Hörby sender SVT1-HD og SVT2-HD fra1 november – DVB-T2/MPEG-4

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55758
    reslfj
    Deltager

    http://www.boxer.se/

    Det er særligt de frie ukiodede kanaler SVT1-HD og SVT2-HD som har interesse fra det østlige Sjælland.  Det vides endnu ikke om de frie kanaler bliver sendt på mux6 (UHF) eller mux7(VHF). Det sidste vil kræve en VHF antenne mod Sverige.

    Under alle omstændigheder kræves  en ny DVB-T2 modtager – enten indbygget i et nyt TV-apparat eller som en ny boks.

    Lars Smile 

    Tidligere tråd om emnet: /forum/antenne-tv/hdtv-planeras-i-marknatet-svt-hd-slutar-sanda-1-mars

    #59081
    Jay
    Deltager

    Er der nogen der ved, hvornår fjernsyn med indbygget dvb-t2 tuner vil komme på det danske marked?

     

    Jeg husker at have læst, blandt andet her i forum muligvis, at de skulle være kommet fra den 1. oktober, men jeg har stadig ikke set et eneste.

    #59082
    per drage
    Deltager

    Jay sagde

    Er der nogen der ved, hvornår fjernsyn med indbygget dvb-t2 tuner vil komme på det danske marked?

     

    Jeg husker at have læst, blandt andet her i forum muligvis, at de skulle være kommet fra den 1. oktober, men jeg har stadig ikke set et eneste.


    Jeg har kun fået tilbudt combo bokse indtil nu i t-2, så med tv´er ved Jeg ikke

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59083
    reslfj
    Deltager

    Jay sagde

    Er der nogen der ved, hvornår fjernsyn med indbygget dvb-t2 tuner vil komme på det danske marked?

     


    http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s59551975  er en link jeg fandt på et svensk forum (tak til snurrbo)

     

    Der kan kun være tale om få uger nu, før alle svenske forretninger mest har DVB-T2 fjernsyn og fx også elgiganten.

    Lars Smile

    #59084
    player
    Deltager

    Jay sagde

    Er der nogen der ved, hvornår fjernsyn med indbygget dvb-t2 tuner vil komme på det danske marked?

     

    Jeg husker at have læst, blandt andet her i forum muligvis, at de skulle være kommet fra den 1. oktober, men jeg har stadig ikke set et eneste.


    Hvis det kommer indbygget i Tv, skal der da ikke også være indbygget DVB-C2 mulighed, for undgå senere tilsvarende Forbrugersag?

    Hvad problemet med personens Tv egentlig var?

    Igen igen at problemet bliver om man vil bygge det ind i Een separate boks, eller man som idag skal anskaffe en DVB-T Og en DVB-C box. Så kan man ligeså god anskaffe et nyt Tv med tingene indbyggede.
    #59085
    Papablue
    Deltager

    De første TV fra sony med dvb-t2 er i handlen i sverige, ifølge Sony i Danmark er der ikke planer om at indfører det i danske modeller før der er taget beslutning om hvilken standard OG dato på hvornår DVB-T2 kommer til DK. Så genvejen til DVB-T2 er via en Sonyshop i SverigeSE

    #59087
    reslfj
    Deltager

    Papablue sagde

    De første TV fra sony med dvb-t2 er i handlen i sverige, ifølge Sony i Danmark er der ikke planer om at indfører det i danske modeller før der er taget beslutning om hvilken standard OG dato på hvornår DVB-T2 kommer til DK. Så genvejen til DVB-T2 er via en Sonyshop i SverigeSE


    Jeg betvivler ikke, at det pt. er Sony Danmark's (marketing)holdning. Men når rigtigt mange 'antenne-seere' i Region Hovedstaden har og bruger en antenne mod Sverige, så bliver spørgsmålet om DVB-T2 relevant, hver gang disse skal købe nyt fjernsyn.

    Købelovens §76. stk 3 kræver at sælger oplyser om forhold, der er af betydning for købers beslutning. Det medfører så direkte, at enhver sælger på det østlige Sjælland nødvendigvis må oplyse om (evt. manglende) DVB-T2 og desuden sikre sig bevis for, at køber forstår betydningen heraf.

