Hvilken antenne/box.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56044
    Lapatata
    Deltager

    Hej

    Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted i forumet at skrive, men nu prøver jeg.

     

    Jeg har et “ældre” hd tv der kun understøtter mpeg2, og bor desuden i lejlighed. Findes der en billig stue antenne som giver mulighed for at se mpeg4 kanalerne uden diverse boxer abonnementer osv.  Optimalt set leder jeg efter noget udstyr hvor jeg kan programmere kanalerne på fjernsynets kanalpladser så jeg ikke skal benytte en ekstra fjernbetjening. Findes dette overhovedet?

     

    Håber i kan hjælpe

    #60315
    per drage
    Deltager

    Lapatata sagde

    Hej

    Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted i forumet at skrive, men nu prøver jeg.

     

    Jeg har et “ældre” hd tv der kun understøtter mpeg2, og bor desuden i lejlighed. Findes der en billig stue antenne som giver mulighed for at se mpeg4 kanalerne uden diverse boxer abonnementer osv.  Optimalt set leder jeg efter noget udstyr hvor jeg kan programmere kanalerne på fjernsynets kanalpladser så jeg ikke skal benytte en ekstra fjernbetjening. Findes dette overhovedet?

     

    Håber i kan hjælpe

    Du burde acceptere at elektronik er en forbrugsgode som IKKE er varig,  smid tv´et ud og køb et med mpeg-4,  de er efterhånden næsten gratis,  og så smider Du det væk om et par år igen, osv. Der findes ingen smarte antenner, bokse eller lign. der kan opfylde Dine ønsker, det nærmeste er en analog løsning med de såkaldte multiboxe, men det bliver dobbelt så dyrt som et nyt tv, og så stadigvæk kun analogt

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60318
    reslfj
    Deltager

    Lapatata sagde

    Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted i forumet at skrive, men nu prøver jeg. 

    Velkommen – og det er jeg sikke på også vor 'ejer' Bo vil sige. Et rimeligt spørgsmål og det rigtige underforum – du har allerede fået flere point.

    – men det er naturligvis ikke sikkert du kan lide svaret, som Per har givet ovenfor.

    Jeg har et “ældre” hd tv der kun understøtter mpeg2, og bor desuden i lejlighed. Findes der en billig stue antenne som giver mulighed for at se mpeg4 kanalerne uden diverse boxer abonnementer osv.  

     

    Du fortæller ikke, hvordan du får dit signal nu og det er ret afgørende. Digitalt er kabel og antenne er nemlig helt forskellige signaler.

    Har du en antenne eller modtager du kabel-tv eller ????  –

    Hvis du har et rigtigt antennesignal allerede, så er et nyt TV langt det bedste, medmindre du vil vælge en boks med harddisk og en ekstra 'remote'.

    Du skal huske, at vore geniale politikere har valgt at gøre TV2 til betalingskanal, og dertil skal nok bruges en modtager med kortlæser ( og en masse gebyrer ud over beløbet til TV2)

     

    Lars   smile

    #60319
    Lapatata
    Deltager

    Jeg har lige nu en digital Strong stueantenne, som står ved siden af mit tv. Signalet er ok, men der er en del udfald, som jeg dog regner med er fordi antennen er faldet på gulvet adskillige gange. Jeg har ingen kablet forbindelse. Tv'et er et Sony Bravia kdl-32v2500.

     

    Heldigvis er jeg fuldstændig ligeglad med tv2, da jeg aldrig ser den. Men jeg vil gerne kunne se alle dr-kanalerne, plus de lokale, og hvis rækkevidden ellers tillader, de svenske.

     

    Et nyt tv er ikke en løsning for mig, mit nuværende er et udmærket tv. Og desuden bifalder jeg ikke hyppig udskiftning af tv (og alt andet), da jeg ved hvordan elektronik bliver genbrugt og hvor og hvordan det foregår.

     

    Jeg har efterhånden nået frem til at jeg nok bliver nødt til at få boxer eller lign. men jeg vil sgu helst være fri for at betale noget ud over licens.

    #60320
    Anonym
    Gæst

    Du kunne jo evt. starte med en Boxer-godkendt DVB-T MPEG 4-boks – evt. en af de nye med DVB T2, mens du går og overvejer et Boxer-abonnement. For at se DR-kanalerne, skal du IKKE have Boxer-abonnement! Og den vakkelvorne antenne…… Skift den ud med en ordentlig antenne. Har du mulighed for at få antennen ind på et loft, hvis du ikke må have den udendørs?

    #60323
    Anonym
    Gæst

    Turbo sagde

    Du kunne jo evt. starte med en Boxer-godkendt DVB-T MPEG 4-boks – evt. en af de nye med DVB T2, mens du går og overvejer et Boxer-abonnement. For at se DR-kanalerne, skal du IKKE have Boxer-abonnement! Og den vakkelvorne antenne…… Skift den ud med en ordentlig antenne. Har du mulighed for at få antennen ind på et loft, hvis du ikke må have den udendørs?

