hvordan tager jeg også FM

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55771
    mikkidk
    Deltager

    Jeg har opsagt min TV-pakke. Gider ikke længere betale formuer for ikke at have valgfrihed og være tvungen til at betale diverse udbyderes ublu priser for kanaler jeg ikke ser. Det er vanvid og er logisk set oldnordisk!!

    Men til mit spørgsmål: Jeg har i stedet plugget en stueantenne til, som trækker mine “gratis” kanaler ind perfekt. Men hvad med min radio/receiver? Der er ikke noget udtag på min antenne til radio. Skal jeg have en separat antenne til radio, eller kan man købe antenner med udtag til både TV og radio?

    #61365
    kram5610
    Deltager

    mikkidk sagde

    Jeg har opsagt min TV-pakke. Gider ikke længere betale formuer for ikke at have valgfrihed og være tvungen til at betale diverse udbyderes ublu priser for kanaler jeg ikke ser. Det er vanvid og er logisk set oldnordisk!!

    Men til mit spørgsmål: Jeg har i stedet plugget en stueantenne til, som trækker mine “gratis” kanaler ind perfekt. Men hvad med min radio/receiver? Der er ikke noget udtag på min antenne til radio. Skal jeg have en separat antenne til radio, eller kan man købe antenner med udtag til både TV og radio?

    Hej

     

    Hvor bor du? Hvad ønsker du at modtage? Jeg har parabol tv og har derfor heller ikke noget FM-udtag. Jeg har derfor afisloret et stykke antennekabel og monteret dette på et antennestik. Med dette kabel modtager jeg alle lokale kanaler (det vil sige 11 tyske og 8 danske) i perfekt kvalitet.

    Det vil sige, ønsker du blot at modtage de lokale relevante kanaler, kan man i de fleste tilfælde nøjes med et lille kabel som beskrevet ovenfor. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61366
    Anonym
    Gæst

    mikkidk sagde

    Jeg har opsagt min TV-pakke. Gider ikke længere betale formuer for ikke at have valgfrihed og være tvungen til at betale diverse udbyderes ublu priser for kanaler jeg ikke ser. Det er vanvid og er logisk set oldnordisk!!

    Men til mit spørgsmål: Jeg har i stedet plugget en stueantenne til, som trækker mine “gratis” kanaler ind perfekt. Men hvad med min radio/receiver? Der er ikke noget udtag på min antenne til radio. Skal jeg have en separat antenne til radio, eller kan man købe antenner med udtag til både TV og radio

     

    husk af hvis du vil se tv2 efter nytår så skal du aligevel til og betale til en udbyder (boxertv.dk)

    #61367
    mikkidk
    Deltager

    Hej Morten

    Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.

    Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.

    Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?

     

    @ Jet

    Ja, jeg ved det, og det er møjirriterende. Men så må jeg undvære TV2. Jeg nægter at skulle betale en eller anden dum grundpakke for at modtage TV2, som alligevel kun sender genudsendte spillefilm, når det kommer dertil.

    #61369
    kram5610
    Deltager

    mikkidk sagde

    Hej Morten

    Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.

    Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.

    Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?

     

    Jeg havde kabel og antennestik liggende så jeg forsøgte først med den “gratis” hjemmelavede løsning – med held. Hvis du ikke ligefrem bor i en kælder burde du kunne modtage en del kanaler. Jeg ville starte med at lave en selv, da de små antenner man kan købe ofte ikke er bedre. I min verden er en rigtig antenne en god gammeldags antenne s om den her:

     http://www.google.dk/imgres?q=triax+3+element+fm+aerial&um=1&hl=da&sa=N&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbnid=7pWwNUgU-NnvbM:&imgrefurl=http://satellites.freedomcore.com/index.php/retail/triax-3-element-fm-aerial.html&docid=K4dW4el1LBK5AM&itg=1&imgurl=http://satellites.freedomcore.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/m/fm3tr_9.jpg&w=300&h=300&ei=IoK5TrS9JY7Cswa9hZHfBg&zoom=1&iact=rc&dur=642&sig=111931961903411123278&page=1&tbnh=158&tbnw=158&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=65&ty=68

     

    Men den kan man jo ikke gemme i stuen 🙂

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61370
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde

    mikkidk sagde

    Hej Morten

    Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.

    Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.

    Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?

    Jeg havde kabel og antennestik liggende så jeg forsøgte først med den “gratis” hjemmelavede løsning – med held. Hvis du ikke ligefrem bor i en kælder burde du kunne modtage en del kanaler,med min løsning.

    Jeg ville starte med at lave en selv, da de små antenner man kan købe ofte ikke er bedre. I min verden er en rigtig antenne en god gammeldags en som den her:

    http://www.google.dk/imgres?q=…..#038;ty=68

     

    Men den kan man jo ikke gemme i stuen 🙂

     

    Mvh.

    Morten Hesseldahl

    #61371
    mikkidk
    Deltager

    Haha. nej, Kram. Den ser ikke særlig diskret ud i hjørnet af stuen :).

    Men jeg vil da kaste mig ud i sådan en der bliver beskrevet her. Lyder jo både effektiv og billig.

    I skal alle have tak for jeres svar.

    #61382
    urup
    Deltager

    Anskaf dig en gammeldags TV stueantenne og brug dem. Så kan du fange alt hvad der er i luften omkring dig dk

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button