    Her skal man huske, at  de forbrugerklage afgørelser der har været omkring MPEG2, lægger megen vægt på, at en eksisterende standard udfases og til sidst forsvinder helt i forventeligt 2012 (faktisk 1 januar 2012).  De krævede oplysninger fra sælger  til køber ville i perioder nok have haft  karakter af at tilråde et senere køb – men det er så det købeloven også kan betyde.  

    I tilfældet med DVB-T2  er problemet jo ikke så stort for sælger, da der allerede er mange fjernsyn og bokse, der er godkendt eller vil blive det indenfor ret kort tid. 

    Men det ville være godt for os alle, at  Danmark (KUM) aftalte med Boxer, at fx pr 1 marts 2011 ville kun DVB-T2 udstyr kunne godkendes og at alle tidligere DVB-T godkendelser ville udløbe fx pr 1 oktober 2011.  Det ville så også være godt, hvis man koerdinerede DVB-T2 med et krav om  MPEG-4 HighProfile @ Level 4.2 (1080p50 FullHD).

    Lars Smile

     

    PS! Læsere af digitalt.tv kan ikke være i god tro.  De bør istedet køre til Malmø eller tage færgen til Helsingborg og købe Sony oa. der.

    #59088
    Preben Pedersen
    Deltager

    reslfj sagde

    Papablue sagde

    De første TV fra sony med dvb-t2 er i handlen i sverige, ifølge Sony i Danmark er der ikke planer om at indfører det i danske modeller før der er taget beslutning om hvilken standard OG dato på hvornår DVB-T2 kommer til DK. Så genvejen til DVB-T2 er via en Sonyshop i SverigeSE


    Jeg betvivler ikke, at det pt. er Sony Danmark's (marketing)holdning. Men når rigtigt mange 'antenne-seere' i Region Hovedstaden har og bruger en antenne mod Sverige, så bliver spørgsmålet om DVB-T2 relevant, hver gang disse skal købe nyt fjernsyn.
    Købelovens §76. stk 3 kræver at sælger oplyser om forhold, der er af betydning for købers beslutning. Det medfører så direkte, at enhver sælger på det østlige Sjælland nødvendigvis må oplyse om (evt. manglende) DVB-T2 og desuden sikre sig bevis for, at køber forstår betydningen heraf.

    Her skal man huske, at  de forbrugerklage afgørelser der har været omkring MPEG2, lægger megen vægt på, at en eksisterende standard udfases og til sidst forsvinder helt i forventeligt 2012 (faktisk 1 januar 2012).  De krævede oplysninger fra sælger  til køber ville i perioder nok have haft  karakter af at tilråde et senere køb – men det er så det købeloven også kan betyde.  

    I tilfældet med DVB-T2  er problemet jo ikke så stort for sælger, da der allerede er mange fjernsyn og bokse, der er godkendt eller vil blive det indenfor ret kort tid. 

    Men det ville være godt for os alle, at  Danmark (KUM) aftalte med Boxer, at fx pr 1 marts 2011 ville kun DVB-T2 udstyr kunne godkendes og at alle tidligere DVB-T godkendelser ville udløbe fx pr 1 oktober 2011.  Det ville så også være godt, hvis man koerdinerede DVB-T2 med et krav om  MPEG-4 HighProfile @ Level 4.2 (1080p50 FullHD).

    Lars Smile

     

    PS! Læsere af digitalt.tv kan ikke være i god tro.  De bør istedet køre til Malmø eller tage færgen til Helsingborg og købe Sony oa. der.


