Hvordan stabilisere/ forbedre jeg mit antenne signal til Bokser Tv

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56700
    JesperDK
    Deltager

     

    Jeg er i den situation at kvaliteten af mit antenne signal svinger meget – når det er godt vejer så er signalet fint, men så snart det regner eller blæser så forsvinder nogle kanaler – især tv2 news og TV 3 plus.

    Skal jeg have en kraftiger antenne ? eller ?

    Jeg har i dag en Maximum UHF 15 A udendørs på tagkanten og en indendøres triax antenne forstærker.

    Nogle gode råd ?

     

    #63938
    reslfj
    Deltager

    JesperDK sagde
     

    Jeg er i den situation at kvaliteten af mit antenne signal svinger meget – når det er godt vejer så er signalet fint, men så snart det regner eller blæser så forsvinder nogle kanaler – især tv2 news og TV 3 plus.

    Skal jeg have en kraftiger antenne ? eller ?

    Jeg har i dag en Maximum UHF 15 A udendørs på tagkanten og en indendøres triax antenne forstærker.

    Nogle gode råd ?

     

    Hvad er bedst   en stor friskslagtet landhøne eller hønsesalat ?

    Det er klart at hønsesalat er lettest og klart billigst, når det fx købes i Aldi.   Men for kendere af mad er der tusinde gange mere godt kød i hønen. 

    Så hold jer dog fra alt det aktive antennebras.

    Det er afgørende vigtigt at vide hvor du (bare sådan cirka)  bor* og hvilke sender din antenne er rettet mod og om ‘pindene’ er lodret eller vandret . Det er også afgørende, om der er frit sigt i retningen mod sendemasten.

    Jeg formoder du har sikret, at der er strøm til antennen og lysdioden har den rigtige farve.

    Det først du skal gøre er at udkoble Triax forstærkeren.   Der er (desværre) en forstærker i selve antennen og så skal du ret sikkert ikke have den yderligere forstærker.

    Problemerne med aktive antenner kan være mange.  Her dækker den kanalerne 61-69, som fremtidigt  anvendes til 4G bredbånd  LTE800 (4G på andre og højere frekvenser er uden betydning for antennefjernsyn).  I de fleste tilfælde kan man indskyde et filter mellem antenne og forstærker.   Det kan man imidlertid ikke gøre når antenne og forstærker er sammenbygget som med denne model.   Det skal dog klart siges at 4G/LTE800 kun kan have betydning, hvis mobilmasten er placeret indenfor nogle hundrede meter og især hvis den er lidt i samme retning som TV-masten. 

    Lars  smile

    *  Vi vil ikke  besøge dig, så opgiv ikke din nøjagtige adresse på nettet.

    #63939
    JesperDK
    Deltager

     

    Jeg kan tilføje at jer bor i 2680 Solrød Strand og det anlægget er lavet at en antennemand – men sikke nøjet møj.

    Nogle der har ideer til hvileken antenne der ville være god ?

    #63940
    nomaden
    Deltager

      Jeg kan tilføje at jer bor i 2680 Solrød Strand og det anlægget er lavet at en antennemand – men sikke nøjet møj. Nogle der har ideer til hvileken antenne der ville være god ?

    Ja du skal ha en god stor UHF antenne der er retnings bestemt denne er god til at tage langt og der kommer ikke signal bag fra. http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=1344.

    #63941
    sholby
    Deltager

    Hej

    Tjek lige inden du går i gang at du ikke har tunet ind på kanal 38 (Mux4) fra Vordingborg der er kraftig på hele sydkysten.

    Mux 4 er den med de kanaler du har problemer med.

    Lav evt en manuel søgning på kanal 31 (Mux 4) som er den du skal bruge i dit område hvis du vil have Lorry og ikke Øst og tjek lige at antennen peger mod hove 10 km sv fra Ballerup.

    Faktisk bør du manuelt indstille alle kanaler da du risikerer at få Vordingborg / Jyderup i stedet.

    Kanal 23,31,51,53,54,59Da specielt kanal 31 er utrolig kraftig på sydkysten må du endeligt ikke bruge mere en den forstærker der sidder i din antenne. Husk at den skal have strøm.

    DVS Antenne -> Netdel -> Evt. Fordelere -> TV

    Forresten! du har vel ikke den pågældende antenne koblet sammen med en til svensk tv.

    Mvh

    Svend

     

    #63942
    evilguy
    Deltager

    nomaden sagde
      Jeg kan tilføje at jer bor i 2680 Solrød Strand og det anlægget er lavet at en antennemand – men sikke nøjet møj. Nogle der har ideer til hvileken antenne der ville være god ?

    Ja du skal ha en god stor UHF antenne der er retnings bestemt denne er god til at tage langt og der kommer ikke signal bag fra. http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=1344.

    Jeg stemmer også for en TELEVES DAT-HD LTE klar antenne. Husk at den skal tilkobles en netdel for at den fungerer – jeg bruger selv en Picokom netdel, da monteringen er legende let og den er LTE klar.

    http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/televes-netdel-picokom-5795-3257/

    Hvis man ikke kan få ordenligt Tv-signal med en Televes DAT-HD antenne og en Picokom netdel, så kan man lige så godt give op på forhånd. Jeg bor i et område, hvor der er dårlig dækning fra Boxer pga. skyggevirkninger fra mange huse.

    #63945

    Kan også tilslutte mig Televes DAT-HD antenne og Picokom. Også det bedste resultat her hos mig med placering på loftet inde i midtbyen med mange huse der skygger.

    #63948
    lytro
    Deltager

    Har du ikke sendt en klage til antennemanden??

    Han skulle næsten have en chance for at lave det om.

     

    Den “kasse” du der er indendørs, er det ikke bare en forsyning til antennen.

     

    Lynge

    #63950
    reslfj
    Deltager

    lytro sagde
    Har du ikke sendt en klage til antennemanden??

    Han skulle næsten have en chance for at lave det om.

    Den “kasse” du der er indendørs, er det ikke bare en forsyning til antennen?

    Lynge

    Jeg er enig i, at den antennemand burde løse problemet, men tjek det med strømmen først.

    Du har ikke fortalt hvilken TV-mast du bruger, men i Solrød er der kun ca 20 km til  den store Hove mast 300 m og 50kW.  Her bør din antenne være rigelig stor, hvis ellers antenneforstærkeren er  OK og strømforsynet.

    Du kan selv se dækningen, hvor du bor her: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/ 

    Hvis du skifter til indendørs dækning, kan du se, hvor signalet er lidt svagt (for svagt til indendørs).   Jeg formoder du har tjekket, at der er frit udsyn i nordlig retning.  Hvis det fortsat ikke virker, så se lidt på  naboernes antenner og tal lidt med dem.  Det er muligt, at du skal have antennen op over hustaget.

    Jeg tror ikke, du har 4G/LTE problemer,  men du kan selv tjekke på  http://mastedatabasen.dk/  (vælg adresse, tjenestetype ‘Alle’ og eksisterende positioner).

    Hold ‘musen’ hen over evt. meget nærliggende master (små grønne cirkler) og aflæs  om der står LTE800 – så kan det måske give problemer, med er masterne pænt på afstand eller anvender fx LTE1800, så er 4G frikendt.

      Lars   smile

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button