Hvem får det mest “live” signal fra DR og TV2?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57051
    Jay
    Deltager

    Jeg oplevede på et tidspunkt at vi sad og så VM i fodbold hos en kammerat samtidig med at en af hans naboer også så samme kamp. Naboens tv-signal var dog tydeligvis et par sekunder foran det vi så, hvilket endte med at ødelægge kampen fuldstændigt, da vi kunne høre på forhånd hvornår der kom en stor chance eller et mål.

     

    Det fik mig til at tænke på, hvilken platform har egentlig det mest direkte signal fra f.eks. DR og TV2?

     

    Det kan vel ikke være satellit-udbyderne, da signalet her først sendes ud til satellitten og så ned til modtageren?

    Det kan vel heller ikke være IP-tv, da signalerne her først skal omkodes.

    Men hvad med DVB-T nettet vs. kabel-tv? Kabel-tv udbyderne modtager så vidt jeg ved signal direkte fra DR og TV2 og sender det så videre ud i nettet. Det samme må vel være tilfældet på DVB-T nettet?

     

    Er der nogen der ved hvilken platform der hurtigst leverer til slutbrugeren?

    #66163
    Anonym
    Inaktiv

    Det er lige før at jeg vil pege fingre på at signalet er hurtigere fremme via parabol, blot min konstatering når jeg sammenligner DVB-C med DVB-S2 angående ARD, ZDF og NDR, da jeg har de tre kanaler fra begge kilder.

    Når jeg skifter frem og tilbage mellem DVB-C og DVB-S2 på mit TV, der oplever jeg en forsinkelse på næsten 3 sekunder via DVB-C, som Yousee står får. Et af mine gæt er at det der også er med til at gøre det, er at Yousee faktisk piller ved signalerne. Via DVB-S2 er bitraten på de tre kanaler næsten 5 Mbps højere.

    #66164
    Jay
    Deltager

    Per M sagde
    Det er lige før at jeg vil pege fingre på at signalet er hurtigere fremme via parabol, blot min konstatering når jeg sammenligner DVB-C med DVB-S2 angående ARD, ZDF og NDR, da jeg har de tre kanaler fra begge kilder.

    Når jeg skifter frem og tilbage mellem DVB-C og DVB-S2 på mit TV, der oplever jeg en forsinkelse på næsten 3 sekunder via DVB-C, som Yousee står får. Et af mine gæt er at det der også er med til at gøre det, er at Yousee faktisk piller ved signalerne. Via DVB-S2 er bitraten på de tre kanaler næsten 5 Mbps højere.

    Det tror jeg du har ret i, men Yousee tager vel også selv signalet fra de tyske kanaler ned fra selvsamme satellit som dig, og sender det så videre – evt. endda med omkodning som du skriver.

     

    DR og TV2 derimod leverer vist signal direkte til eksempelvis Yousee, som vel derfor må få det før eksempelvis Canal Digital eller Viasats kunder. Det er i hvert fald mit bud, men jeg ved det ikke 🙂

    #66165
    reslfj
    Deltager

    Per M sagde
    Det er lige før at jeg vil pege fingre på at signalet er hurtigere fremme via parabol, blot min konstatering når jeg sammenligner DVB-C med DVB-S2 angående ARD, ZDF og NDR, da jeg har de tre kanaler fra begge kilder.

    Jeg mener at youSee får mange af deres udenlandske kanaler via Satellit – og der er en vis forsinkelse (3 sek er nu meget) ved at modtage de enkelte kanaler og gen-muxe dem ind i DVB-C muxer (QAMer)

    DAB/DAB+ radio fordeler transmissionen over ca 400 ms  for at mindske korte udfald fx ved kørsel under broer ol.  men DVB-T sender ret direkte og DVB-T2 har (efter hukommelsen) noget omkring 10-20 ms forsinkelse.

    Lars  smile

    #66166
    Jay
    Deltager

    I forhold til DVB-T er spørgsmålet vel også hvordan signalet kommer fra DR og ud til masterne til at starte med. Hvis det f.eks. også foregår via satellit, så er det måske ikke nødvendigvis hurtigere end kabel-tv.

    #66167

    Jeg vil gerne tage handsken op og lave en sammenligning på dem jeg har tilgængelige:

    Satellit

    • Viasat
    • Canal Digital

    Kabel-TV Stofa

    DVB-T

    #66168
    Super
    Deltager

    Jeg har også oplevet det samme under et Formel 1-løb for nogle år siden. Under reklamepauser skiftede jeg mellem en analog og en digital kanal. Den analoge var ca. 10 sekunder foran den digitale. 

    YouSee Play er også omkring et minut efter den almindelige YouSee kabel-tv. 

    Mine 2 TV i huset (begge tilsluttet til YouSee kabel tv) kører heller ikke helt synkront. Det ene var omkring et sekund foran det andet. 

    #66169
    #66170
    UlrBri
    Deltager

    Per M sagde
    Det er lige før at jeg vil pege fingre på at signalet er hurtigere fremme via parabol, blot min konstatering når jeg sammenligner DVB-C med DVB-S2 angående ARD, ZDF og NDR, da jeg har de tre kanaler fra begge kilder.

    Når jeg skifter frem og tilbage mellem DVB-C og DVB-S2 på mit TV, der oplever jeg en forsinkelse på næsten 3 sekunder via DVB-C, som Yousee står får. Et af mine gæt er at det der også er med til at gøre det, er at Yousee faktisk piller ved signalerne. Via DVB-S2 er bitraten på de tre kanaler næsten 5 Mbps højere.

    Er der ikke noget med, at lige netop de tyske kanaler får tilføjet danske undertekster i kabel-tv i Danmark? Det må vel betyde, at det bestemt ikke bare ryger lige igennem. 😉

    Mvh. Ulrik.

    #66171
    Jay
    Deltager
    #66175
    nomaden
    Deltager

    admin sagde
    Jeg vil gerne tage handsken op og lave en sammenligning på dem jeg har tilgængelige:

    Satellit

    • Viasat

    • Canal Digital

    Kabel-TV Stofa

    DVB-T

    Jeg har tit taget NDR 2 på fm og sattelit og der er også forskydelse på fm og sattelit. Jeg kan ikke huske om det er sattelitten der er bag ud.

    #66184
    Preben Pedersen
    Deltager

    admin sagde
    Se min test her https://digitalt.tv/hvor-er-tv-signalet-mest-direkte-vi-tjekker-kabel-tv-antenne-og-satellit-tv/

    købe f.eks. en Fritz repeater med DVB-C, så kan du sammenligne det modtage kabel-tv signal med din egen tv streaming af kanaler rundt i huset, her vil der så kunne opleves en lille forsinkelse på nogle få sekunder.

    Udover et kraftiger WIFI signal og hastigheder, så fås en tv-stream løsning på 2 samtidigt kanaler til flere enheder, så er det bare om i husstanden, at være de 2 første – til låse kanalerne de andre så må se med på. 

Login Registrer
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button