Hvilke annoncører er SBS da bange for at miste?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55833

    De siger de er bange for at miste annoncører hvis de sender Cellen.

     

    Er det mon Bin Ladins pizzaria i Vandløse de er bange for ikke længere vil annoncer på SBS's kanaler?

    #59299
    martin
    Deltager

    Jeg vil tro at en del Internationale brands ikke ønsker at blive sat i bås, med noget som måske kan blive opfattet provokerende i nogle lande/samfund.

    Arla har eksempelvis haft sit hyr med at genoprette tilliden til en del forbrugere, efter Muhammed tegningerne. Det tror jeg ikke at de ønsker at opleve igen. Det var jo ikke Arla, som lavede tegningerne. Men er de annoncør på serien “Cellen”, vil de kunne blive stemplet for det.

    Der er iøvrigt kun én ting, som er værre end selvcensur. Det er når politikerne skal være smagsdommere og bestemme over tv-selskabers muligheder for censurere sig selv. At politikere skal bestemme hvad der skal vises, hører hjemme i lande som Nordkorea og Kina.

    Note: Jeg kender intet til Arla’s holdning, det er min opfattelse af sagen.

    #59300
    MrCandy
    Deltager
    #59301

    Selvfølgelig skal den serie sendes, SBS er nogen kylllinger….

     

    Så kan man jo gå videre og sige hvordan kan SBS sende en episode af 4 stjerners middag hvori der indgår en nøgen kvinde???

     

    Det kan jo også krænke nogens religiøse følelser……

     

    Jeg fatter ikke at SBS ikke forstår at hvis man pludselig siger A, så følger B, C og D efter!

    #59302
    Tvilling
    Deltager

    Det er naturligvis SBS som bestemmer hvad de vil sende. Hvis de derimod ikke sender serien indenfor den tidsramme som er aftalt, må de betale støtten tilbage. Nu går det jo ikke dårligt for SBS ift. seertal så det kunne også tænkes at serien med Omar simpelthen er for ringe til primetime.

    #59303
    Preben Pedersen
    Deltager

    martin sagde

    Der er iøvrigt kun én ting, som er værre end selvcensur. Det er når politikerne skal være smagsdommere og bestemme over tv-selskabers muligheder for censurere sig selv. At politikere skal bestemme hvad der skal vises, hører hjemme i lande som Nordkorea og Kina.


      
    Helt enig, normalt skal politikerne ikke blande sig, dog må de gøre det, når der er givet støtte fra public service puljen, man må formode, at de tv-stationer, som søger støtte har gennemtænk deres tv-projekt inden, ellers må de enten vise det eller betale støtten tilbage.  

    Sådanne betingelser er vel også blevet oplyst i forbindelsen med ansøgningen om støtte til deres tv-program.

     

    Kan ikke se, hvorfor der skal give støtte til et tv-program, som ikke bliver vist, politikerne kan jo blive anklaget for skjult stat-støtte til et tv-selskab.  icon smile wink Forum

    #59304
    Tvilling
    Deltager

    Helt enig, normalt skal politikerne ikke blande sig, dog må de gøre det, når der er givet støtte fra public service puljen, man må formode, at de tv-stationer, som søger støtte har gennemtænk deres tv-projekt inden, ellers må de enten vise det eller betale støtten tilbage.  

     

    Her tager du helt fejl, politikerne skal særligt holde sig fra at bestemme over noget de giver tilskud til, også kaldet armslængdepricippet.

     

    SBS bruger kun de muligheder som er indenfor reglerne ved at bede om udsættelse. Hvis reglerne var anderledes, var beløbet nok allerede betalt tilbage.

     

    Mit gæt på den egentlige årsag, serieren har ikke haft den kvalitet som SBS ønskede og den vil ødelægge den gode udvikling i seertal som de oplever for tiden.

    #59308
    Preben Pedersen
    Deltager

    Tvilling sagde

    Helt enig, normalt skal politikerne ikke blande sig, dog må de gøre det, når der er givet støtte fra public service puljen, man må formode, at de tv-stationer, som søger støtte har gennemtænk deres tv-projekt inden, ellers må de enten vise det eller betale støtten tilbage.  

     

    Her tager du helt fejl, politikerne skal særligt holde sig fra at bestemme over noget de giver tilskud til, også kaldet armslængdepricippet.

     

    SBS bruger kun de muligheder som er indenfor reglerne ved at bede om udsættelse. Hvis reglerne var anderledes, var beløbet nok allerede betalt tilbage.

     

    Mit gæt på den egentlige årsag, serieren har ikke haft den kvalitet som SBS ønskede og den vil ødelægge den gode udvikling i seertal som de oplever for tiden.


    Altså, når der bliver udbetalt støtte kroner, så må der også komme et produkt ud af det, som bliver vist ellers må penge straks betales tilbage.  Og der skal jo helst ikke gå år inden pengene bliver tilbage betalt, da det jo kan opfattes, som Stat-støtte, der skal jo ikke afregnes rente af de udbetalte støtte kroner, når de bliver tilbage betalt igen. Winkny

     

    Det vil jo i andre samhæng ikke blive accepteret, at man betaler for, at få udført et stykke håndværk forud og det så aldrig bliver udført. Hvorfor skal det så med Public service pujle penge ??  Blush

     

    #59310
    Tvilling
    Deltager

    Altså, når der bliver udbetalt støtte kroner, så må der også komme et produkt ud af det, som bliver vist ellers må penge straks betales tilbage.  Og der skal jo helst ikke gå år inden pengene bliver tilbage betalt, da det jo kan opfattes, som Stat-støtte, der skal jo ikke afregnes rente af de udbetalte støtte kroner, når de bliver tilbage betalt igen. 

     

    Men det er helt teoretisk. SBS følger reglerne og har fået en udsættelse helt efter bogen om offentlig forvaltning. Indenfor de rammer af støtten har SBS fuld redaktionel frihed til at bestemme hvornår de ønsker at sende serien. Falder det sådan ud at SBS ikke mener at de kan bruge serieren, af hvilke årsager det end måtte være, må de efter bekendtgørelsen for støtten, betale beløbet tilbage. Hvorfor SBS skal klandres for at følge reglerne, forstår jeg ikke…. altså bortset fra at der skal sælges aviser og klikkes på links.

     

    Hvordan er det anderledes end alle andre forudbetalte opgaver? Du bestiller en opgave og sætter nogle tidsrammer, overholdes de ikke, betales der tilbage. Nu må vi se hvad der sker i sagen frem til sommeren 2011 hvor fristen udløber.

    #59320

    Jeg har spekuleret på om det er om SBS Danmarks tyske ejer, der har blandet sig??

     

    Tyskerne er kendt for at være ekstremt politisk korrekte!

    #59321
    Tvilling
    Deltager

    Hvis man skal følge din tanke så havde de nok stoppet det inden projektet gik i gang. Det er trods alt tyskere!

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button