Hvad bør jeg gøre?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56257
    Frankmantooth
    Deltager

    Jeg står for at skulle flytte til en lejlighed hvor det er Yousee man får ind ad døren.

    Jeg har en ældre fladskærm, så jeg har brug for en DVB-C boks for at kunne se hele pakken.

    Så lang så godt, men hvad nu hvis jeg vil have ekstrakanaler, og dermed skal have en kortlæser?

    Hvad er det bedste at gøre? Købe et Modul til kortet (såfremt mit TV kan tage et sådant modul), og en DVB-C boks

    eller findes der DVB-C bokse med indbygget kortlæsere, hvilket jeg synes ville være det bedste umiddelbart?

     

    Er der nogen der kan give mig et godt råd om dette?

     

    Med venlig hilsen

     

    Frank Larsen

    #61709

    Hvis ikke du har behov for at optage tv, så er et modul til fladskærmen fint nok. Det er den enkleste løsning, men kræver naturligvis at din fladskærm understøtter det.

    Typisk så kræver DVB-C bokse også et modul, der er ikke rigtig nogen med indbygget kortlæser til YouSee, udover YouSee's egne bokse, som også er de eneste der giver dig ekstra tjenester og On Demand. 

    #61711
    Anonym
    Gæst

    Nu skriver spørger at tv´t er ældre så det er nok et mpeg2 så vil det ikke virke med yousee hd kanaler

     

    yousee´s egen dvb-c boks med harddisk har kort læser men denne boks bruger store mængder strøm selv i standby

     

    alternativ hvis du kan undvære extra kanaler er bluetinum boksen som har mpeg4 og pvr funktion til optagelse  ,den viser fint sd+hd kanaler ,prisen er 500,- og den har tilslutning for hdmi/scart til tv

    boksen findes i bilka/føtex bla

    #61715
    reslfj
    Deltager

    Frankmantooth sagde

    Jeg har en ældre fladskærm, så jeg har brug for en DVB-C boks for at kunne se hele pakken.

    Så lang så godt, men hvad nu hvis jeg vil have ekstrakanaler, og dermed skal have en kortlæser?

    Jeg vil anbefale, at du starter med at leje en youSee boks (binding normalt 6 mdr) til ca 90 kr/md.   

    Så får du et meget bedre kendskab til youSees digitale kanaler og kan langt bedre vurdere dine behov på den lange bane.  Er din skærm OK til lejligheden eller har du fx brug for et større fjernsyn eller to fjernsyn.  Bruger du  i praktisk at optage på harddisken ? 

    ýouSees boks er nogle år gammel og der kommer nok en ny engang i dette år – vil jeg tro. Alle nye bokse vil bruge mindre el, men for en 6-12 mdr periode kan du nok godt betale stømmen.

    Din skærm er vel HD-Ready og så skal den klart forbindes med boksen med HDMI kabler.  

     

    Lars smile

    #61718
    peterras2
    Deltager

    Hvis dit tv ikke har DVB-C, så nytter det ikke noget at sætte et kortmodul ind i det, selvom der er et slot til det. Modulet skal sidde i en boks, for at kunne tage ekstrakanaler.

    Du kan vælge Yousee boksen, eller du kan vælge en af de alternative DVB-C bokse, der findes i handelen. Hvis du vil bruge den til ekstra kanaler skal den have plads til et modul.

    Hvis du alligevel vil abonnere på ekstra kanaler, ville jeg nok vælge at hele vejen og få Yousee Plus, et modul koster f.eks. 595 kr.

    Hvis du vælger at undvære ekstra kanaler, så ville jeg købe en af de billige bokse, hvis da ikke du er fristet af de ekstra features Yousee Plus kan tilbyde.

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button