne bruges, Aktiv eller Passiv.? Hvis Aktiv, har den egen forsyning eller får den fra boksen.?

    Kan se på billedet at forsyning til antenne er stillet til ja.

    #69340
    Casper_DK
    Deltager

    Er ikke den store ekspert inden for antenner, men har nogle billeder af den her. 

    #69341
    Niels Petersen
    Deltager

    Forsyningen til den kommer fra boksen.? Hvilken sender modtages der signal fra.? Kan se at den er opsat til at modtage fra en hjælpesender, ikke en Hovedsender.

    Indendørs kan også være en dårlig placering.

    #69342
    Casper_DK
    Deltager

    Ja forsyningen kommer fra boksen. Ang. senderen, så ved jeg ikke hvilken sender der modtages signal fra.

    #69343
    Niels Petersen
    Deltager

     

    Det er ret vigtigt at vide hvor der modtages fra, da det som jeg skrev har betydning for hvordan antennen er opsat. Det forringer modtagelse en god del hvis den er opsat forkert.

    #69344
    Casper_DK
    Deltager

    Hvordan finder man ud af, hvor der modtages fra?

    Ved godt jeg spørger meget, men dette er ikke lige min spidskompetence. Mange tak for hjælpen 🙂

    #69345
    Niels Petersen
    Deltager

    Hvilken sender ligger i den retning den er opsat til.?

    Hvilken by bor du i.?

    #69346
    Casper_DK
    Deltager

    Jeg bor i tølløse.

    #69347
    Niels Petersen
    Deltager

     

    Så er det Jyderup senderen der skal bruges, den er Vandret polariseret ikke lodret, så antennen er forkert opsat.

    #69348
    Casper_DK
    Deltager

    Okay. Jeg siger mange tak for hjælpen. Jeg prøver at se om det virker i morgen 🙂

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button