hvordan kører db 7020 hd v2 som dvb-c optager

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57186
    Anonym
    Gæst

    Hvor bruger venlig er en db7020 hd når den skal køre som dvb-c optager er bruger interfacet stadig samme som på de gamle db7000 modtagere

    Er maskinen stabil dvs ikke låser,hænger i menuerne.

    Jeg kan se man kan så single tunere med dvb-c til den hvor mange programmer kan der optages med denne

    samt en med dual dvb-c hvad kan den optage

     

    modtageren koster pt 1500 dkr i Tyskland med

    dvb-s2 tuner single + dvb-c dual

    #66868
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har haft min i nogle år efterhånden og anvendt den til både Yousee og så min parabol. Jeg kan slet ikke beklage mig, meget stabil maskine der gør det den får besked på uden brok.

    Jeg kan ikke udtale mig om de tidligere bokse, men dengang jeg lige havde fået den syntes jeg, at den faktisk var ret nem at finde ud af med at søge efter kanaler og lave favorit lister. Har to favorit lister på min, en til Yousee og en til satellit kanalerne.

    Køber du den med 2 DVB-C tunere, så kan du optage fra 2 DVB-C kanaler samtidigt, eks. 1 der er kodet og 1 der er ukodet.

    Køber du den med 1 DVB-C tuner og 1 DVB-S2 tuner, så kan du kun optage fra 1 enkelt DVB-C kanal af gangen, fordi den anden tuner er reserveret til DVB-S/S2.

    Så hvis den kun skal bruges til kabel-tv, så anbefaler jeg at købe den med 2 stk DVB-C tunere, så du får mugligheden for at optage fra 2 forskellige kabel-tv kanaler samtidigt.

    #66869
    Anonym
    Gæst

    det er denne jeg er på udkig efter, tak for dit svar.

     

    https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/dreambox/504/dreambox-dm7020-v2-hdtv-dvb-s2-/-ct-twin-pvr-ready?c=36

     

    den skal samtidig gøre udfor en ældre 7000s

     

    indstiks modulerne med tunere fås både som single og dual det kan ses på hm-sat.de underdreambox

     

    hvad er det der forhindrer at optage 2 kodede kanaler samtidig, da der er 2 cam porte til moduler.

     

    I manualen står der at en wifi nøgle er med er det korrekt for den nye v2 model ?

    samt hdmi kabel

    #66871
    Anonym
    Gæst

    Der er et nyt indlæg i et forum eller et emne du abonnerer på. Se DIGITALT.TV:

    Fra: Per M
    Gruppe: Spørgsmål og svar
    Forum: Kabel-TV
    Emne: hvordan kører db 7020 hd v2 som dvb-c optager
    URL: https://digitalt.tv/forum/kabel-tv/hvordan-koerer-db-7020-hd-v2-som-dvb-c-optager/#p12507

    Indlæg:
    Afkodning af 2 kanaler samtidigt, det er noget at Dreambox ikke rigtig kan klare. Der vil den ene af optagelserne ske krypteret og skal derfor dekrypteres bag efter, hvor boksen så laver en ukrypteret klon på HDD’en.

    >>Oversat hvad betyder det i det daglige, kan man ikke umiddelbar se det man har optaget på disken ?

    At der er 2 CI porte skyldes at der findes en urskov af forskellige kryteringsformer via satellit. Så det er for at gøre det nemmere for dem der eks. har abo på 2 forskellige TV udbydere. Så kan de knalde passende CAM’s til begge med hvert deres kort i boksen og skifte mellem hver af deres kodede kanaler, uden at skulle skifte CAM og kort ud hele tiden.

    >>ok

    Og jep, der følger en USB dongle med boksen, så den kan kobles til WiFi og HDMI kabel fulgte også med.

    >>ok

    den ene tuner er dvb-s2 hvad betydning har det ifh til det gamle dvb-s ?

    der findes et program kort+cam med hd+ vil det virke i boksen

     

    Gå til din profil for at stoppe abonnement: https://digitalt.tv/forum/profile/?ptab=subscriptions&pmenu=topic-subscriptions

    #66872
    Anonym
    Inaktiv

    Alt der er optaget fra en FTA kanal kan ses uden problemer. En kanal der er blevet afkodet kan man også se optagelserne af uden problemer. Som nævnt, så er det kun en optagelse der er sket krypteret på harddisken der lige skal afkodes først inden den kan ses, men det er kun et emne hvis man optager fra 2 krypterede kanaler samtidigt.

