hvilket udstyr kræver det for at modtage dansk tv i sverige uden abonnement

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56961
    Klaus_H
    Deltager

    Hej Allesammen,

    Jeg ønsker at se dansk tv og jeg bor på Friisgatan ved Folkets Park centralt i Malmö på 9.sal.

    Mit mål er at lave et setup (evt. sammen med en antenne montør) som kan modtage de 9 gratis digitale tv kanaler uden at tegne et abonnement.

    Ved bl.a. at læse jeres forum er jeg kommet frem til at løsningen må være at installere en udendørs tv antenne der er stærk nok til at fange signalet fra sendemasten i Danmark og se digitalt tv via DVB-T2 signal, som mit TV understøtter.

    Jeg er dog ikke klar over hvilken antenne der vil være den optimale til formålet eller om der er en antenne montør i Sverige som har erfaring med at sætte antenner op til dansk tv. Eller om der andre ting jeg skal tage højde for?

    På forhånd tak.

    #65515
    Preben Pedersen
    Deltager

    Klaus_H sagde
    Hej Allesammen,

    Jeg ønsker at se dansk tv og jeg bor på Friisgatan ved Folkets Park centralt i Malmö på 9.sal.

    Mit mål er at lave et setup (evt. sammen med en antenne montør) som kan modtage de 9 gratis digitale tv kanaler uden at tegne et abonnement.

    Ved bl.a. at læse jeres forum er jeg kommet frem til at løsningen må være at installere en udendørs tv antenne der er stærk nok til at fange signalet fra sendemasten i Danmark og se digitalt tv via DVB-T2 signal, som mit TV understøtter.

    Jeg er dog ikke klar over hvilken antenne der vil være den optimale til formålet eller om der er en antenne montør i Sverige som har erfaring med at sætte antenner op til dansk tv. Eller om der andre ting jeg skal tage højde for?

    På forhånd tak.

    Det må være skønt, at bo i udkantsdanmark og slippe for DR-licensen mv.. winkny

    Du kan evt. prøve dig med en almindelig indendørs DVB-T(2) antenne, hvis du er heldig og bor i den rigtige retning imod tv-senderen – så kan tv-signalet nok fanges i god kvalitet – så kan en almindelig 2 splitter vendes om, så kan du både få de svenske ind sammen med de danske – hvis de ikke kan fanges alle sammen på samme antenne.

    #65517
    Klaus_H
    Deltager

    Jeg har forsøgt mig med 4 forskellige indendørs-antenner – og det fanger desværre ikke noget signal. Vi fremgår også som udenfor dækningsområdet ifølge DR’s dækningskort for indendørs antenner, men udendørs antenner burde altså kunne fange noget.

    Modtagerens region: — 
    Bedste sender: Hove (Lorry), kompasretning 286 grader (afstand 50.5 km)
    Alternativ sender: Gladsaxe (Lorry), kompasretning 296 grader (afstand 36.1 km)

    #65518
    Preben Pedersen
    Deltager

    Klaus_H sagde
    Jeg har forsøgt mig med 4 forskellige indendørs-antenner – og det fanger desværre ikke noget signal. Vi fremgår også som udenfor dækningsområdet ifølge DR’s dækningskort for indendørs antenner, men udendørs antenner burde altså kunne fange noget.

    Modtagerens region: — 
    Bedste sender: Hove (Lorry), kompasretning 286 grader (afstand 50.5 km)
    Alternativ sender: Gladsaxe (Lorry), kompasretning 296 grader (afstand 36.1 km)

    Hvis du har en altan eller vindue i den retning, så kunne der prøves med denne model http://www.netto-sat.dk/televes_dat_hd_790_mix_45_super_aktiv_uhf_vhf_let_antenne-p-1690.html

    #65520
    Anonym
    Inaktiv

    Preben Pedersen sagde

    Klaus_H sagde
    Jeg har forsøgt mig med 4 forskellige indendørs-antenner – og det fanger desværre ikke noget signal. Vi fremgår også som udenfor dækningsområdet ifølge DR’s dækningskort for indendørs antenner, men udendørs antenner burde altså kunne fange noget.

    Modtagerens region: — 
    Bedste sender: Hove (Lorry), kompasretning 286 grader (afstand 50.5 km)
    Alternativ sender: Gladsaxe (Lorry), kompasretning 296 grader (afstand 36.1 km)

    Hvis du har en altan eller vindue i den retning, så kunne der prøves med denne model http://www.netto-sat.dk/televes_dat_hd_790_mix_45_super_aktiv_uhf_vhf_let_antenne-p-1690.html

    Sikker på at netto-sat.dk har lyst til at sende varer til udlandet? Dette fremgår ikke af deres hjemmeside.

    Jeg tror ikke engang Klaus kan få lov til at bruge Postbutik af hverken Netto-sat eller PostDK, fordi han er bosiddende i udlandet.

    Men som alternativ, så findes der den her til ca. 30 Euro, som er for dem der bor i udkanten af signalerne, dem kan han godt få lov til at handle hos, da de sender til hele Europa:

    http://www.hm-sat-shop.de/antennen-dvb-t/maximum-uhf-200-antenne-k-21-69-12-18-db.html

    #65521
    Palleba2000
    Deltager

    Denne danske forhandler sender til hele skandinavia: http://www.radio-tv-shoppen.dk/da/udendors-antenner-dvb-t-t2/172-triax-digi-343-lte-dvb-t-antenne-42-elementer-5702661089602.html

    MVH
    Palleba

    #65522
    Anonym
    Gæst

    Klaus_H:

    Nu har du da et par forslag at gå efter – Televes- og Maximum-udendørsantennerne – så kunne du jo skrive antennens navn og modelnr. ned, og gå til din lokale Radio- & TV-forhandler og købe den der. Bedre, hvis den nu skal byttes til noget større, og du så ikke skal bøvle med internetbutikker…

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button