Godt råd til placering af signalforstærker søges

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #70723
    Morten Andersen
    Deltager

    Er der nogen der kan give mig et godt råd om, hvor jeg skal placere en evt. signalforstærker for UHF og parabolen og om det er nødvendigt for begge. Hvis der skal være forstærkere er der så nogle i kan anbefale ? DAB skal kun bruges i et rum, så det regner jeg ikke med, at skulle forstærke.

    Infantil tegning over min plan:

    http://mail10.dk/tegning.jpg

    #70736
    lytro
    Deltager

    Så tæt på antennerne som muligt, for at få det bedste S/N.

    Hvor mange Sat bokse skal du have på.

    Lynge 🙂

    #70742
    Morten Andersen
    Deltager

    Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med sat-bokse. Mener du sat tunere ? – Jeg skal have en for hver antennestikdåse – altså 4. Jeg er ikke på noget betalings TV og skal bare kunne se hvad jeg kan hente gratis.

    #70743
    Anonym
    Gæst

    satbokse menes parabol modtagere, hvis du skal have 4 modtagere på til dvb-s på til gratis parabol tv astra 19″ø skal der bruges en quad lnb med 4 udgange så kan hver modtager se tv fra forskellige frekvenser men så passer dit diagram ikke

    du kan ikke få 1 lnb kabel splittet ud til 4 modtagere og de så kan se tv på forskellige kanaler ellers er man ovre i noget sat cr lnb og modtagere

    #70744
    Morten Andersen
    Deltager

    AHA – så blev man så meget klogere. Tak for svaret. Kan man samle de – eksempelvis 4 kabler fra Astra – og splitte dem inde i boligen igen – så jeg slipper for, at måtte trække 4 kabler ind i huset ?

    #70745
    Anonym
    Gæst

    https://www.hm-sat-shop.de/multischalter/profiline/552/profiline-multischalter-5/8-p.143-up

    men du slipper ikke for en del kabler ind

    der skal bruges en quad (4port) lnb som kobles direkte på boksen

     

    #70746
    Anonym
    Gæst

    findes også til 2 dvb-s positioner + dvb-t  men til 4 forbrugere

    den anden er til 8 forbrugere og 1 dvb-s position

    den første findes også til 4 forbrugere + 1 dvb-s position  til 39 euro

    #70747
    Bobben
    Deltager

    For parabol skal du ha rimelig mye signaltap før det er nødvendig å benytte en forsterker.  Med coax kabel berenget for parabol skal du kunne bruke minst 40m kabel uten forsterker.  Dempes signalstyrken mer enn 15dB før linjeforsterkeren så kan det påvirke S/N. Det tilsvarer ca. 40 meter coax av RG6 kvalitet eller hele 60m RG11.

    For parabol er det ikke alltid en fordel å plassere forsterkeren ute på parabolen.  Grunnen er at LNB inneholder en forsterker som har veldig høy forsterkning.  Plasseres en ny forsterker ved parabolen så kan den potensielt overstyres(generere støj) og ødelegge signalkvaliteten.  For å minimere risiko for overstyring så ville jeg plassert forsterkeren etter 15dB coax tap ved 2GHz. Dvs.RG6=40m, RG11=50m eller RG59=30m(RG59 er som regel ikke brukt til parabol ).

    En annen sak er at dersom satboksen får for høy signalstyrke så kan signalkvaliteten bli dårlig.

Login Registrer
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button