Hvor stor skal signal styrke være for modtagelse af DRHD, Ramasjang?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55447
    kundekinde
    Deltager

    Hej,

    jeg bøvler med at få et godt billede til de nye DR kanaler(Ramasjang, DR HD, etc) via Windows 7 mediacenter. Jeg har et fint billede på alle tyske kanaler samt de traditionelle danske programmer(DR1, TV2). Jeg bor i sønderborg området og har installeret en Triax 32 element antenne på loftet uden forstærker – jeg har trukket en 15 meter lang ledning direkte til computeren). Billedet hakker konstant på de nye DR kanaler -signalstyrken er 90%. Samme signalstyrke har jeg på alle andre programmer, som jeg modtager uden problemer.

    Kræver de nye DR programmer en større signalstyrke eller hvad kan problemet være?

    Er der nogen der har et godt bud? 

    #57498
    lytro
    Deltager

    Signalstyrken skal være omkring 55dBuV, er den over 70dBuV kan signalet overstyrer.

    Signalstyrke-måleren på modtageren er kun et fingerpeg på hvad signalstyrken er. Disapprove

    Da du ikke har forstærker på, skulle signalkvaliteten være fin.

    Hvilken retning er antennen DK

    Lynge Smile

    #57500
    kundekinde
    Deltager

    Hej,

    antennen peger mod Åbenrå senderen(Rangstrup). Kan man se signalstyrken i Windows 7 mediacenter? Media centeret viser kun antal % – hvordan får man præcenteret signalstyrken i dBuV?

    #57501
    avh
    Deltager

     

    Billedet kan hakke på DRHD af andre grunde end signal styrke, hvis det er et mediacenter…

    Hvis der anvendes ATI-grafik kort er der problemer…  (erkendt fejl i driver mellem Microsoft og ATI)

    #57502
    kundekinde
    Deltager

    Hej,

    Jeg har følgende grafikkort:

    Video Graphics

    GeForce GT220

    • 1 GB memory
    • I/O Ports: DVI (single-link or dual-link), HDMI (and VGA using DVI-to-VGA adapter)
    #57503
    avh
    Deltager

    Ja så er det ikke problemet…

    Nu det er et mediacenter, kan man installere et program, der også kan måle signal-kvaliteten (tab af data).

    F.eks. dvbviewer transedit og scanner.

    Her kan man MUX for MUX undersøge om data modtages OK..

    Selvom signal-kvaliteten er god nok, kan den principielt indeholde støj og det kan kvaliteten af signalet afsløre…

    Endelig kan selve HTPC-en ikke være kraftig nok, hvor hård kører den med hensyn til cpu-load???

    Hardware dekodning skal hjælpe til og det skulle gerne være slået til automatisk…

    Dekodning af H.264 udsendelser kræver mere end mpeg2 udsendelser.

    Opdatering af grafik-driver kunne også være en mulig fejlkilde…

    #57506
    kundekinde
    Deltager

    tak for svar.

    Så hvidt jeg kan se er DVB viewer ikke gratis software – eller er det kun transedit programmet jeg skal bruge til at måle om data er ok?

    Hvordan kan man se om Hardwaredekodning slår til automatisk?

    Jeg tror nok min processor er stor nok:

    Core 2 Duo E7500 (W) 2.93 GHz (65W) med 6 gb DDR3 ram

    #57519
    avh
    Deltager

    Man behøver kun at bruge Transedit og scanner til at teste signalet… 

    7MC er et mere lukket miljø. Det er egentlig kun opsætning af driver, man umiddebart kan regulere på.

    Altså hvis driver til TV-kort og grafik-kort er OK, så burde det hele virke…

    F.eks. i dvbviewer kan regulere på egenskaber ved filter og afkrydse DXVA (hardwareacceralition), sætte andre codecs til…   

    #57524
    kundekinde
    Deltager

    Hej Igen,

    jeg har nu kørt programmet transedit, men jeg forstår ikke resultatet på scaningen. Hvad betyder nedenstående koder?

     

    #57526
    avh
    Deltager

    PID-koder er betegelse for en datastrøm, der f.eks. indeholdeholder, lyd, video undertekster m.v.

     

    For at se signalets styrke/ kvalitet skal du have fat i analyse-delen…

    Man udvælger sig et MUX til undersøgelse, dvs. MUX2 for den opgældende sender (her ligger DRHD )

    Analyse viser datatab og derved kvaliteten af modtagelsen…

    #57527
    kundekinde
    Deltager

    hej igen,

     

    ok – hvordan får man gang i analyse delen? Analyse knappen er ikke “highligtet”. Måske virker analyse ikke demo versionen?

    #57528
    avh
    Deltager

    kundekinde sagde:

    hej igen,

     

    ok – hvordan får man gang i analyse delen? Analyse knappen er ikke “highligtet”. Måske virker analyse ikke demo versionen?


     
    Beklager, hvis det er tilfældet…  

    (har anvendt en version fra members area og det er måske ikke den samme).

    Det er analyse funktionen man skal anvende..   (og det koster så 15 € desværre)

    Ved ikke om der andre tilsvarende free programmer…

     

    #57529
    kundekinde
    Deltager

    Hej, Er der nogen, som kender et program(freeware eller trial) til test/analyse af DVB-t siganalet?

Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button