    Nu vi er ved dvb-t2 er det besluttet at dette kommer og hvornår sker dette ?

    hvad med dtt via vhf kan disse vb-tv og de alm mpeg 4 dtt bokse modtage via vhf hvis dette kommer .

     

    vedr det med antennen ,en god uhf antenne ,hvor bor du i landet ifh til en tv2 sende mast ?

    #60324
    per drage
    Deltager

    jetdirect sagde

    Turbo sagde

    Du kunne jo evt. starte med en Boxer-godkendt DVB-T MPEG 4-boks – evt. en af de nye med DVB T2, mens du går og overvejer et Boxer-abonnement. For at se DR-kanalerne, skal du IKKE have Boxer-abonnement! Og den vakkelvorne antenne…… Skift den ud med en ordentlig antenne. Har du mulighed for at få antennen ind på et loft, hvis du ikke må have den udendørs?

    Nu vi er ved dvb-t2 er det besluttet at dette kommer og hvornår sker dette ?

    hvad med dtt via vhf kan disse vb-tv og de alm mpeg 4 dtt bokse modtage via vhf hvis dette kommer .

     

    vedr det med antennen ,en god uhf antenne ,hvor bor du i landet ifh til en tv2 sende mast ?

    de fleste dvb-t modtagere kan modtage vhf bånd 3 og nogle enkelte kan også modtage vhf bånd 1

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60325
    reslfj
    Deltager

    jetdirect sagde

    Nu vi er ved dvb-t2 er det besluttet at dette kommer og hvornår sker dette ?

     

    Nej det er ikke besluttet, men det er mere et spørgsmål om hvornår. Der er 2 muxer i drift næsten landsdækkende i Sverige, 4 snart 5 muxer i Finland og 1 i UK med pt. 60-70% dækning.

    For enheder med DVB-T2, der købes nu, som er godkendt til Danmark af Boxer,  vil det endda være meget sandsynligt, at de vil virke med DVB-T2 i Danmark. Selve DVB-T2 tuner-chippen er jo en standard, men det er også afgørende, at fabrikanten opdatere firmware, hvis dette bliver nødvendigt. Men er det Boxer godkendt og sælges i Danmark, så vil sådanne opdateringer jo normalt blive leveret. Jeg vil altid anbefale at man holder sit udstyr opdateret, da man har set at nyeste firmware ikke længere kan leveres til ældre modeller.

    hvad med dtt via vhf kan disse vb-tv og de alm mpeg 4 dtt bokse modtage via vhf hvis dette kommer .

    Det er kun et spørgsmål om den analoge forstærker/tuner kan behandle VHF bånd III (kanal 5-12/174-320 MHz). Det kan de fleste – nok alle mærkevare – men tjek nu selv.  VHF bånd I er ikke omfattet af Geneve 2006 aftalen dvs ikke overført til DTT, Bånd I er stadigt et analog bånd dvs.. styret at Stockholm 1961 aftalen.    Der kommer ikke DTT i Bånd I i  Europa, Mellemøsten  og Afrika.

    Hvis man tager Sony som eksempel, kan man jo sige at køber man fx KDL-40EX720 (DVB-T) så kan man med sikkerhed ikke modtage DVB-T2. Køber man derimod KDL-40EX723 med DVB-T2 tuner, så er det ikke sikkert, men dog helt overvejende sandsynligt, at det faktisk vil kunne modtage DVB-T2 når det kommer til Danmark.   Det er nok lettere af finde 'den gamle model' på tilbud, men mange forretninger /webshops vil også godt finde en skarp pris på den bedre 723 model (der bør ikke være nogen større prisforskel).

    Det er et stort problem – i min optik – at myndighederne er så ukyndige i hvordan teknologi migrering (udskiftning) optimeres for kunderne(seerne). Er det i det hele taget en opgave for jurister ol i KUM ?   

     

    Lars    smile

    #60342
    player
    Deltager

    lapatata

    Nu er Du måske ligesom jeg fra en tid hvor ens Computerskærm, Billedrør og ens CRT Tv skærm først udåndede den dag man anvendte en hammer.

    Ens Fladskærm til Computer kunne holde i årevis, mens det ser ud til at når det anvendes som Tv skærm (over en hvis diagonalstørrelse), er holdbarheden nu dybt problematisk.  angry

    På den måde som mange slår sig i tøjret, for IKKE Tilslutte sig Boxer, da ser det bestemt også ud til at DVB-T2 går en endnu snævrere fremtid imøde; igen da jeg ingen ret har til vide hvormange som abonnerer på Boxer (Delt op sådan landsdelsmæssigt/aldersmæssigt hos de abonnerende), jo mere føler jeg problemerne vokser for samme Boxer! Så derfor vejen frem for Medie analytikere og Strand Consult med videre.

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button