    En DVB-S2 tuner fungerer også med alm. DVB-S.

    For at få HD+ til at virke på boksen, siger flere Tyskere at eks. et Maxcam V2 eller Maxcam Ultimate skulle virke. Men det kræver at kortet er blevet åbnet først med brugen af en modtager med CI+, eks. en HD+ godkendt modtager, hvor at et 12 måneders HD+ abo følger med gratis.

    Men min personlige holdning er det HD+ ikke kan svare sig at investere penge i. Ikke specielt gode kanaler og så afbrydes alt med reklamer hele tiden. Så der kan man sagtens nøjes med de kanaler i SD fordi de er FTA, hvilket langt de fleste Tyskeres holdning også er.

    Men hvorfor den pludselige interesse for parabol TV? Jeg troede du søgte efter en boks der kun skulle bruges til kabel-tv, hvilket Dreambox’en fuldt ud understøtter med 2 stk DVB-C tunere.

    #66875
    Anonym
    Gæst

    Til Per M 

     

    Tak for dit svar 

     

    jo leder efter en erstatning for den gamle db7000s jeg har og når nu muligheden er der så er valger for en med twin tuner på dvb-c siden oplagt .

     

    Vedr hd+ faldt blot over kort og modul ved hm-sat men jeg har nu tjekket det ud på hd+ siden at de kanaler der er der har jeg allerede i fta.

     

    det at den skal afkode 1 kodet optagelse hvis der er optaget en anden kodet optagelse er det noget den gør selv eller skal man selv gøre noget.

    #66876
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    det at den skal afkode 1 kodet optagelse hvis der er optaget en anden kodet optagelse er det noget den gør selv eller skal man selv gøre noget.  

    Jeg har altid ladet den stå på den kodede kanal at den skulle begynde optagelse på først, så jeg var 100% sikker på at den optagelse også var ukodet på HDD’en.

    Optagelse nummer 2 fra den anden krypterede kanal der så sker krypteret på HDD’en, skal man huske at dekryptere hurtigst mugligt, dette skyldes at hvis man skifter over i en ny abo periode, så passer dekrypteringen på kortet lige pludselig ikke længere med krypteringen på optagelsen, altså nøglen passer ikke længere til låsen så at sige, fordi man har fået en ny nøgle der slet ikke passer til den gamle lås.

    #66877
    Anonym
    Gæst

    Fin forklaring.

     

    kan yousee virke med softcam så det med det optagede er kodet kan undgået eller kan yousee kun med cam

    #66878
    Anonym
    Inaktiv

    Glem de softcam løsninger. Der er rigeligt af personer der ude, som har flashet PROM’en i deres Dreambox i døden med de 3rd party firmwares.

    Anvend kun Dreambox’en som den leveres. Garantien hos HM-Sat ryger også ud af vinduet hvis du gør det. De vil nægte garanti reparation hvis uheldet er ude og de opdager, at det ikke længere er den originale firmware der befinder sig på den.

    #66879
    Anonym
    Gæst

    ok dvs man må ikke ligge anden fw på den fx gemini eller peter pan og hvad de hedder så vil garantien ryge, korrekt forstået.

     

    Du skriver tidligere : Optagelse nummer 2 fra den anden krypterede kanal der så sker krypteret på HDD’en, skal man huske at dekryptere hurtigst mugligt

    Er dette ligetil dvs en funktion inde under optagelserne eller hvordan sker dekrypteringen ?

    #66880
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    ok dvs man må ikke ligge anden fw på den fx gemini eller peter pan og hvad de hedder så vil garantien ryge, korrekt forstået.

     

    Du skriver tidligere : Optagelse nummer 2 fra den anden krypterede kanal der så sker krypteret på HDD’en, skal man huske at dekryptere hurtigst mugligt

    Er dette ligetil dvs en funktion inde under optagelserne eller hvordan sker dekrypteringen ?  

    Korrekt, hold dig væk fra at flashe den med de der andre uoriginale firmwares hvis du vil beholde garantien.

    Den ene gang jeg skulle dekryptere en fil, der fandt jeg det under egenskaberne for optagelsen. Ellers holdte jeg mig til kun at optage fra en enkelt krypteret kanal af gangen, hvilket også var ret nemt grundet alle de genudsender at de hele tiden gjorde på de film kanaler jeg havde abo på.

