Indbygget retur sender/PC i DAB radio

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #68499
    krolle
    Deltager

    Er der nogen her i forumet det ved noget om at der skulle være indbygget en sender/pc som sender dine oplysninger omkring radio programmer og tidspunkter m.m. Som du lytter på, og dette er for at kunne rette reklamerne mod dig som lytter.

    hørte om en der havde en bærbar DAB radio som kun kunne holde ca. 2 timer på grund af sender og pc’en der er indbygget.

    #68500
    Anonym
    Inaktiv

    Sådan fungerer DLS som det kaldes normalt ikke. Det bruges normalt kun til tekst beskeder, så som stationens navn, hvilket musik nummer der pt. spilles og eks. traffik meldinger.

    Nogle stationer kan også finde på at anvende det til at vise en program oversigt for hvilke programmer der sendes i løbet af dagen og de kommende dage.

    Så det anvendes egentlig kun på samme måde som RDS på almindelig FM radio.

    Så jeg hælder ret kratigt i mod, at du er blevet et offer for en and. Jeg har aldrig hørt om at det anvendes til personligt rettede reklamer. Den korte batteri tid, skyldes nok nærmere at vedkommende havde en DAB radio der var noget billigt bras.

    #68501
    krolle
    Deltager

    Jeg er ikke helt overbevist, en anden ting hvorfor koster de langt over 1000kr når vi bare taler om en radio??? Burde ikke koste ove 200kr made i China.

    jg læste det i et forum som jeg desværre ikke husker og har ikke kunne finde noget på nettet

    #68502
    Anonym
    Inaktiv

    En transportable noname DAB radio fra Kina eller Taiwan, kan du få for et par hundrede kroner. Min mor har sådan en, som hun købte i en isenkram butik i Odense for et par år siden.

    Ved mærkevarer har det altid været sådan, at en stor del af det du betaler for varen du køber, udelukkende kun går til det mærkevare navn der er knaldet på og ja, så er der også lige det her med de her 25% moms der også knaldes oven på af staten som butikken vil have at du også skal dække, plus butikken også vil have at du er med til at dække deres dyre månedlige husleje og lønen til medarbejderne.

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button