Husker politikerne mon DR2 HD og DR K HD i det nye medieforlig 2014 ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 60 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #64865
    mich
    Deltager

    Synes ikke der kommer mange nyheder om nyt medieforlig, lover ikke godt

    #64866
    martin
    Deltager

    mich sagde
    Synes ikke der kommer mange nyheder om nyt medieforlig, lover ikke godt

    Jeg tror desværre godt at du kan holde dig til følgende:

    http://www.forbrugerelektronik.dk/nyheder/nyheder/article/medieforlig-bfe-roser-regeringens-udspil-fordi-der-er-lyttet-til-branchen/

    Jeg skrev til alle medieordfører. Den eneste der svarede personligt var Troels Ravn fra Socialdemokraterne. Özlem Cekic fra SF svarede gennem en praktikant, der tydeligtvis ikke havde forstået det jeg skrev. Og alle andre har ikke gidet sende svar – jeg skrev til dem den 12. maj.

    I min e-mail foreslog jeg dog ikke DR2 i HD, men jeg talte sund fornuft for DR TV (tidl. DR NU), og jeg foreslog at husstandslicens blev ændret til personlicens (så singler ikke skal betale det samme som par), jeg foreslog også at gøre det afgiftfrit at distribuere SAT>IP (så vi kan komme af med parabolantenner i byerne) og til sidst foreslog jeg dem at arbejde for at SBS og Viasat skal leve op til danske senderegler for deres danske kanaler (når EU kan beslutte at vi skal betale dansk moms for indkøb i andre EU-lande, så kan EU også beslutte at tv-kanaler skal leve op til det marked de sender til – og det kan de danske politikere godt arbejde for at deres artsfæller i EU skal arbejde for).

    #64872
    mich
    Deltager

    Iflg. denne artikel, ønsker Venstre, Liberal Alliance og Dansk Folkeparti, at DR3 kun skal kunne ses via nettet, men måske der er et medieforlig på torsdag, så nu må vi se

    http://www.b.dk/kultur/dr-mister-millioner-af-kroner-i-nyt-medieforlig

    #64884
    mich
    Deltager

    Tjaaa

     

    Så fik vi ikke DR2 i HD

     

    Forlig for de næste 4 år er indgået   https://digitalt.tv/bred-medieaftale-paa-plads/

     

    Mon det betyder, at DR2 er i SD de næste 4-5 år ?

    #64886
    Anonym
    Gæst

    Havde yousee (eller andre udbydere) ikke på et tidspunkt udtalt at inden år et-eller-andet var alle kanaler i HD og/eller at man ville droppe SD-kanaler?

    Bliver spændende at se hvad der sker med DR2 så. Måske det bliver den hemmelige kanal igen.

    #64887
    mich
    Deltager

    Ronson sagde
    Havde yousee (eller andre udbydere) ikke på et tidspunkt udtalt at inden år et-eller-andet var alle kanaler i HD og/eller at man ville droppe SD-kanaler?

    Bliver spændende at se hvad der sker med DR2 så. Måske det bliver den hemmelige kanal igen.

     

    Jo, Yousee har sagt at alle kanaler i fuldpakken, 60 stk. i dag, vil være i HD i 2015, dvs SD / Mpeg2  skulle være udfaset.

     

    Nu da 7´eren endnu engang skifter indhold og navn, og den så lanceres i HD, så mangler vi bare DR2, DRK og Kanal4 som HD kanaler, når vi taler om danske TV kanaler og ser bort fra Folketings kanalen.

    News, Charlie og TV3Puls har bekræftet at de er på vej

    #64888
    mich
    Deltager

    mich sagde

    Ronson sagde
    Havde yousee (eller andre udbydere) ikke på et tidspunkt udtalt at inden år et-eller-andet var alle kanaler i HD og/eller at man ville droppe SD-kanaler?

    Bliver spændende at se hvad der sker med DR2 så. Måske det bliver den hemmelige kanal igen.

     

    Jo, Yousee har sagt at alle kanaler i fuldpakken, 60 stk. i dag, vil være i HD i 2015, dvs SD / Mpeg2  skulle være udfaset.

     

    Nu da 7´eren endnu engang skifter indhold og navn, og den så lanceres i HD, så mangler vi bare DR2, DRK og Kanal4 som HD kanaler, når vi taler om danske TV kanaler og ser bort fra Folketings kanalen.

    News, Charlie og TV3Puls har bekræftet at de er på vej

    Glemte lige børnekanalerne DR Ultra og DR Ramasjang :-)

    #65014
    mich
    Deltager

    “En overgang til DVB-T2 på alle kanaler i 2020 kunne således komme på tale.”