    Men du skal altså til at bestemme dig om du vil have den boks eller ej, for de priser de er blevet sat ned til varer altså ikke evigt, det er kun et tidsbegrænset sommer tilbud og når det er ovre er de oppe på alm. pris igen på over 400 Euro.

    Så jo længere du bliver ved med at strække den med spørgsmål, desto tættere kommer vi på at tilbudet ender. Så du er nød til at tage en beslutning, ja eller nej til boksen.

    #66881
    Anonym
    Gæst

    Så er maskinen bestilt i tyskland 216€ ialt leveret, det blev den med 1x dvb-s2 single & 1x dvb-c twin   vare nr 12155-200

    Vedr tilbudet så forsvinder det ikke lige med det samme.

     

    opsætnings mæssigt er der noget man skal være opmærksom på eller kører det ligsom på den gamle boks.

    #66882
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    Så er maskinen bestilt i tyskland 216€ ialt leveret, det blev den med 1x dvb-s2 single & 1x dvb-c twin   vare nr 12155-200

    Vedr tilbudet så forsvinder det ikke lige med det samme.

     

    opsætnings mæssigt er der noget man skal være opmærksom på eller kører det ligsom på den gamle boks.  

    Egentlig ikke så meget, andet end at den anvender Linux EXT3 som saystem til HDD. Det er også klogt lige at studere den ret udførlige brugermanual der følger med som er på 91 sider.

    Desuden skal du være opmærksom på at til den pris, der har den nok ikke nogen intern HDD. Til min anvender jeg bare en 500GB USB HDD, fordi det gør det en del nemmere at eks. kopiere optagelserne over på computeren til redigering og gemme på andre medier.

    For at få adgang til USB HDD’en, der kan jeg anbefale Ext2Fsd fordi den også understøtter Linux EXT3

    http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/files/Ext2fsd/

    #66883
    Anonym
    Gæst

    Nej den er uden hdd, havde godtnok en 500gb 2½” liggende der var møntet til maskinen, det med ext disk lyder noget lettere end og flytte via lan, hvad bruger du til redigering af *.ts filerne så de kan gemmes på dvd til afspildning på aen afspiller ?

     

    Du skal have tak for dine besvarelser.

    #66884
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    Nej den er uden hdd, havde godtnok en 500gb 2½” liggende der var møntet til maskinen, det med ext disk lyder noget lettere end og flytte via lan, hvad bruger du til redigering af *.ts filerne så de kan gemmes på dvd til afspildning på aen afspiller ?

     

    Du skal have tak for dine besvarelser.  

    Jeg bruger som det første VideoRedo TVSuite 5 til redigering. I den har jeg under dens Tools/Options, sat den til at foretrække AC3 lyd, gør det også en del nemmere at klippe og kliste korrekt, eks. ved kanaler der anvender AC3 lyd og skifter frem og tilbage mellem 2.0 og 5.1 ved reklame afbrydelserne, for det lyd skift ses så også på farve forskellen i WAV formen i programmet, hvor blå er 2.0 lyd og gul er 5.1 lyd.

    Jeg anvender ikke programmet til at konvertere, jeg muxer i stedet det hele til en ny .ts fil i stedet for, hvilket det selv først anbefaler. Så under Profile Options når output er valgt, her fjerner jeg så fluebenet ved Allow multiple audio streams, så at kun AC3 lyden beholdes.

    Når det så kommer til at lave enten en Blu-ray eller DVD, så anvender jeg TMPGEnc Authoring Works til at lave menuer osv. til skiven, hvilket er en fordel hvis man har flere optagelser at man gerne vil have på en enkelt skive, så det gør skift imellem dem en del nemmere.

    HD optagelser laver jeg altid som Blu-ray, fordi jeg har en Pioneer Blu-ray brænder og fordi at det eks. ikke er noget problem at have 3 komplette film med samlet 6-7 timers spilletid i HD på en enkelt BD25 skive, grundet de kun omkring 8-9 Mbps der typisk køres med ved HD kanalerne på kabel tv.

    Et lidt større arbejde og programmerne er ikke gratis, men det færdige produkt er det værd.

    NB: Angående Ext2Fsd, så download den version der hedder 0.51, for der er nogle bugs i de senere versioner. Efter at have installeret 0.51, så kan den godt finde på at brokke sig om administrator rettigheder når drev bogstav skal tildeles. I det tilfælde, så højreklikker du bare på programmet og vælger at køre programmet som administrator.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button