    Hurra for fællesskabet, så kan løsninger tilbydes til allerede indkøbte tv-udstyr med DVB-T/Mpeg4 HD og DVB-C/Mpeg4 HD, der er jo kun de luftbåret tv-signaler, som mangler pladsen, så derfor må de allerede skiftet til DVB-T2/Mpeg4, dette skulle DK havde afventet, at denne standard var faldet på plads, før man skiftet fra analoge tv-signaler til forældet DVB-T/Mpeg4, det dreje sig kun om 3 mdr. længere vente tid, altså pr. 1.3.2010 kunne man allerede havde været i fremtiden, i stedet for i fortiden. Crazy

     

    Men når det så blev sådan, så alt Respekt til antenneforeninger, som giver deres medlemmer løsninger, som dækker allerede indkøbt tv-udstyr, så kan medlemmerne stille og roligt skifte til nyere udstyr, når det gamle går i stykker og dermed ikke tvinges til ny indkøb. Winkny

    #59089
    Anonym
    Gæst

    antenne.dk sagde

    Jay sagde

    Er der nogen der ved, hvornår fjernsyn med indbygget dvb-t2 tuner vil komme på det danske marked?

     

    Jeg husker at have læst, blandt andet her i forum muligvis, at de skulle være kommet fra den 1. oktober, men jeg har stadig ikke set et eneste.


    Jeg har kun fået tilbudt combo bokse indtil nu i t-2, så med tv´er ved Jeg ikke
    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    Vil det sige, at man godt kan købe DVB T2-modtagerbokse i Danmark, og ikke behøver at skulle på en dagsrejse til SverigeQuestion

    #59091

    Får snart en boks med DVB-T2 tuner til test som skulle komme på markedet indenfor 1 måned.

    http://www.max-nordic.com/shop/produkter/kategorie/nyheder/produkt/faval-combo-st-2200-cx-ci-t2.html?tx_felogin_pi1%5Bforgot%5D=1

    #59092
    per drage
    Deltager

    Turbo sagde

    antenne.dk sagde

    Jay sagde

    Er der nogen der ved, hvornår fjernsyn med indbygget dvb-t2 tuner vil komme på det danske marked?

     

    Jeg husker at have læst, blandt andet her i forum muligvis, at de skulle være kommet fra den 1. oktober, men jeg har stadig ikke set et eneste.


    Jeg har kun fået tilbudt combo bokse indtil nu i t-2, så med tv´er ved Jeg ikke
    Mvh Per
    http://www.antenne.dk


    Vil det sige, at man godt kan købe DVB T2-modtagerbokse i Danmark, og ikke behøver at skulle på en dagsrejse til SverigeQuestion


    Ja foreløbigt en comboboks, der vil kunne køre frie + boxertv i det terristiske plan, samt dvb-s2 canaldigital samt selvfølgelig frie sat kanaler

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59094
    Preben Pedersen
    Deltager

    admin sagde

    Får snart en boks med DVB-T2 tuner til test som skulle komme på markedet indenfor 1 måned.

    http://www.max-nordic.com/shop/produkter/kategorie/nyheder/produkt/faval-combo-st-2200-cx-ci-t2.html?tx_felogin_pi1%5Bforgot%5D=1


    Hvilken frekvenser kan der søges på ? Har den implementeret nordic.org standarden fuldt ud ?
    Virkelig en god setop-boks, så frem den kan klare søgning med 8Mhz i både VHF og UHF båndet, incl S-kanalerne, så åbner det for en hel anden udnyttelse af kabel-tv. Winkny

    #59095
    Anonym
    Gæst

    Det er forvirrendeConfusedConfused Kabel, eller antenne-TV? S-kanaler? Udnyttelse af kabel-TV? Jeg vil ellers mene, her er tale om antenne-TV, eller har jeg TOTALT misforstået nogetQuestion

    #59096
    Anonym
    Gæst

    Og til “antenne.dk”:

    Hvis boksen så skal opdateres, skal dette vel ske over parabol, og ikke via antennen?

    #59100
    Preben Pedersen
    Deltager

    Turbo sagde

    Det er forvirrendeConfusedConfused Kabel, eller antenne-TV? S-kanaler? Udnyttelse af kabel-TV? Jeg vil ellers mene, her er tale om antenne-TV, eller har jeg TOTALT misforstået nogetQuestion


    Teknik kan udnyttes på flere måder Thumbs up

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button