Hvor modtager jeg RT nemmest?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56777
    RTfreak
    Deltager

    Hej

    Jeg vil gerne modtage RT (Russia Today), som er en FTA-kanal på følgende satelliter

    EUTELSAT HOT BIRD 13B (HD)
    Astra 1L (HD)
    EUTELSAT 28A (HD)
    Astra 4A (SD)
    EUTELSAT HOT BIRD 13C (SD)
    Astra 1M (SD)
    ASTRA 2F (SD)
    ABS 1 (SD)
    Hispasat 1C (SD)

    Jeg har forvejen Canal Digital, og er således tilsluttet til Thor. Jeg vil selvfølgelig helst modtage kanalen i HD. Jeg har dog et par spørgsmål. 

    1) Hvilken HD-satellit vil være nemmest, at modtage fra? 
    2) Kan jeg indstille den samme parabol, der modtager fra Thor, til samtidig at modtage fra en af disse satellitter? 
    3) Accepterer Canal Digitals modtageudstyr, at modtage signal fra to satelliter på samme tid? 
    4) Ville der være en fordel ved fx. at vælge Astra frem for Eutelsat til at modtage RT, fordi Astra fx. også har andre nyttige FTA-kanaler, eller omvendt? 

    Irriterende at de ikke har RT på Thor :'( 

    #64366
    Anonym
    Inaktiv

    RTfreak sagde
    Hej

    Jeg vil gerne modtage RT (Russia Today), som er en FTA-kanal på følgende satelliter

    EUTELSAT HOT BIRD 13B (HD)
    Astra 1L (HD)
    EUTELSAT 28A (HD)
    Astra 4A (SD)
    EUTELSAT HOT BIRD 13C (SD)
    Astra 1M (SD)
    ASTRA 2F (SD)
    ABS 1 (SD)
    Hispasat 1C (SD)

    Jeg har forvejen Canal Digital, og er således tilsluttet til Thor. Jeg vil selvfølgelig helst modtage kanalen i HD. Jeg har dog et par spørgsmål. 

    1) Hvilken HD-satellit vil være nemmest, at modtage fra? 
    2) Kan jeg indstille den samme parabol, der modtager fra Thor, til samtidig at modtage fra en af disse satellitter? 
    3) Accepterer Canal Digitals modtageudstyr, at modtage signal fra to satelliter på samme tid? 
    4) Ville der være en fordel ved fx. at vælge Astra frem for Eutelsat til at modtage RT, fordi Astra fx. også har andre nyttige FTA-kanaler, eller omvendt? 

    Irriterende at de ikke har RT på Thor :'( 

    1) Ingen med din nuværende tvungne position med parabolen, grundet dit Canal Digital abo.

    2) Ja, med en 80-85cm parabol og en 6 grader Monoblock LNB (Astra 4A)

    3) Kun hvis din Canal Digital modtager har Diseqc muglighed

    4) Astra og Eutelsat ser ud til at være lige gode om at samle på underlige kanaler, men også underholdende kanaler.

    Skal lige nævnes at Eutelsat 28A og Astra 2F deler position på 28.2 Øst, så her får man RT i både SD og HD.

    #64375
    RTfreak
    Deltager

    Tak for dit svar, Per! 

    Jeg ser lige, at PressTV er kommet tilbage på Intelsat 902 efter at USA/EU har lempet sanktionerne mod Iran.
    Ved du, hvor stor parabol det kræver at modtage den, og ikke mindst, om man kan modtage RT HD og PressTV med samme parabol? 

    Kilde:
    Press TV resumes broadcast on Intelsat 902

    #64380
    Anonym
    Inaktiv

    Intelsat 902 tør jeg ikke at svare på, for det kommer an på hvilken af dens beams at kanalen ligger på, for det svinger fra 60cm og op til smækre til 330 cm, så det er nok bedst at du går ind på Lyngsat og undersøger hvilken beam at kanalen ligger på og der efter undersøger beamen det her:

    http://www.satbeams.com/footprints?position=62

    #64497
    herregaarden
    Deltager

    Du kan ta’ RT(kun SD) fra 4.8e, du skal bare bruge en 6 graders blok og diseqc. Du kan godt nøjes med en 64cm skål med 6 graders beslag til 0.8w og 4.8e. Men det er kun SD versionen. Eller en 80-85 cm med plads til 4 lnb’r, så får du 0.8w, 4.8e, 13e og 19.2e. Fra 13e får du også RT DOC i HD og hvis du kan tysk er der alt hvad du kan drømme om i FTA fra 19.2, en del af dem i HD. Er selv glad for at de sender fra Rock Am Ring ;)

    Men jeg vil dog vælge en anden modtager, fks. den her tror jeg vil passe til dine behov: http://www.amikostb.com/?q=product&id=203

    #64593
    HTB
    Deltager

    Ganske vist en gammel tråd, men alligevel. Du kan tage RT i en glimrende HD kvalitet på Eutelsat 28A på 28,5 grader øst. Den ligger på 11224 V, hvor bla. NHK World TV også ligger. Ligeledes i HD. Iflg. dette link: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-28A-Super.html skulle en ganske lille parabol kunne gøre det.

    MVH  HTB

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button