    Vil det sige, vi ikke ser flere HD kanaler på DVB-T før i år 2020 ? Bl.a. de danske DR kanaler ?

     

    https://digitalt.tv/tv-frekvenser-skal-omdannes-til-mobilt-bredbaand-siger-rapport/#comment-3405

    #65015
    reslfj
    Deltager

    mich sagde
    “En overgang til DVB-T2 på alle kanaler i 2020 kunne således komme på tale.”

    Vil det sige, vi ikke ser flere HD kanaler på DVB-T før i år 2020 ? Bl.a. de danske DR kanaler ?

    Man ville jo ikke indse – tilbage i 2007/2008 – at man skulle have afventet med at slukke de analoge signal  indtil sommerene 2010,  hvor  DVB-T2 både var kommet på markedet og  toppen var taget af prisen.

    Så kunne man have sendt med DVB-T/MPEG4 indtil fx 2012 så også allerede solgte fjernsyn kunne have været anvendt.  Men for at understrege at der ville ske et skifte, kunne man have omstillet til DVB-T2  fx midt i en OBS udsendelse og fx under et par timers prøvebillede hver anden formiddag., for at understrege, at man mente DVB-T2 alvorligt.

    Den der gemmer til natten – gemmer til katten.

    DVB-T er jo  helt forældet og der er slet ikke plads til flere kanaler – og slet ikke HD – uden at overgå til DVB-T2 og helst også HEVC.

    Det er imidlertid vigtigere at se til tyskland, der planlægger fra 2016/2017 at overgår (med kun 2 års simulcast) til DVB-T2 og HEVC.

    Det ville være  ret klogt, hvis man lavede et fælles krav til alt nyt udstyr – til satellit, kabel, antenne og IPTV/Streaming – måske allerede fra efteråret 2015 – om understøttelse af DVB-x2 og HEVC for SD, HD og UHD(4k).

    Man skal ikke være bange for

    • at stoppe salget af den gamle standard i en periode indtil det nye er på makedet fx ved store “Køb ikke nu” reklamer på DR1
    • at give ejere af eksisterende udstyr en ret kort frist (fx som Tyskland 2 år)  til at anskaffe nyt.

    For ellers slår man let broadcast platformen ihjel.

    Lars   smile

    #65016
    miri
    Deltager

    Sendes DR2 ikke  allerede i 720p på nettet ?

    #65017
    mich
    Deltager

    miri sagde
    Sendes DR2 ikke  allerede i 720p på nettet ?

    Desværre kun 576i SD alle steder

    #65020
    miri
    Deltager

    mich sagde

    miri sagde
    Sendes DR2 ikke  allerede i 720p på nettet ?

    Desværre kun 576i SD alle steder

    … men når jeg fanger DR2 på XBMC (DR TV plugin) så melder den HD 720 …..

    #65021
    mich
    Deltager

    miri sagde

    mich sagde

    miri sagde
    Sendes DR2 ikke  allerede i 720p på nettet ?

    Desværre kun 576i SD alle steder

    … men når jeg fanger DR2 på XBMC (DR TV plugin) så melder den HD 720 …..

    Kender den ikke, men det siger den formentlig også på dr k, ultra, ramasjang, cnn, bbc world news o.s.v.  Og så er det den, der “lyver” -:)

    #65022
    miri
    Deltager

    mich sagde

    miri sagde

    mich sagde

    miri sagde
    Sendes DR2 ikke  allerede i 720p på nettet ?

    Desværre kun 576i SD alle steder

    … men når jeg fanger DR2 på XBMC (DR TV plugin) så melder den HD 720 …..

    Kender den ikke, men det siger den formentlig også på dr k, ultra, ramasjang, cnn, bbc world news o.s.v.  Og så er det den, der “lyver” -:)

    Nej, det er kun DR2…

    EDIT: Sikkert svarende til DRs egen 1823 k/bits stream

    #65023
    mich
    Deltager

    miri sagde

    mich sagde

    miri sagde

    mich sagde

    miri sagde
    Sendes DR2 ikke  allerede i 720p på nettet ?

    Desværre kun 576i SD alle steder

    … men når jeg fanger DR2 på XBMC (DR TV plugin) så melder den HD 720 …..

    Kender den ikke, men det siger den formentlig også på dr k, ultra, ramasjang, cnn, bbc world news o.s.v.  Og så er det den, der “lyver” -:)

    Nej, det er kun DR2…

    Meget mærkeligt. DR2 vil først blive udsendt i HD, når den kan modtages i HD på DVB-T, og det kan den ikke, jvf   https://digitalt.tv/hdtv-indeks-hvem-har-flest-hd-kanaler/

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button