HD kanaler på Dreambox 800 HD.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56571
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej hej.

     

    Jeg er stødt ind i et problem med min Dreambox 800 HD. Boxen har her på det seneste, ikke kunne åbne for HD. Kanaler, den skriver “Tuner fejlede” og derefter “Kanal fejl, timeout læsning i PMT” og “Ingen data på transponder, timeout læsning i PMT” og så sker der intet mere. Endvidere er SNR 0,00 db hvor den er over 12 db på alle SD. Kanalerne. 

     

    Er det nogle kloge hoveder her der kan gennemskue dette problem? Jeg kan tilføje at det har kørt fint i over 3 år men som sagt, her for nyligt er den blevet gal. Det ligger Newnigma 2 – v. 3.2.2 image på maskinen, har også haft opdateret med v. 3.3.2 som omtales her et sted, men dog uden at det gjorde en forskel, andet at den ikke længere kunne se harddisc’en har derfor lagt den gamle version på igen.

     

    Vh. Steen.

    #63296
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg tror der er en fejl i den 3rd party firmware du kører med, det baserer jeg ud efter fejl jeg oplevede med en lignende Linux PVR, en CubeRevo. Jeg prøvede at skifte den originale ud i den, fordi folk påstod over for mig i recordere.dk’s forum, at den 3rd party firmware de havde kendskab til skulle være langt bedre og mere stabil.

    Okey, det virkede også fint i et lille års tid, men så begyndte balladen. Den blev sløv med at boote og skifte kanaler, der var flere ting den blev programeret til at den overhovedet ikke optog og flere gange oplevede jeg også at der pludselig stod PANIC i display’et og at boksen så slukkede og begyndte at boote igen.

    Efter det var jeg færdig med at bruge 3rd party firmware til min PVR, der ligger nu en original firmware i den og det har den kørt med uden problemer i 2 år. Så jeg vil egentlig anbefale at gå ind på Dreambox’es officielle hjemmeside og der hente en original firmware ned til din PVR.

    Husk at kigge på label bag på din boks for at få downloadet den korrekte firmware, for der er 2 forskellige modeller af DM 800 HD boksene.

    http://www.dream-multimedia-tv.de/en/downloads

     

    #63299
    Steen Svendsen
    Deltager

    Tak Per, jeg vil prøve det du beskriver og vender tilbage med resultatet.

    VH.

    #63310
    big
    Deltager

    du har over 12 db på sd kanaler…jeg har mellem 17 og 18, ca 15 på de svageste Hd, spørgsmålet er måske en fintuning af skålen

    når det er sagt, havde jeg exakt samme problem med gemini img, skiftede til pp, har ikke fejlet siden……

    og så er der jo de svage tunere i 800……det kan også være en tunerfejl

    #63320
    Steen Svendsen
    Deltager

    Hej igen.

     

    Jeg har nu prøvet alle de muligheder som i og andre her foreslået, og intet hjælper.

    Jeg har lagt den originale firmware på fra linket fra Per M. uden ændring, stadig ingen HD. kanaler – så jeg har derfor lagt  på Newnigma 2 – v. 3.3.4 også uden held.

    jeg kan oplyse at jeg nu har 2 boxe (1 til låns), de trækker signaler fra de samme LNb’er og den ene box vil godt tune ind på HD kanalerne, mens den anden ikke vil, mystisk ikk? for der ligger det samme image på begge boxe.

    Desuden har jeg haft begge boxene med i sommehuset og der virker de ligesom hjemme, den ene fejle på HD. kanalerne, og den anden gør ikke, så det kan vel udelukkes at det er LNB’erne eller signalet der skaber problemet, det ville være underligt hvis alle mine LNB’er skulle være futtet af, eller blevet svage på samme tid ……
    Udover det, har jeg en ven som også har Dreambox, med samme image på og hans er også begyndt at fejle på HD. kanalerne……

    Skal vi ud i at købe et nye tuner monduler, eller kan det mon løses med software/firmware alene? For jeg er blevet overbevist om at det er en Newnigma 2 version, der har tilført boxen problemerne, hvad siger i? 

    Kloge løsninger modtages :-)

     

    Steen

    #63321
    Anonym
    Gæst

    smut ud på http://www.digsat.net nordens største dreambox forum

     

    går ud fra det er en original db800 du har og ikke en kopi vare .

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button