Genbrug af 75 Ohm kabel

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56141
    martin
    Deltager

    Hej

    Jeg har købt en parabol og en USB-satellitmodtager, som jeg vil lege lidt med. Jeg har et gammelt 75 Ohm kabel, som tidligere har været brugt til bredbånd fra YouSee, mellem væg og router.

    Stikket ligner det, som også bruges mellem LNB og modtagerboks. Men er der nogen der ved, om der evt. kan være en afleder/spærre eller sådan noget, som gør at “trådene” ikke kan sende signal til LNB'en?

    Der er signal mellem LNB og boks, men jeg tænker at det måske er selve stikket som ikke dur til satellit-tv? Bør jeg også skifte kablet? Så vidt jeg husker, er kablet det rigtige.

    På kablet står der “bedea Germany TELASS 80 75 Ohm 2003”.

    Håber nogen kan hjælpe 🙂

    ./martin

    #60841
    Anonym
    Gæst

    der er ingen spærre i kablet ,stikkene er af typen crimpede  fstik

     

    kablet er 75 ohm og vil virke på sattelit

     

    har du et link til den usb modtager ,kunne være interesant når man skal fin justere skålen ude i haven istedet for at slæbe modtager og tv ud

    #60843
    martin
    Deltager

    USB-tuneren er en http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/EyeTV-Sat-Free/product1.en.html

    Stikket har et ekstra rør og det er det, som jeg måske tænker er en form for isolering/spærrer. Men det kan også være at det sikre bedre forbindelse. Det er ikke 100% samme stik.

    #60844
    Anonym
    Gæst

    vedr billedet af stikket du linker til så er det modellen der crimpes med en speciel tang ,kablet monteres ikke på samme måde som de f stik hvor mna blot drejer stikket nedover kablet

     

    der er indenting i det stik der laver begrænsninger

     

    kigger lige på de andre link

Login Registrer
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button